Terkini | New

Program Masakan HEALTHY BREAKFAST Menu Sarapan Pagi Yang SIHAT bersama Puan Sri Nisa Bakri dan Chef Daniel Green.

Program Masakan HEALTHY BREAKFAST Menu Sarapan Pagi Yang SIHAT bersama Puan Sri Nisa Bakri dan Chef Daniel Green.


Dalam keadaan masyarakat berdepan kos sara hidup yang tinggi selain kekangan masa akibat kesibukan tugas, penyediaan makanan yang sihat namun sedap dengan harga lebih rendah, mungkin agak mencabar. Peka dengan permasalahan itu, badan bukan kerajaan (NGO), Wiranita mengambil inisiatif menganjurkan program masakan yang bertemakan 'Menu Sihat Tapi Sedap'.



Menariknya, program it akan disertai Penaung Wiranita, Puan Sri Nisa Bakri dengan penampilan khas chef yang diterbangkan dari Amerika Syarikat (AS), Chef Daniel Green di Grand Hyatt Kuala Lumpur. 



Wiranita adalah NGO kebajikan yang menggabungkan sebanyak 20 NGO lain di seluruh negara yang bergerak dalam membantu wanita dalam aspek berkenaan, melalui gerakaan badan bukan kerajaan. Wiranita komited untuk melahirkan Ikon Sukarelawan Wiranita Malaysia yang mampu menjadi contoh golongan wanita di negara ini.







Puan Sri Nisa Bakri dan Chef Daniel Green memasak dua menu menarik Sarapan Pagi Yang SIHAT iaitu Nasi Kerabu dan Telur Dadar istimewa dan senang di hasilkan.



Untuk maklumat Chef Daniel Green telah menghasilkan 12 buku menu tentang makanan sihat. Kolaborasi ini diharap dapat membantu mereka-mereka menikmati makanan yang lebih sihat.