Terkini | New

COOX Menjadi Perniagaan Cloud Kitchen Terkemuka Di Malaysia Dan Kini Membuka Cawangan Kedua Di Taylor Universiti

COOX Menjadi Perniagaan Cloud Kitchen Terkemuka Di Malaysia Dan Kini Membuka Cawangan Kedua Di Taylor Universiti,


Jenama Cloud Kitchen kelahiran Malaysia, ‘COOX’, mengadakan Pelancaran Rasmi sempena pembukaan cawangan kedua mereka 'COOX Kitchens' di Taylor's Lakeside Campus, Subang Jaya. Mempunyai 16 dapur yang serba lengkap dan tersedia untuk menuju ke arah menjadi peneraju pasaran untuk penyelesaian ruang dapur di Malaysia.


Pelancaran itu telah disempurnakan oleh Pengasas COOX, termasuk Presiden Parti Perikatan Demokratik Bersatu Malaysia (MUDA), YB Syed Saddiq Abdul Rahman. majlis pelancaran dihadiri oleh pemimpin perniagaan, institusi kewangan, GLC dan VVIP termasuk pengerusi eksekutif Taylor's Education Group (TEG), Dato’ Loy Teik Ngan dan Pengarah Urusan Just Kitchens Malaysia, Warren Wang.



COOX Kitchens di Taylor’s telah beroperasi sejak Mei 2022, menawarkan pemilik perniagaan F&B penyelesaian pada kos permulaan yang jauh lebih rendah untuk memulakan perniagaan mereka dan menyediakan variasi makanan kepada pelajar & penduduk di sekitar kawasan itu.


COOX Menyelesaikan Pemerolehan Dapur Awan Penyedia Perkhidmatan Penghantaran Utama

COOX Kitchens telah menyelesaikan perjanjian pemerolehan eksklusif dengan salah satu penyedia perkhidmatan penghantaran makanan terkemuka di Malaysia untuk memperoleh dapur central beroperasi yang terletak di VERVE® Shops Mont’ Kiara dan Bandar Baru Sri Petaling, yang telah beroperasi selama hampir tiga tahun. dengan ini, COOX telah berjaya berkembang ke 4 cawangan COOX Kitchen di seluruh Lembah Klang di bawah 2 tahun.



Pasukan itu optimis tentang masa depan dapur awan di Malaysia dan, dengan pemerolehan dua dapur itu, COOX boleh menyediakan penyelesaian yang lebih kondusif untuk pemilik perniagaan F&B untuk memulakan dan atau mengembangkan perniagaan mereka.


“Konsep Cloud Kitchen telah terbukti menjadi model perniagaan yang diperlukan untuk pengendali F&B untuk membantu mengurangkan kos permulaan mereka dengan menghapuskan overhed, modal dan perbelanjaan operasi berkaitan batu bata dan mortar. sementara dunia menuju ke arah endemisitas, pasaran penghantaran makanan terus menunjukkan permintaan yang kukuh, disebabkan kemudahan dan kepelbagaian makanan yang disediakannya kepada orang ramai yang dipacu oleh teknologi. dengan kekurangan tenaga kerja yang kini menghantui industri perkhidmatan, model Cloud Kitchen boleh mengurangkan beberapa keperluan untuk mengendalikan perniagaan F&B.” Kata Ken Lee, pengasas & CEO COOX.


COOX Mendedahkan Pelan Pengembangan

Dengan lokasi yang baru diperolehi, COOX akan mengendalikan 4 dapur di Lembah Klang, tetapi visi kumpulan COOX tidak terhenti di situ. kumpulan itu telah berjaya termasuk pelabur antarabangsa yang berkongsi visi COOX untuk masa depan Model Cloud Kitchen di Malaysia dan rantau ini.


“Pelan pengembangan kumpulan itu kekal di landasan yang betul, dan dengan sokongan pelabur yang berfikiran sama berkongsi matlamat bersama untuk mengembangkan COOX di rantau ini, kami menjangkakan untuk mengembangkan perkhidmatan kami di Malaysia dan Asia Tenggara untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan kami dengan produk yang lebih inovatif dan nilai tambah,” kata Ken Lee.


“Kami tidak berhenti hanya dengan Malaysia, visi COOX adalah untuk menjadi jenama Cloud Kitchen serantau yang terkemuka di Asia Tenggara. Pelan pengembangan kami akan menyaksikan Dapur COOX baharu dibuka di Malaysia dan ibu kota di Asia Tenggara seperti Singapura, Jakarta atau Bangkok” tambah Ken Lee.

COOX Menjamin Perkongsian Dengan Just Kitchen Malaysia Untuk Memudahkan Pengembangan di Malaysia dan Rantau


Semasa majlis pelancaran rasmi, Enken juga mengumumkan perkongsian COOX dengan Just Kitchen Malaysia, anak syarikat Just Kitchen Holdings Corp., syarikat penyediaan hidangan dapur awan yang berpangkalan di Kanada yang mengkhusus dalam pembangunan jenama makanan penghantaran sahaja (“Just Kitchen”). hanya Kitchen membawa jenama maya terkemuka seperti MrBeast Burger, Another Wings oleh DJ Khaled, Master Don dan banyak lagi. Meniru kejayaan mereka di Taiwan dan negara lain di rantau ini, perkongsian Just Kitchen dengan COOX adalah untuk mengembangkan jenama mereka di Malaysia dan seluruh Asia Tenggara dengan memanfaatkan pelan pengembangan COOX.




“Dengan setiap lokasi dan negara di mana COOX berkembang, Just Kitchen boleh meningkatkan lebih banyak lagilokasi tanpa menanggung kos CAPEX yang tinggi, yang sejajar dengan matlamat pengembangannya.lokasi adalah penting apabila ia melibatkan konsep dapur awan, dan saya percaya COOX boleh membantu rakan kongsi kami untuk berkembang dalam keadaan pasaran seperti ini.” kata Ken Lee.

Untuk mengetahui lebih lanjut , sila layari https://coox.asia/