Terkini | New

Perasmian Fastastic Tour one stop tourist information centre Langkawi.

Langkawi terus meningkatkan layanan perhotelan dan pelancongan dengan pembukaan Pusat Informasi Pelancong One Stop Centre. Fastastic Tour Information Centre, pusat maklumat pelancongan one stop centre ini adalah inisiatif oleh Fastastic Tour servises sdn bhd.






Kemudahan ini dimiliki dan dikendalikan oleh Fastastic Tour Information Centre dan dibuka dari 10.30 pagi hingga 10.30 malam. Fastastic Tour Information Centre mengambil inisiatif untuk mengubah tingkat pejabatnya di Kuah, Langkawi menjadi pusat pelancongan sehenti, sejajar dengan kempen Visit Malaysia 2020.





Ia juga merupakan bahagian awal program pembaikan pelanggan agensi pelancongan untuk kedua-dua sektor "B2B" dan "B2C" . Pusat ini berfungsi sebagai pasaran bagi Fastastic Tour Information Centre dan rakan-rakannya untuk mempromosikan produk dan perkhidmatan mereka kepada semua pelancong dan pelanggan di Langkawi.

Fastastic Tour Information Centre telah dilengkapi dengan peralatan AV terkini, Media Iklan serta ruang taklimat serba guna. Pelawat di pusat ini akan menempatkan semua maklumat tentang Langkawi dan menempah sebarang lawatan dan produk tarikan di Langkawi.







Rakan kongsi Fastastic Tour information centre ini juga boleh menggunakan kemudahan untuk aktiviti Meet & Greet dengan pelanggan dan client mereka. Pusat Informasi dilancarkan oleh Dato Hj Azizan Noordin, member PATA Life dan perwakilan Fastastic Tour Information Centre.



"Ini merupakan inisiatif yang baik oleh sektor swasta yang berusaha untuk terus memperbaiki Langkawi. Dengan Tahun Melawat Tahun 2020 yang akan datang, Fastastic Tour Information Centre dijangka menyediakan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang yang akan memposisikan Langkawi sebagai destinasi pelancongan yang tersendiri di Malaysia," kata Dato Hj Azizan Noordin.



"Matlamat kami adalah untuk menjadikan Langkawi sebagai destinasi yang sangat menarik untuk semua jenis pasaran pelancongan. Kami mesti menyediakan perkhidmatan yang berdaya saing dan  sambil berusaha untuk terus memperbaiki produk dan perkhidmatan kami agar dapat membawa lebih banyak pelancongan.



Jumlah pelancong dan perbelanjaan pelancong meningkatkan di Langkawi, dijelaskan lebih lanjut oleh Encik Hendy Wong, Pengarah Urusan Fastastic Tour Information Centre.





Fastastic Tour Information Centre telah mengendalikan agensi pelancongan sejak 2006 dan China kekal sebagai salah satu pasaran yang kuat. Fastastic Tour Information Centre telah mengenal pasti dan melancarkan strategi pemasaran intensif untuk meneruskan pasaran China dan juga memperuntukkan pasaran serantau yang lain sebagai pasaran keutamaannya.

Majlis perasmian Fastastic Tour Information Centre juga dihadiri oleh para pegawai dan pelawat Travel Trade di Langkawi. Untuk maklumat lanjut layari www.fantastic.com.my