Terkini | New

GINTELL MELANCARKAN APLIKASI REST N GO YANG TELAH DIRASMIKAN OLEH YB DATUK SERI SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL

GINTELL MELANCARKAN APLIKASI REST N GO YANG TELAH DIRASMIKAN OLEH YB DATUK SERI SAIFUDDIN
NASUTION ISMAIL

GINTELL (M) Sdn Bhd telah melancarkan aplikasi pintar Rest N Go secara rasmi di Le Meridien Kuala Lumpur. Pelancaran dirasmikan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal
Ehwal Pengguna, YB Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail yang diiringi oleh Pengarah Urusan Kumpulan GINTELL (M) Sdn Bhd, YBhg Dato' Goh Cheh Yak, Presiden MRCA, YBhg Datuk Seri Garry Chua, Presiden ARFF, YBhg Dato’ Dr. Jayles Yeoh,
Presiden Kebangsaan Persatuan PKS Malaysia, YBhg Datuk Michael Kang Hua Keong, Pengarah Gaya Hidup dan Sains Hayat MATRADE, Encik Abu Bakar Yusof dan Pengerusi PIKOM, Encik Chin Chee Seong.




Pelancaran ini bertujuan untuk memanfaatkan kemajuan teknologi dengan meneroka sistem E-wallet di mana pengguna stesen Rest N Go kini dapat memuat turun aplikasi dan menggunakan transaksi tanpa tunai di seluruh negara. 



Bukan itu sahaja, para pengguna juga boleh menikmati servis urutan dengan kaedah pembayaran yang cepat dan mudah melalui kad kredit, kad debit, perbankan internet dan lain-lain.

Aplikasi Rest N Go yang baru ini akan membolehlkan pelanggan menyesuaikan inovasi teknologi terkini. Para pengguna boleh menikmati 8000 unit kerusi urut di pelbagai lokasi termasuk pusat membeli-belah, pasar raya besar, lapangan terbang, terminal bas dan pawagam di seluruh Asia Tenggara.





Pelanggan kami dapat melakukan transaksi 'tanpa tunai' di lebih daripada 3000 stesen Rest N Go, "kata Pengarah Urusan Kumpulan GINTELL, Datuk Goh.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, YB Datuk Seri Saifuddin Nasution berkata, "Saya amat berbangga dengan pencapaian GINTELL dalam usaha membentuk digitalisasi dan mengadaptasinya dalam sektor perniagaan.




Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, saya telah menyaksikan syarikat tempatan yang melabur dalam kemajuan teknologi dalam perniagaan mereka dan telah berkembang dengan pesat. Ini akan dapat diselaraskan bersama trend global semasa serta mewujudkan landskap ekonomi digital yang lebih stabil di Malaysia ".







Dengan pencapaian terbaru ini, GINTELL telah mendapat 2 pengiktirafan oleh Malaysia Book of Records iaitu the first Malaysian Digital Vending Massage Machine dan the Most Number of Digital Vending Massage Machine. Pengiktirafan diberikan oleh YBhg Tan Sri Danny Ooi, Pengasas Malaysia Book of Records kepada Dato 'Goh Cheh Yak untuk rekod bersejarah yang dicatat oleh GINTELL (M) Sdn Bhd.