Terkini | New

Virtual Reality Tour Di Masjid Kapitan Keling, Penang

Masjid Kapitan Keling yang merupakan masjid yang tertua di Pulau Pinang dimana bangunan ini telah berusia 216 tahun. Masih gah dan cantik terpelihara dengan senibina yang cantik dan pasti mempersonakan jika anda berkunjungi ke sini.



Anda kini mampu melawat dan melihat sendiri Masjid ini di Virtual Reality yang mungkin menarik untuk para pelancong bagi memahami sendiri keadaan di dalam masjid sebenar ketika solat Jumaat di sini.











Sesi penerangan mengenai Vr dan kamera yang di gunakan untuk mengambil video 360 di sebalik pembikinan dokumentari Masjid. Anda boleh saksikan sendiri video di bawah dan jika lebih menarik anda mempunyai Vr set sendiri boleh menonton secara 360 arah.





Satu pengalaman baru mencuba teknologi VR ini untuk melihat suasana dokumentari yang telah di paparkan. Satu kelebihan teknologi yang telah berjaya di bangunkan oleh Canopi.

Untuk maklumat lanjut layari www.canopi.asia
https://www.facebook.com/masjidkapitankeling/

#MasjidKapitanKeling
#VRDocumentary #TourismMalaysia #MalaysiaTrulyAsia #CutiCutiMalaysia #PulauPinang#Penang #Lifestyle #Travel #Jjcm #makandimana #dboystudio#Malaysiatravelblog
#TMWUDurianpackages #durianpackagespenang
#vm2020 #eatdurianasmuchasyoucan