Terkini | New

GSC terus meningkatkan kesedaran untuk Autism Spectrum Disorder (ASD) dengan Filem "The Special"

Golden Screen Cinemas (GSC) GSC terus meningkatkan kesedaran autisme dengan kempen terbarunya yang berjudul "We Are all Special ”.


Kempen ini dimulakan dengan tayangan filem Perancis, The Specials, yang akan di tayangkan pada 24 September di 23 pawagam GSC di seluruh negara termasuk Aurum Teater.






Mengikuti jejak filem lain seperti Redha pada tahun 2016 dan The Wayang Kids pada tahun 2018. Hasil tanyangan filem, RM 1 dari setiap tiket yang dijual akan disumbangkan kepada badan amal dan organisasi autisme terpilih.



Filem yang menyentuh hati, memberi penonton sekilas mengenai kehidupan keperibadian istimewa ini dan ikatan kuat yang mereka jalin bersama.

Dengan harga hanya RM 15 setiap tiket, The Specials tersedia secara eksklusif di GSC. Lebih dari sekadar filem, GSC juga menganjurkan bazar amal pada 27 September hingga 4 Oktober, serta pameran karya seni oleh seniman autistik Malaysia di Aurum Theatre, The Gardens Mall, selama dua minggu dari 24 September hingga 7 Oktober.




Bazar, yang beroperasi dari jam 11:00 pagi hingga 6 petang membolehkan orang ramai membeli dari pameran, makanan, dan barang buatan tangan istimewa oleh kanak-kanak dan orang dewasa dari Autism Café Project (ACP).


Selain itu, mereka juga dapat melihat dan membeli karya-karya seniman seperti Wan Jamila (artjamila), Amira Daniea (Seni Daniea), Luqman Hakim, dan Yuri Azzari. Masuk ke bazar dan pameran adalah percuma.

Untuk menyokong kempen tersebut, GSC juga telah menghasilkan kemeja eksklusif berwarna biru kerajaan, yang menampilkan slogan "We Are All Special". Dengan harga RM29.90 sehelai, baju ini akan dijual di bazar, dan juga dijual secara dalam talian melalui Keepsake di shop.gsc.com.my.