Terkini | New

Starbucks Malaysia Mengumumkan Koleksi Eksklusif Bersama Rico Rinaldi Pereka Fashion Malaysia

Starbucks Malaysia Mengumumkan Koleksi Eksklusif Bersama Rico Rinaldi Pereka Fashion Malaysia.

Starbucks hari ini mengumumkan kerjasama pertamanya dengan pereka Malaysia Rico Rinaldi untuk menawarkan koleksi thermos dan cawan direka secara eksklusif untuk Starbucks Malaysia sempena bulan Kemerdekaan di kedai-kedai Starbucks seluruh Malaysia.









Koleksi Eksklusif Starbucks bersama Rico Rinaldi ini adalah inspirasi daripada tiga haiwan terancam yang mewakili unsur-unsur alam semula jadi - Hutan, Laut dan Udara dalam bentuk Harimau (Tiger), Penyu (Penyu) dan burung Kenyalang (Hornbill). Warna-warna terang yang mengingatkan warisan, bendera Malaysia, flora dan fauna membantu melengkapkan reka bentuk koleksi ini.





"Saya terinspirasi oleh keadaan Malaysia yang kaya dengan alam semulajadi. Saya bersyukur kerana Starbucks memberi peluang unik ini untuk memperingati Hari Kebangsaan ke-61 dan saya berharap peminat saya dan pelanggan Starbucks akan menikmati koleksi itu, "kata Rico Rinaldi, pereka fashion yang terkenal di Malaysia dengan koleksi yang diilhamkan dari cetakan bunga berwarna-warni.



Sebagai peminat reka bentuk, Starbucks mempunyai sejarah perkongsian inovatif dengan fashion terkenal. Starbucks telah bekerjasama dengan Anna Sui, Vivienne Tam, Paul & Joe untuk membawa produk koleksi pereka kepada pelanggan di kedai. Walau bagaimanapun, koleksi Rico Rinaldi + Starbucks adalah kerjasama pertama Malaysia dan eksklusif kepada Malaysia. 




Melalui pereka koleksi eksklusif ini , Starbucks berharap dapat membawa pengalaman budaya unik Malaysia ke dalamnya.
"Kami teruja memperkenalkan koleksi ini, Koleksi Starbucks pertama dengan rakyat Malaysia dan memberi inspirasi bagi menggembirakan pelanggan kami kerana mereka menyuarakan cintanya kepada Malaysia, "
Sydney Quays, Ketua Pegawai Eksekutif Berjaya Food Berhad dan Pengarah Urusan Starbucks Malaysia dan Brunei. 

"Reka bentuk yang dikongsi Rico dengan kami sangat menonjolkan bahagian penting Malaysia dan kami sangat gembira dapat berkongsi mesej itu melalui kami barangan koleksi untuk hari Merdeka tahun ini.




Koleksi Rico Rinaldi + Starbucks®
 Rico Rinaldi + Starbucks® Double Walled Mug (12 fl oz) 
- Cawan seramik dengan

tudung seramik dicat dan emas terperinci di tepi.

 Rico Rinaldi + Starbucks® Thermos Tumbler (20 fl oz) 
- Keluli tahan karat termos tumbler 

Eksklusif di Malaysia, 
koleksi Rinaldi + Starbucks® Rico termasuk satu set Double
Walled Mugs dan Thermos Tumblers dalam tiga reka bentuk yang berbeza. The Double Walled Mugs adalah berharga RM150 setiap satu, manakala Thermos Tumblers berharga RM168 setiap satu. 

Bagi mereka mencari untuk memiliki semua tiga reka bentuk Double Walled Mugs, boleh membelinya dalam satu bundle dengan harga RM450 atau RM480 ​​untuk semua tiga reka bentuk Thermos Tumblers.









Koleksi ini boleh di dapati pada31 Ogos 2018 dan seterusnya di semua kedai Starbucks Malaysia.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman 
web Starbucks Malaysia :