Terkini | New

TAIWAN DESTINASI PERCUTIAN YANG SEMAKIN “TRENDING”

TAIWAN DESTINASI PERCUTIAN YANG SEMAKIN “TRENDING” 

Biro Pelancongan Taiwan di Malaysia telah Kembali mempersembahkan Taiwan sebagai destinasi sensasi mesra muslim buat rakyat Malaysia. Menariknya, pulau indah ini semakin popular sebagai destinasi “trending” atau menjadi pilihan teratas di kalangan pelancong dari seluruh dunia. Dengan bandarnya yang meriah, budaya yang kaya dan landskap semula jadi yang luar biasa, Taiwan memiliki banyak tarikan kepada semua jenis pengembara. Lebih istimewa lagi, sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Taiwan telah menjadi terkenal sebagai destinasi mesra Muslim, menjadikannya lebih mudah diakses dan digemari oleh pelancong Muslim.

Taiwan telah diiktiraf sebagai salah satu destinasi paling mesra Muslim oleh pelbagai pemandu pelancong Muslim, termasuk HalalTrip, yang telah meletakkan Taiwan sebagai salah satu daripada lima destinasi mesra Muslim teratas di Asia. Negara ini terkenal dengan makanan halal, surau yang mudah diakses, dan penginapan mesra Muslim, yang memenuhi keperluan pengembara Muslim. Taiwan juga telah dipuji kerana penduduk tempatannya yang mesra dan mesra yang menjadikan perjalanan di negara ini sebagai pengalaman yang menyenangkan dan bebas tekanan.



Bukan sahaja kelebihannya sebagai mesra Muslim, Taiwan juga merupakan destinasi yang meriah dengan bandar-bandar menarik yang menawarkan pengunjung pengalaman budaya yang unik. Taipei, ibu kota Taiwan, ialah sebuah bandar yang sibuk dengan bangunan pencakar langit moden dan kuil yang telah berusia. Mercu tanda terkenal di bandar ini, Taipei 101, pernah menjadi bangunan tertinggi di dunia dan menawarkan pemandangan bandar yang menakjubkan. Bandar ini juga menempatkan pasar malam yang meriah, makanan jalanan dan daerah membeli-belah yang menawarkan pengunjung melihat sekilas tentang budaya tempatan.



Taiwan juga merupakan destinasi romantik, menawarkan pengunjung berpasangan pelbagai aktiviti untuk dinikmati. Sebagai contoh, Taichung, bandar kedua terbesar di Taiwan, telah digelar sebagai "bandar paling romantis" kerana landskapnya yang indah, yang terdiri daripada taman, tasik dan sungai. Bandar ini juga terkenal dengan kafe, muzium dan galeri seni, menjadikannya destinasi terbaik untuk pasangan yang mencari percutian romantik.

Kesimpulannya, Taiwan telah menjadi destinasi trend kerana penawarannya yang pelbagai dan unik. Anda mungkin mengunjunginya kerana imejnya sebagai mesra Muslim, namun anda akan mendapati ia sebenarnya adalah juga sebuah destinasi yang meriah dan menawarkan percutian romantis, dan mempunyai sesuatu yang istimewa, untuk semua orang. Tidak menghairankan bahawa Taiwan telah menjadi destinasi pilihan ramai pengembara yang mencari destinasi percutian kaya budaya dan santai. Merancang perjalanan ke Taiwan pastinya menjadi salah satu keputusan untuk melancong yang terbaik pernah anda lakukan.

BERKENAAN KEMPEN SALAM TAIWAN 2023

Kempen Salam Taiwan 2023 adalah dianjurkan oleh Biro Pelancongan Taiwan di Malaysia bagi mempromosikan Taiwan sebagai Destinasi Sensasi Mesra Muslim buat rakyat Malaysia.  Secara kasarnya, kelebihan Taiwan sebagai destinasi percutian pilihan, boleh dibahagikan kepada 4 KATEGORI :

MESRA MUSLIMTaiwan adalah diiktiraf sebagai “Destinasi Inklusif Tahunan (bukan OIC) dalam majlis “Anugerah Pelancongan Halal 2022”

ROMANTIK – Keindahan alam semula jadi, digandingkan pula dengan kecanggihan metropolitan, Taiwan sememangnya bagai syurga buat mereka yang bercinta!

“TRENDING” - Sesuai dengan imejnya sebagai “Jantung Asia”, Taiwan menawarkan pelbagai tarikan terkini dan “trendy” pada harga yang menarik buat pelancong. Terdapat pelbagai destinasi membeli-belah - semuanya menjanjikan fesyen, gajet - malah mainan yang terkini!

“VIBRANT” - lokasi-lokasi yang memiliki bangunan dengan rekabentuk unik dengan persekitaran berwarna-warni, keunikan juadah yang ditanam di sekitar tempat penginapan, gaya hidup di ladang ternakan yang diselubungi kabus, pemandangan matahari terbit menakjubkan, gaya hidup metropolitan serba moden – pelbagai aktiviti menarik menanti semua!  


Nak tengok diari pengembaraan Duta Pelancongan Mesra Muslim ke Taiwan - Ayda Jebat dan pasangannya Nabil Mahir sepanjang di Taiwan? 

Saksikan video Salam Taiwan melalui Youtube rasmi Biro Pelancongan Taiwan di :

 https://www.youtube.com/@tbrockltaiwan_tourism5829