Terkini | New

Restoran D'Tandoor mempromosikan Buffet Ramadhan dan kempen hentikan pembaziran makanan.

Restoran D'Tandoor mempromosikan Buffet Ramadhan dan kempen hentikan pembaziran makanan.

Restoran D'Tandoor mempromosikan Buffet Ramadhan dan kempen hentikan pembaziran makanan sepanjang Bulan Ramadhan yang mulia.





Kempen ini adalah usaha untuk mendidik pengguna mengenai cara untuk mengurangkan sisa makanan. Ini adalah kerana makanan yang tidak kita makan sendiri telah menggunakan banyak sumber seperti air, mineral dan nutrien yang membazirkan ekosistem bumi.




Kumpulan D'Tandoor kini berkempen untuk mengelakkan pembaziran makanan apabila Ramadhan bermula, bulan suci dan penuh berkat-berkat,, kami memutuskan bahawa penting juga untuk membuat perubahan dalam setiap individu untuk melaksanakan sempena Kempen "Berhenti Pembaziran Makanan" D'Tandoor di Restoran D'Tandoor, Putrajaya.
Hampir satu pertiga daripada makanan yang dihasilkan di dunia hilang atau terbuang kerana ketidaktahuan orang ramai. Pembaziran makanan, termasuk kehilangan makanan dan sisa makanan, bukan sahaja tidak bertanggungjawab secara moral tetapi juga menyebabkan kerugian ekonomi yang besar serta kerosakan teruk kepada dunia di sekeliling kita. Oleh itu, adalah masa yang sesuai untuk D'Tandoor untuk mewujudkan kesedaran mencegah pembaziran makanan.













D 'Tandoor yang ditubuhkan pada tahun 1993 telah banyak memupuk bidang industri makanan di Malaysia dan luar negara terutamanya di segmen India Utara / Moghul dan Arab. Ia mempunyai cawangan-cawangan di Putrajaya, Damansara, Bukit Mertajam, Subang Jaya dan Pulau Pinang dan telah berkembang sayapnya ke Australia, New Zealand, Kemboja dan Arab Saudi.

"Kami sangat sedar tentang alam sekitar dalam menjalankan perniagaan kami dan acara hari ini merupakan bukti komitmen kami kepada orang ramai. D'Tandoor akan memastikan semua cawangannya menghentikan atau mengurangkan pembaziran makanan" kata pengasas dan Pengarah Urusan, Datuk Abdul Malik Abdullah semasa majlis tersebut.
Malah pada hari ini telah disambut oleh lebih daripada 200 orang tetamu. Tetamu VVIP di acara tersebut ialah YB Datuk Seri Rina, Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah Malaysia.




Semua hidangan khas disediakan khas oleh D'tandoor dan sangat percaya bahawa ia akan menjadi kegemaran di kalangan pelanggannya.

Harga buffet Ramadhan
Dewasa Rm 42.90++

www.dtandoor.com atau hubungi +012 788 0692
#Dtandoor #RestaurantDtandoor #DtandoorPutrajaya