Terkini | New

Mengambil Diet berasaskan Tumbuhan yang Sihat dan Seimbang Bersama Phuture Daging Malaysia

Kali ini kami ingin berkongsi kepada anda pengambilan diet berasaskan tumbuh-tumbuhan yang sihat dan seimbang. Dengan teknologi laju yang sibuk dan pemakanan yang mempengaruhi kehidupan kita setiap hari. Kita dapat melihat bahawa statistik penyakit yang dipengaruhi oleh gaya hidup dan pilihan pemakanan semakin meningkat.




Penyakit seperti penyakit kardiovaskular, tekanan darah tinggi dan diabetes, sering terjadi, disebabkan oleh diet yang tidak sihat, kurang bersenam dan tekanan hidup yang di hadapi.

Bagi mereka yang mementingkan kesihatan atau berusaha untuk makan lebih sihat, makanan berasaskan sayur-sayuran adalah jawapannya. Sains dan penyelidikan telah membuktikan bahawa diet berasaskan tumbuh-tumbuhan memberikan banyak manfaat kesihatan badan kita.

Phuture Daging Malaysia, pelopor penyedia makanan daging berasaskan tumbuhan-tumbuhan di Malaysia, berkongsi pelbagai aspek dan faedah diet untuk semua bakal anda nikmati.



Antara Manfaat Kesihatan.

Menurut banyak kajian di seluruh dunia, diet daging lembu berasaskan tumbuhan membantu menurunkan tekanan darah, meningkatkan kadar kolesterol, mengekalkan berat badan yang lebih sihat.

Ini membawa kepada pengurangan risiko penyakit kardiovaskular dan diabetes, pencegahan pelbagai jenis barah dan kualiti hidup yang lebih baik.

Oleh itu, beralih ke diet daging lembu berasaskan tumbuhan akan menyumbang ke arah kesihatan yang baik dan mencegah timbulnya penyakit yang mengancam nyawa dalam jangka panjang.

Daging berasaskan tumbuhan, seperti yang dihasilkan oleh Phuture Daging, dapat menjadi pilihan apabila anda menggunakan daging berasaskan makanan tumbuhan.

Produk daging berasaskan tumbuhan Phuture Daging sepenuhnya bebas daging dan 100% berasaskan tumbuhan. Mengandungi 80 peratus lebih sedikit lemak total, 70 peratus kurang lemak dan 50 peratus lebih sedikit kalori berbanding daging lembu dengan berat yang sama.

Pengambilan daging berasaskan tumbuhan bukan sahaja memberi anda kesihatan yang lebih baik, tetapi anda juga memberi kebaikan kepada ekologi dan planet ini.

Pengambilan makanan seimbang lengkap dengan nutrien yang diperlukan?

Diet seimbang terdiri daripada karbohidrat, protein, lemak yang sihat, dan sedikit garam dan gula. Berdasarkan kajian kesihatan dan pemakanan, mereka yang menjalani diet ini perlu makan lebih banyak jenis makanan untuk mendapatkan nutrien yang sama yang terdapat dalam produk haiwan.

Ini termasuk nutrien seperti zat besi, kalsium, vitamin D, vitamin B12, dan asid lemak omega-3 yang biasanya berasal dari daging.




Selain sayur-sayuran dan buah-buahan, pemakanan ini juga harus mengambil kekacang, kacang soya, gandum dan biji-bijian. Diet yang seimbang membantu mencegah kekurangan nutrien yang akhirnya boleh menyebabkan masalah kesihatan.

Berita baiknya ialah, pengambilan daging lembu berasaskan makanan tumbuhan mempunyai banyak pilihan makanan yang diperkaya untuk menyediakan nutrien yang mereka perlukan.

Mineral seperti kalsium, yang biasanya terdapat dalam produk tenusu, ditambah ke susu soya dan susu beras misalnya. Nasi, roti dan pasta juga biasanya diperkaya dengan vitamin dan mineral untuk menambah nilai pemakanan.



Sumber Protein Pilihan.

Perkembangan terkini dalam teknologi makanan menyaksikan penciptaan daging berasaskan tumbuhan. Ia dibuat dari protein tumbuhan, karbohidrat, lemak sihat, pewarna semula jadi dan perasa semula jadi untuk meniru tekstur, rasa dan bau daging.



Dibuat dengan bahan-bahan yang sihat dari tumbuhan- tumbuhan, daging ini mengandung protein tinggi dan mengandung semua nutrien yang diperlukan untuk diet kita dengan jumlah lemak dan kalori yang lebih rendah, dan kolesterol sifar.

Di Malaysia, Phuture Daging adalah perintis penyedia bagi daging berasaskan tumbuhan yang akan segera dilancarkan khusus untuk industri perkhidmatan makanan, lengkap dengan perakuan Halal.

Mereka juga membantu syarikat PKS tempatan seperti pemilik kafe dan restoran dengan menyediakan penyelesaian protein berasaskan tumbuhan alternatif yang inovatif Phuture Daging dan menyokong mereka untuk mengembangkan menu berasaskan tumbuhan mereka.

Pasti ramai akan menanti dan teruja dengan daging berasaskan tumbuhan di Malaysia dan menjamu selera dengan memesan hidangan daging lembu berasaskan tumbuhan kreatif seperti kentang goreng, kari, makanan panggang dan banyak lagi. Pasti lazat dan memenuhi citarasa semua.



Phuture Daging kini menyokong kafe dan restoran tempatan dengan meletakkan penyelesaian menu berasaskan tumbuhan dalam menu mereka sebagai sebahagian daripada inisiatif mereka untuk menyokong produk tempatan. Satu kelainan yang terbaru untuk rakyat Malaysia dan pasti anda teruja.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Phuture Daging dan berminat untuk berkolaborasi.

Anda boleh e-mel jika terdapat sebarang pertanyaan di enquiry@phuturedaging.com dan mengunjungi laman web https://phuturedaging.com.