Terkini | New

Pra-Pelancaran Anugerah Asia Islamic Finance And Investment Industry Award (AiFiA 2020) dan #Markamarie Malaysia.

Pra-Pelancaran Anugerah Asia Islamic Finance And Investment Industry Award
(AiFiA 2020) dan #Markamarie Malaysia.

ASIA ISLAMIC FINANCE AND INVESTMENT INDUSTRY AWARDS (AIFIA 2020)
AFIA merupakan inisiatif kolaborasi antara Malaysia Islamic Investment Chamber of Commerce (MIICC) dan IIUM Institute of Islamic Banking & Finance (IliBF) serta Markamarie Malaysia Sdn Bhd.





Program ini diperkasakan oleh wanita untuk semua dengan tujuan untuk mengukuhkan lagi para usahawan yang ada serta untuk mencari dan memberi peluang untuk dana kepada pengasas produk atau usahawan supaya lebih berdaya saing.



AFIA berharap untuk menjadi platform dan pemberi anugerah yang paling berwibawa di dalam industi pelaburan dan kewangan islamik global. Sasarkan untuk memilih produk Pelaburan islamik terbaik di serata Asia. Sistem permarkahan yang menilai kedua-dua faktor kualitatif dan kuantitatif diambil kira untuk menentukan pemenang di Anugerah AFIA.

Anugerah AFIA bakal dipersembahkan sewaktu malam gala penuh berprestij pada bulan September 2020 dan penganjuran bakal berlangsung di Kuala Lumpur selaku tuan rumah pada tahun ini.

PENGISIAN AFIA 2020



Selain daripada Malam Anugerah sesi bertemu dengan pelabur/penaja yang berpotensi untuk produk islamik yang baru bemula, pendaftaran untuk jenama/pereka fesyen untuk mendapatkan bantuan di dalam AFIA 2020. Pereka/jenama fesyen boleh bertemu dengan pembeli (buyers) dan sesi tertutup bersama mereka di AFIA 2020.

#Markamarie

1. #Markamarie memulakan kembara serantaunya di Indonesia pada tahun 2017 dan diasaskan oleh tiga individu yang pakar di dalam bidang mereka. Tiga individu ini terdiri daripada Franka SOERIA (Global Modest Fashion Expert), Ismail SEMIN (Business Development and Marketing Specialist) dan Gokhan SEMIN (Digital and Communication Specialist).

2. #Markamarie menyasarkan untuk menjadi pintu gerbang buat fesyen sopan di Asia (The Gate of Modest Fashion in Asia), dan juga sebagai hab fesyen dan industri kreatif. Berbekalkan pusat operasi serta pejabat di Indonesia dan Turki, #Markamarie telah memulakan momentum yang jitu dalam menyediakan perkhidmatan lengkap A-Z buat jenama fesyen dari segi penjenamaan digital di dalam dan luar talian (online and offline), jemputan serta pembikinan acara-acara fesyen yang berprestij serta membantu sesuatu jenama fesyen itu untuk menakluk pasaran global.

3. Tahun 2020 bakal menyaksikan #Markamarie membuka pejabat di Malaysia dan India, serta diikuti Amerika Syarikat pada tahun 2021.

4. #Markamarie pernah berkolaborasi bersama institusi terkenal dan berwibawa dunia seperti UNHCR dan Official Modest Fashion Weeks (Istanbul-London-Dubai- Jakarta- Amsterdam)

5. Antara bakal projek besar #Markamarie temasuklah penerbitan buku dan filem dengan kerjasama dari Amerika Syarikat serta Italy untuk pasaran global

6. Projek bersama #MarkamarieMalaysia termasuk: - Menganjurkan AIFIA & Funding The Founders bersama MICC and lliBF - Asian Blogger Academy bersama MIlICC dan Universiti Umum terkemuka Malaysia - Memasarkan pereka dan jenama fesyen Malaysia melalui platform #Markamarie - Melibatkan poereka dan jenama fesyen di Malaysia untuk projek secara global.

PERKSPEKTIF KOLABORASI ANTARA MIICC, IMIBF dan #MARKAMARIE

Penghubung titik pemisah di antara Modest Fashion dan Sektor Kewangan dan elaburan. Modest Fashiog atau fesven sopan merupakan satu sektor ekonomi islamik yang penting dan kerana ini adalah mengapa kami memerlukan pelabur yang berwibawa untuk fesyen sopan islamik di Malaysia.

Kami boleh membantu para pengasas fesyen sopan untuk meningkatkan lagi jenama mereka. Kami disini bisa menghubungkan ekonomi dari bidang kreatif ke sektor kewangan untuk melahirkan lebih ramai usahawan yang berhasil di dalam lapangan seni kreatif.

Antara misi adalah untuk :

1. Melabur untuk para pengasas perniagaan (Furnding The Funders):
Memupuk para pereka dan jenama fesyen melalui beberapa siri kursus yang bakal kami terajui.

2. AFIA 2020 pada September 2020 sebagai malam Anugerah khas buat para pelabur, syarikat serta individu yang mempunyai sumbangan terhadap kewangan islam serta pelaburan yang mempunyai nilai-nilai sosial yang murni. Selain acara utama ini, kami juga akan menganjurkan pameran serta sesi bertemu pelabur dan pembeli bersama para usahawan terpilih.

Untuk maklumat lanjut anda boleh melayari laman web dan sosial media mereka di :

Website : www.markamarie.com
Instagram : markamarieofficial
Facebook : www.facebook.com/markamarieofficial/