Terkini | New

41st Bon Odori Festival Festival at Kompleks Sukan Negara Shah Alam (Panasonic Sports Complex)

Perayaan Ke-41 Bon Odori Festival 🇯🇵 di adakan di Kompleks Sukan Negara, Shah Alam.

Perayaan di Malaysia dikatakan merupakan festival Bon Odori terbesar di dunia, di luar Jepun. 

Tetamu yang hadir dengan yukata berwarna-warni iaitu pakaian tradisional Jepun untuk meraikan acara itu dengan menari dari petang hingga 11 malam.

Perayaan ini juga merupakan usaha untuk menggalakkan dan mengukuhkan hubungan budaya antara Malaysia dan Jepun, serta mempamerkan budaya Jepun kepada rakyat Malaysia.



























Antara acara utama malam tadi ialah prestasi dram oleh pelajar-pelajar sekolah Jepun, persembahan tarian oleh Persatuan Hogaku Jepun, persembahan bunga api, tarian Bon Odori, persembahan "WaDaiko", dan tarian Kebudayaan Selangor. 





































Acara ini dianjurkan oleh The Japan Club Kuala Lumpur, The Japanese School of Kuala Lumpur, dan Embassy of Japan, dengan kerjasama , Alumni Look East Policy Society (ALEPS) , the Japan Graduates’ Association of Malaysia (JAGAM), The Japanese Chamber of Trade and Industry Malaysia, Tourism Selangor, dengan sokongan kerajaan negeri Selangor dan Invest Selangor Berhad.


Hampir puluhan ribu yang berada disini dan kami berharap agar anda dapat merasainya dan berjumpa lagi kita di tahun hadapan.




Video credit from Elliot Boey


Video credit from Jeffrey MY


Video credit from RANDY DENISE TV