Terkini | New

SELANGOR MARATHON 2020 CATAT LEBIH 8000 PENYERTAAN

SELANGOR MARATHON 2020 CATAT LEBIH 8000 PENYERTAAN.

Tourism Selangor membangkitkan semangat di acara marathon tahunan untuk menggalakkan amalan gaya hidup sihat di kalangan warganegara.




Penyertaan dalam acara maraton telah menjadi kebiasaan di kalangan rakyat Malaysia. Kali ini Negeri Selangor menjadi tuan rumah kepada pelbagai acara maraton yang akan diadakan pada tahun 2020. Selangor bangga meneruskan acara tahunan Marathon Selangor sendiri edisi 2020 diadakan pada 22 dan 23 Februari di Litar Antarabangsa Sepang.



lebih daripada 8,000 pelari dari seluruh Malaysia dan kawasan jiran menunjukkan sokongan mereka kepada acara Selangor Marathon 2020 termasuk pelancong antarabangsa.







Selangor Marathon 2020 membuka penyertaan bagi kategori half and full marathon 21km dan 42km, larian fun run 5km dan 10km, dan menarik 2km Kids Dash untuk kanak-kanakyang dapat memupuk semangat dalam menjalankan dan mendidik amalan gaya hidup sihat dari usia muda.









Menariknya, Negeri Selangor berada di persada mereka di Malaysia. Selangor Marathon 2020 membuka penyertaan bagi kategori maraton setengah dan penuh; 21 km dan 42km, berjalan kaki 5km dan 10km, dan menarik 2km Kids Dash yang dapat memupuk semangat dalam menjalankan dan mendidik amalan gaya hidup yang sihat dari usia muda.





Menariknya, Kerajaan Negeri Selangor sentiasa menyokong acara maraton lain yang diadakan di Negeri ini. Walau bagaimanapun, kali ini menonjol daripada yang lain sebagai Selangor Marathon 2020 adalah Acara Marathon Kerajaan Negeri sendiri, disokong sepenuhnya oleh Tourism Selangor.









Tahniah kepada 42km Men Open Champion, Kenneth Kipchumba Ngetich (Kenya) dengan catatan masa 2:38:21 dan 42 km Women Open Champion, Chong Mei Sze (Malaysia) dengan catatan masa 3:34:56 di edisi pertama Selangor Marathon.






Bertemu rakan-rakan baru dan semangat baru sambil berlari dan berkumpul bersama kawan-kawan. Ia juga merupakan inisiatif yang penting dalam menyerlahkan Kempen Lawatan Sepang 2020.





Kerajaan Negeri Selangor sering menggalakkan acara maraton sebagai inisiatif untuk menggalakkan amalan gaya hidup sihat di kalangan rakyatnya.





Ini sebagai usaha untuk memupuk Kempen Tahun Melawat Malaysia Tahun 2020 yang sedang berlangsung kerana acara sedemikian menimbulkan potensi besar dan menarik bagi menarik jumlah pelancong ke Negeri Selangor.

untuk maklumat lanjut anda boleh layari laman web dan sosial mereka di website www.selangor.travel dan laman Selangor marathon  www.facebook.com/selangormarathon/

FB : TourismSelangor IG : Discoverselangor