Terkini | New

Shopee Perkenalkan Kad Kredit Visa Dengan Kerjasama Maybank

Platform e-dagang no.1 Malaysia Shopee, menjalin kerjasama dengan Maybank Visa bagi memperkenalkan e-dagang Platinum yang diperlukan oleh rakyat Malaysia, iaitu Maybank Shopee Credit Card.



Maybank Shopee Credit Card ini dilancarkan tepat pada masa ketika lebih ramai rakyat Malaysia beralih kepada e-dagang untuk mendapatkan barangan keperluan mereka. Pengguna Shopee kini meluangkan secara purata 20% lebih banyak masa di platform tersebut dalam masa seminggu.

Oleh itu, Shopee, Maybank dan Visa telah bekerjasama untuk melancarkan kad kredit berjenama Maybank dan Shopee yang memenuhi keperluan pengguna pada masa ini sambil memulangkan lebih banyak manfaat kepada rakyat Malaysia.


Pengguna kad baharu ini akan menerima ganjaran Shopee Coins 1 untuk semua perbelanjaan mereka sama ada di atas talian mahupun di luar talian, dan pada bila-bila masa atau di mana jua.

Pemegang kad ini juga akan mendapat lebih banyak ganjaran apabila mereka berbelanja semasa kempen terpilih Shopee serta pada 28 haribulan setiap bulan di mana mereka akan menerima 5x Shopee Coins untuk semua pembelian di Shopee; 4x Shopee Coins untuk pembayaran makanan, hiburan dan pembayaran tanpa sentuh, dan 1x Shopee Coins untuk semua transaksi lain apabila mereka menggunakan kad ini.



Shopee Coins yang dikumpul membolehkan pengguna berjimat dalam pembelian masa depan di platform ini, dan menebus baucar termasuk baucar makanan dan minuman serta perkhidmatan daripada ciri Daily Coins Rewards di Aplikasi tersebut. Lebih daripada itu, pengumpulan melebihi 5,000 Shopee Coins setiap bulan akan diberi ganjaran dalam bentuk Maybank TreatsPoints yang boleh digunakan oleh pemegang kad untuk menebus hadiah dari Maybank.



Rakyat Malaysia yang berumur antara 21 dan 65 tahun, boleh memohon untuk kad tersebut mulai 1 Julai. Pengecualian yuran tahunan seumur hidup juga ditawarkan untuk kad tersebut. Mereka yang berpendapatan tahunan sebanyak RM36,000 layak mendaftar, dan pemohon yang berjaya akan menerima ganjaran 5,000 Shopee Coins apabila mereka membelanjakan sebanyak RM300 dalam tempoh 60 hari.

Memandangkan pelancaran Maybank Shopee Credit Card adalah sebahagian daripada 7.7 Mid Year Sale yang sedang berlangsung hingga 7 Julai, mereka yang mendaftar awal untuk kad tersebut pada 7 Julai atau sebelumnya akan menerima Baucar Shopee bernilai RM500 apabila mereka membelanjakan sebanyak RM300 dalam masa 45 hari, tertakluk kepada terma dan syarat.



Tambahan lagi, 7.7 Mid Year Sale memberikan pulangan tunai 50% Coins Cashback kepada semua pengguna Shopee setiap hari. Pengguna juga berpeluang memenangi hingga tujuh juta Shopee Coins dengan bermain Shopee Claw, Shopee Candy, Shopee Garden, Shopee Poly, Shopee Dance dan banyak lagi. Di samping itu, kempen ini memberi tawaran daripada jualan kilat Shocking Sale yang ditingkatkan pada 7 Julai, dan perbelanjaan minimum yang direndahkan kepada RM10 untuk menikmati penghantaran percuma dari jam 12 tengah malam hingga 2 pagi.



Bersempena pelancaran Maybank Shopee Credit Card, Shopee dan Maybank akan mempersembahkan Shopee 7.7 Maybank Concert yang akan memberikan hiburan kepada penonton di rumah. Konsert ini akan berlangsung dari jam 9 malam hingga 12 tengah malam pada 6 Julai, melalui Shopee Live, Astro Prima dan YouTube.



Acara ini akan menampilkan persembahan oleh beberapa selebriti termasuk Adira Suhaimi, Awal Ashaari, Hael Husaini, Jaclyn Victor, Nabila Razali, Naim Daniel, Sherry Alhadad, Yonnyboii dan Zizi Kirana. Mereka juga akan mengambil bahagian dalam beberapa Shopee Games sementara hadiah baucar akan diberikan secara berkala kepada penonton yang menonton di ketiga-tiga platform tersebut.

Untuk mengetahui bagaimana anda boleh memohon untuk Maybank Shopee Credit Card, kunjungi https://shopee.com.my/m/maybank-shopee-credit-card.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai 7.7 Mid Year Sale Shopee, kunjungi https://shopee.com.my/77.