Terkini | New

Kempen CSR 'Feeding Families' Mall Sedang Berlansung di Sunway Velocity Mall.

Kempen CSR 'Feeding Families' Mall Sedang Berlansung di Sunway Velocity Mall.

Bagi kempen Raya Sunway Velocity Mall, yang bertemakan  "Bunga-Bunga Raya",telah menganjurkan kempen "Keluarga Berkhasiat" bagi bulan Ramadan.Bagi misinya untuk menjadi sebuah pusat membeli-belah masyarakat yang sentiasa terlibat dengan komuniti di sekelilingnya.









Inisiatif ini bermula apabila pengurusan Sunway Velocity Mall dimaklumkan mengenai masalah kemiskinan kanak-kanak di bandar dan kekurangan rumah pangsa kos rendah di Kuala Lumpur melalui laporan UNICEF yang diterbitkan pada tahun 2018.

Oleh itu, Sunway Velocity Mall membuat keutamaan untuk menjangkau komuniti Projek Perumahan Rakyat (PPR) berdekatan, PPR Cochrane Perkasa, hanya 1km dari pusat membeli-belah.





Sunway Velocity Mall berjanji untuk menyediakan "Satu hidangan sehari" kepada 100 anak-anaknya yang memerlukan pada 2019, untuk mengurangkan beberapa kebimbangan ibu bapa untuk menyediakan anak-anak mereka, dan juga memastikan kanak-kanak menerima sekurang-kurangnya satu hidangan berkhasiat sehari, penting untuk pertumbuhan dan pembelajaran mereka. 

Walaupun inisiatif ini adalah sepanjang tahun dan masih berterusan, Sunway Velocity Mall ingin menjemput para pembelinya untuk membantu keluarga-keluarga  yang memerlukan, terutamanya semasa Ramadan dan Raya.





Kempen ini diilhamkan oleh makna Ramadan yang menghargai apa yang kita ada bagi menyedari dan memahami orang lain. Oleh itu, untuk setiap penebusan yang dibuat oleh pembeli, Sunway Velocity Mall akan menyumbangkan RM5 kepada kempen "Keluarga Berpandu" CSR.

Sunway Velocity Mall menjemput 50 wakil keluarga dari PPR untuk meraikan Ramadan. Pusat membeli-belah ini diubah menjadi sebuah rumah kampung yang indah yang dihiasi dengan bunga bougainvillea bagi mencetuskan nostalgia balik kampung untuk perhimpunan keluarga. 




Setiap keluarga menerima beras, minyak masak dan keperluan lain untuk penyediaan makanan berbuka puasa. Semua ini dibeli melalui sumbangan yang diperuntukkan melalui penebusan pembeli. Moga perayaan kali ini bermakna melalui sumbangan ikhlas dari Sunway velocity Mall.



Sunway Velocity Mall bersemangat dan komited untuk meningkatkan masyarakat dan menyumbang kepada masyarakat melalui CSR dan aktiviti kemasyarakatan. Melalui kempen ini, Sunway Velocity Mall berharap dapat menanam nilai moral pemahaman dan penghargaan antara satu sama lain. Ketika kita membesar dengan mempelajari ungkapan 'sama sama dikul, ringan sama dijinjing', kempen "Makan Keluarga" ini mengajar kita nilai-nilai penting untuk membantu satu sama lain sebagai sebuah komuniti yang dapat berkembang maju demi kebaikan masyarakat.


Untuk maklumat lanjut layari :