Terkini | New

Pelancaran Samsung TV QLED 8K Pertama dan terbesar di Malaysia.

Samsung Malaysia Electronics telah melancarkan 98" QLED 8K TV yang terbesar menambah kepada barisan TV 2019, secara rasmi memberikan pengalaman skrin 8k terbesar dalam kualiti gambar dan kejelasan yang tiada tandingan. TV QLED 8K Samsung yang baru dilengkapi dengan kesesuaian propriety Quantum Processor, gambar berkuasa Al dan teknologi semikonduktor pemprosesan bunyi yang membolehkan pengalaman hiburan yang jauh lebih baik.




Diumumkan oleh Samsung sebagai industri pertama, prosesor Quantum Processor Mesin menggunakan kemampuannya untuk mempelajari dan membandingkan berjuta-juta imej yang membantu untuk mengkalibrasi sumber resolusi rendah dan mengoptimumkannya menjadi kandungan berkualiti 8K tanpa mengira format asal. Dengan itu, isu kandungan 8K asli yang terhad pada masa ini bukan masalah untuk TV Q9D 2019 Samsung, oleh itu mendapatkan TV Anugerah Inovasi yang berprestij di CES 2019. Ini adalah TV Samsung yang paling pintar dan paling berkuasa.












Produk-produk utama dalam 2019 QLED line-up termasuk suite 8K dan 4K TV, seperti 8K Q900R yang berukuran dari 65 inci hingga 98 inci, serta 4K Q90R, Q75R dan Q60R yang berkisar dari Saiz 49 inci hingga 82 inci. Secara keseluruhannya, 2019 QLED line-up yang diperluaskan mempunyai lebih daripada 20 model dan termasuk lebih banyak model skrin besar.







Kualiti gambar terbaik dengan Angle Viewing dan backlight yang dipertingkatkan dengan teknologi Ultra Viewing Angle yang dipertingkatkan, 2019 QLED TV Samsung akan membolehkan cahaya latar melewati panel TV lebih merata ke skrin, berkat struktur panel yang lebih baik dan skrin baru algoritma penentukuran yang meningkatkan sudut tontonan TV. Ia memberikan kualiti gambar yang konsisten dari setiap sudut tontonan tanpa silau atau pantulan pada siang hari atau di bilik yang terang-terang.

Bersama dengan beberapa peningkatan kualiti gambar pada tahun 2019, penggunaan model Direct Full Array 'hampir hampir dua kali ganda daripada tahun lepas. Teknologi Array Full Direct meletakkan LED backlit di belakang panel untuk kawalan kecerahan yang tepat, yang membolehkan cahaya disesuaikan secara individu untuk membuat kulit hitam yang lebih dalam. Algoritma yang mengenali dan menyesuaikan warna hitam lebih tepat menganalisis ciri-ciri setiap adegan dalam masa nyata untuk pengedaran kecerahan dan nisbah hitam untuk mengawal lampu latar dan membantu 2019 TV QLED menyampaikan pembiakan warna hitam yang luar biasa.










Di samping itu, semua TV QLED Samsung 2019 akan menampilkan HDR10 +, format pemprosesan gambar premium. Standard HDR10 + menjadikan adegan terang lebih cerah dan gelap menjadi pemandangan yang lebih gelap dengan mengoptimumkan kontras untuk setiap adegan, supaya pengguna dapat menikmati gambar yang kaya dengan detail. TV QLED 8K juga akan menyokong penghantaran HDMI 2.1 (8K 60P).

Magic Screen, TV QLED Samsung meningkatkan keindahan rumah dengan memaparkan kandungan hiasan, maklumat berguna, foto anda sendiri, dan juga dapat meniru tekstur dinding di belakangnya. Di samping itu, pelbagai tema yang lebih luas kini boleh didapati, yang membolehkan pengguna untuk terus menyesuaikan Skrin Magic untuk melengkapkan hiasan rumah mereka.







TV QLED Samsung datang dengan sensor kawalan cahaya automatik juga, membolehkan ia menyesuaikan tahap kecerahannya untuk memberi pengguna pengalaman tontonan yang optimum, tanpa mengira sama ada anda menonton TV pada waktu malam atau pada cahaya matahari pagi yang terang.

Samsung akan mengadakan roadshow di Centre Court, Mid Valley dengan promosi masa terhad dan menarik, bermula dari 8 hingga 12 Mei 2019.