Terkini | New

Mercure Living Putrajaya Mempersembahkan “bazaar Madani” Sempena Ramadan 2024

Mercure Living Putrajaya Mempersembahkan “bazaar Madani” Sempena Ramadan 2024.



Mercure Living Putrajaya dengan bangganya mempersembahkan Bufet Ramadhan "BazaarMadani" dengan menu kegemaran tempatan yang meluas di Volcano Shabu Shabu & Grill Restaurant. 




Diilhamkan oleh Pemenang Anugerah Chaîne des Rôtisseurs Chef Zaidi, dibantu oleh Chef Zafar, Pemenang Pingat Emas Masakan Asli Melayu yang pakar dalam makanan laut, berusaha untuk memastikan Warisan Masakan Malaysia mengikut citarasa anda.




Temui citarasa Malaysia yang meriah dengan tumpuan kepada kesihatan! Pakar Chef kami telah menyusun menu dengan teliti yang menampilkan hidangan utama khas yang dimasak menggunakan lima teknik tradisional: PANGGANG, KUKUS, BAKAR, REBUS dan RENEH.



Nikmati aroma daging itik panggang, dengan sempurna dilengkapi dengan kesegaran segar sayur-sayuran pilihan. Selami rasa "Gulai Kawah Pak Hamdi," hidangan istimewa yang menampilkan tiga variasi gulai yang unik:

• Gulai Kawah Daging Rebung Selat Melaka: Daging lembut direbus dengan rebung dalam kuah berperisa, hidangan istimewa Melaka.
• Siput Sedut Masak Lemak Lata Kinjang: Kerang montok dimandikan kuah kelapa berkrim, rasa warisan masakan Kinjang.
• Gulai Nangka Udang Diraja: Nangka dan udang berair disatukan dalam kari yang harum, hidangan diraja yang sebenar.



Pencinta daging harus bergembira dengan kenikmatan rasa Chicken Shawarma yang lazat
dan “Salai Lemak Mek Tiqah” yang terkenal, dimana ianya menampilkan tiga jenis daging salai dan panggang: Itik, Daging Lembu dan Ikan Keli. 


Nikmati kuah yang menyelerakan dengan hidangan “Sup Utara Pak Haji Balik Hari” dan “Sup Lutut Merah Singapore” yang mantap. Manakala untuk rasa pedas, cuba “Lidah Sapi Bakar Air Asam” lidah daging panggang dalam sos asam jawa. Jangan ketinggalan menyelami hidangan istimewa ke dalam Isi Tulang Rusuk BBQ yang direbus perlahan, karya agung yang diselitkan rempah campuran kampung yang
dibuat dengan resipi rahsia chef.







Bufet menawarkan pelbagai masakan untuk memikat selera anda. Dari “Churros Didi” yang terkenal hinggalah makanan jalanan asli Indonesia “Warong Pak Acap Supir”. 






Cubalah periuk panas Jepun khas yang disediakan iaitu Shabu Shabu. Dengan stesen Pasta, Dim Sum dan banyak lagi, Bufet kami memenuhi setiap selera, semuanya di bawah satu bumbung. Datang lapar dan pergi dengan puas. Selain itu, untuk penggemar durian? Jangan ketinggalan gerai DURIAN "Raja Buah" yang menanti anda semua.







Mercure Living Putrajaya memberikan anda Ramadhan yang tulus, dipenuhi dengan muzik yang penuh jiwa, renungan rohani, dan perasaan kebersamaan. Berlangsung pada bulan Ramadan, ia menjanjikan malam yang penuh dengan keberkatan dan ekspresi artistik.



Dengan vokal yang memukau dan melodi yang menyentuh hati, Afad Raihan akan memukau penonton dengan membawakan lagu-lagu popular Islamik dan nasyid. Terkenal dengan suaranya yang menjiwai dan lirik yang memberi inspirasi, Azzam Sham akan menyentuh hati dengan lagu-lagunya yang menggalakkan keamanan, perpaduan dan iman.




Bersedia untuk terpesona dengan muzik Islamik Hijjaz yang bertenaga dan memberi inspirasi. Suasana yang menggembirakan dijanjikan akan tercipta melalui persembahan dinamik mereka, membuatkan semua orang tersenyum. Menambahkan suasana rohani, Afad Raihan juga akan mengetuai bacaan al-Quran yang indah diikuti dengan laungan azan yang menawan hati. Selain itu, akan diserikan oleh artis terkenal yang akan bertindak sebagai
Imam untuk solat Maghrib, Isya, dan Tarawih, mencipta pengalaman yang benar-benar istimewa dan tidak dapat dilupakan untuk semua hadirin.

Raikan pembukaan besar mereka dengan tawaran bufet istimewa.


Untuk masa yang terhad, nikmati hidangan bufet lazat mereka pada harga diskaun RM118 bagi setiap orang dewasa, RM68 bagi setiap kanak-kanak (6 hingga 12 tahun), dan RM68 bagi setiap warga emas. Kanak-kanak bawah 5 tahun pula akan makan secara PERCUMA! 

Tawaran luar biasa ini hanya sah dari 15 Februari hingga 11 Mac 2024, jadi jangan lepaskan peluang! Selepas itu, harga kembali kepada RM148 biasa untuk dewasa dan RM98 bagi setiap kanak-kanak (6 hingga 12 tahun).

Bufet bermula dari 6.30 petang. hingga 10.00 malam dari 12 Mac hingga 8 April 2024, tepat pada masanya untuk bulan puasa. Ia adalah peluang terbaik untuk memanjakan diri anda dan orang tersayang dengan pengalaman menjamu selera yang tidak dapat dilupakan, terutamanya semasa bulan puasa.

Sepanjang Ramadan, tawaran “Madani Staycation” tersedia hanya dengan harga RM450+ dan termasuk apartment dengan bilik tidur, sarapan pagi dan bufet untuk dua orang.

Mercure Living Putrajaya berbangga dalam menyajikan hidangan yang penuh dengan kesegaran dan dijamin memikat selera anda. Manjakan diri dengan pelbagai pilihan kegemaran tempatan pada menu yang dipenuhi dengan hidangan nostalgia yang disediakan dengan teliti oleh chef dan pasukan kami yang memenangi anugerah.

Untuk tempahan atau maklumat lanjut, hubungi +60 3 2022 5991 atau e-mel
info@mercureliving-putrajaya.com.