Terkini | New

Thailand Mempamerkan Pengalaman Mempelajari Muay Thai di Kuala Lumpur.

Bagi peminat Muay Thai atau aksi filem Thailand banyak menggunakan aksi seni bela diri ini yang cukup popular. 

Tourism Autbority of Thailand (TAT) dengan kerjasama Kedutaan Besar Thailand, Kuala Lumpur menganjurkan acara "Experience & Fun on Muay Thai with Amazing Thailand", bertempat di Ultimate Muay Thai Gym, Taman Cheras, Kuala Lumpur. 


Acara ini bertujuan untuk menaikkan semangat aktiviti sukan yang sihat, di mana orang boleh berkumpul - sambil tetap menjauhkan sosial - dan menikmati cabaran fizikal dan mengalami seni mempertahankan diri Muay Thai oleh para profesional dari negara asalnya seperti Thailand.

 Puan Nongyao Jirundorn, Pengarah TAT, Pejabat Kuala Lumpur, mengatakan bahawa "Acara ini dianjurkan untuk mewujudkan pengalaman yang menyeronokkan bagi semua orang semasa masa sukar wabak penyakit yang mempengaruhi semua lapisan masyarakat. Aktiviti fizikal dan sukan terbukti memberi manfaat kepada minda dan badan.

 


TAT terus menerus mempromosikan pelancongan sukan yang merupakan salah satu sektor pelancongan yang paling pesat berkembang. Seni mempertahankan diri Muay Thai, yang berasal dari Thailand, adalah peluang pelancongan sukan yang hebat dan menjadi salah satu pengalaman tempatan yang mesti dicuba di kalangan pelancong antarabangsa ketika melawat Thailand. Kami mempunyai banyak kem Muay Thai di seluruh negara untuk memastikan pengalaman sukan anda yang hebat ".

 


"Buat masa ini, jika anda belum dapat mengunjungi Thailand, TAT membawa pengalaman Muay Thai ke Kuala Lumpur untuk dinikmati semua. Acara ini juga akan disiarkan di saluran media sosial www.facebook.com/tourismthailandmalaysia , di mana penonton dapat menikmati  Klip VDO aktiviti Muay Thai dari rumah. 

Apabila keadaannya lebih baik, Thailand bersedia menyambut semua orang dengan langkah keselamatan dan kebersihan yang akan membuat semua orang selamat semasa dalam perjalanan".

Mr. Rutch Soratana, Chargé d'Affaires, Kedutaan Besar Diraja Thailand di Kuala Lumpur mengatakan bahawa "Thailand baru-baru ini menyambut Hari Kebangsaannya pada 5 Disember 2020. Acara hari ini adalah aktiviti yang diadakan pada bulan Disember yang disiapkan untuk meraikan Thailand dan  mempamerkan budaya Thai. "


Thailand dan Malaysia menikmati hubungan yang erat dan mesra sejak terjalinnya hubungan diplomatik kami 63 tahun yang lalu. Walaupun semasa wabak COVID-19 kedua-dua negara telah bekerjasama untuk membawa pulang warganegara mereka ke negara masing-masing. 

Pihak berkuasa sentiasa bekerjasama dengan rakan kongsi kami untuk menjalin kerjasama dan memberikan layanan mesra kepada rakyat Malaysia. harapan agar aktiviti ini dapat memberikan pengalaman yang baik kepada semua peserta.

Acara ini merangkumi "Pemanasan dan Latihan Muay Thai" dan "Pembelajaran Muay Thai" oleh petinju Muay Thai profesional. 

Muay Thai dikenali sebagai "King of the Ring".  Pergaduhan ini menampilkan pukulan, tendangan, siku, lutut, penumbuk dipakai dan mengalahkan lawan mereka.  Muay Thai mengajar anda bagaimana mempertahankan diri daripada pelbagai penyerang serentak. 






Untuk maklumat lanjut sila layari laman web dan laman sosial mereka di https://www.facebook.com/TourismThailandMalaysia