Terkini | New

MÖVENPICK HOTEL & CONVENTION CENTRE KLIA '1001' BUFFET RAMADHAN DAN PERSEMBAHAN NASYID SEPANJANG BULAN RAMADHAN 2022

Tahun ini Mövenpick Hotel & Convention Centre KLIA menawarkan anda peluang untuk merasai '1001 Ramadan Buffet'. Bufet Iftar yang lazat dihidangkan di Restoran Temasya yang akan berlangsung dari 5 April hingga 1 Mei 2022 menawarkan gabungan hidangan tradisional dan antarabangsa yang menarik dengan kelainan 1001 hidangan Arab sebagai temanya untuk tahun ini.


Untuk tahun 2022, tema Bufet Ramadan ialah '1001,' sebagai penghormatan kepada pelbagai perisa dan rasa yang kami terlepas kerana tahun-tahun yang mencabar pada masa lalu. Menyelaraskan cerita Seribu Satu Malam, koleksi cerita rakyat Timur Tengah yang disusun dalam bahasa Arab semasa Zaman Keemasan Islam, pengalaman menjamu selera anda bukan sahaja terhad kepada hidangan kegemaran tempatan, timur tengah dan barat yang dikelilingi oleh pokok Tamar.


Hamparan tempat duduk dan bufet akan diperluaskan bukan sahaja ke Temasya, tetapi juga ke Redup Resstorann dan Kawasan Laluan Anjung, sekali gus memastikan privasi dan penjarakan sosial. 

Termasuklah 15 gerai individu yang menampilkan hidangan istimewa yang akan ditempatkan di sekitar restoran dan kedai. Para tetamu boleh menjangkakan gulai kawah khas Temasya, Gerai Nasik Lemak, sate Malaysia, tanah liat panas, teppanyaki. 





Anda akan menerokai wilayah baharu dan lazat dengan hidangan Timur Tengah yang paling menarik. Tema baharu ini pastinya memberikan pengunjung sesuatu yang berbeza dan luar biasa untuk dinanti-nantikan hingga tahun ini.



Bufet kali ini juga menawarkan stesen memasak secara langsung dan pencuci mulut tempatan dan timur tengah yang menyegarkan bulan yang pastinya akan membangkitkan selera anda. Makanan yang bertemakan  hidangn Arab seperti Teh & Kopi Turki, Nasi Kambing Oozi, dan beberapa pencuci mulut timur tengah yang sangat lazat. Jika anda menyukai bunyi pastri yang manis, serpihan, biskut  dan puding yang lazat. 




Pengurus Besar, Encik Wan Enderi, berkata, "Ini adalah peluang terbaik untuk menganjurkan Bufet Ramadan tahun ini kerana kami terpaksa mengurangkan bufet Ramadan tahun lepas dengan pelaksanaan PKP.



Bulan Ramadan ini, Chef Eksekutif kami telah membawakan dalam pelbagai jenis masakan global untuk mengenyangkan tetamu kami untuk hidangan gourment yang memuaskan jiwa. 

Kami yakin tetamu yang akan mengunjungi Restoran Temasya akan menikmati layanan Mövenpick sambil menikmati rasa yang kaya dan semangat Ramadan bersama rakan dan keluarga mereka. Kami terletak bersebelahan dengan Masjid KLIA Sepang memudahkan tetamu untuk bersolat, yang merupakan satu lagi kelebihan memilih kami untuk Buka Puasa anda."



Chef Eksekutif Al-Fithri menambah, untuk hidangan bermusim yang pertama, pasukannya telah menyediakan hidangan khas timur tengah yang popular di Lebonan dan Turki, Ouzi Lamb Rice. Ouzi ialah perkataan Lubnan untuk hidangan kambing yang dibakar dan nasi berempah. Campuran rempah-rempah manis, termasuk lada sulah, kayu manis, buah pala, bunga cengkih dan buah pelaga, memberikan resipi itu aksen Timur Tengahnya. 





Para tetamu boleh menjangkakan nasi auromatik yang lazat dihiasi dengan Lamb panggang dan tidak lupa juadah tempatan kegemaran seperti sate, pecal jawa, nasi lemak kukus tong kayu, briyani, gulai kawah dan pelbagai kueh-mueh tempatan yang menjanjikan perjalanan penemuan kulinari. dan kenangan makanan manis ketika berbuka


Encik Wan Enderi menambah bahawa pada tahun ini, Mövenpick Hotel & Convention Centre KLIA membawa pendekatan berbeza dalam melayan tetamu ketika berbuka puasa. Tetamu kami akan dihiburkan dengan kumpulan nasyid terkenal dan pelbagai sepanjang bulan Ramadan ini. 

Persembahan akan diketuai oleh Afad Raihan & Friends yang menampilkan Hijjaz, Rabbani, Inteam, Saujana, Nowseeheart dan Simfoni. Selain kumpulan, tetamu juga akan dihiburkan oleh penyanyi solo seperti Daqmie, Fitri Haris. 'Kultum', sesi perkongsian ilmu juga akan menjadi acara kemuncak yang diketuai oleh Ustaz Dr Asyraff Suarin setiap dua minggu sekali.




Barisan persembahan akan membolehkan tetamu kami merasai konsep baru berbuka puasa di hotel dengan aktiviti dakwah yang dipimpin oleh artis persembahan. Bacaan Al-Quran, Maghrib, Isyaq dan solat Tarawih juga akan menjadi imam para artis kami. 

Tetamu kami akan berpeluang merasai pengalaman baharu Ramadan sambil menikmati hidangan berbuka puasa yang menarik hanya di Mövenpick Hotel & Convention Centre KLIA.


Sepanjang bulan Ramadan, tetamu boleh berehat dan bersantai dalam keselesaan Mövenpick Hotel & Convention Centre KLIA dengan pakej bilik khas Tawareehcation bermula dari hanya RM438+ semalam termasuk Iftar Ramadan untuk dua dewasa, sahur untuk dua dewasa dan diskaun 20% untuk iftar tambahan. .

Mövenpick Hotel & Convention Centre KLIA menawarkan Baucar Ramadan pada harga hanya RM128+ seorang dewasa, RM90+ untuk warga emas dan RM64+ untuk kanak-kanak di bawah umur 7 tahun.

 Sila hubungi pasukan Makanan & Minuman di +603 8661 8661 samb 8723/8724 atau 010-220 5812 untuk menempah baucar awal dan iftar Ramadan anda.

Untuk maklumat lanjut sila layari laman sosial media mereka di https://www.facebook.com/movenpickhotelklia