Terkini | New

Sambutan Ulangtahun ke-3 Starbucks Signing Store OKU Pekak di Bangsar Village lI.

Merayakan ulang tahun ke-tiganya, Starbucks Signing Store pertama di dunia yang terletak di Bangsar Village II adalah memperingati peristiwa penting ini dengan mempamerkan semangat dan perkembangan rakan-rakan OKU pekak, yang kini telah mencapai pensijilan Advanced Coffee Masters, sebuah pencapaian yang terus mengembangkan kemahiran barista mereka dan pengetahuan kopi.



"Di Starbucks kami sentiasa berusaha untuk mewujudkan budaya kepelbagaian dan kemasukan. Ini adalah bagaimana konsep Signing Store datang lebih dari tiga tahun yang lalu dengan menawarkan Orang Pekak dan sukar mendengar komuniti di Malaysia dengan peluang pekerjaan dan kemajuan kerjaya. Hari ini, kami lebih mengiktiraf rakan kongsi pekak (pekerja) kami, yang juga semua Sarjana Kopi yang disahkan, dengan kemajuan yang telah mereka capai dalam menyelesaikan program Master Coffee Master mereka. Rakan kongsi pekak kami telah mencapai setakat ini dalam mencapai persijilan ini melalui kerja keras dan tekad, "kata Rina Siew, Pengurus Tanggungjawab Sosial Korporat untuk Starbucks Malaysia dan Brunei.





Program Advanced Coffee Masters mengajar baristas yang berkelayakan untuk menguasai kemahiran kopi baru untuk peralatan kopi yang berbeza. Oleh itu, Master Deaf Advanced Coffee Masters yang baru diperakui mampu membuat kopi menggunakan kaedah Pour Over. Di samping itu, baristas  ini juga memenuhi syarat untuk mengadakan sesi sembang kopi dengan orang ramai menggunakan bahasa isyarat seperti baristas di kedai-kedai Starbucks Reserve ™ di Malaysia. Sepanjang tiga tahun ini, Starbucks Signing Store menganjurkan pembelajaran berterusan dan pembangunan setiap barista.





Memandangkan peluang sama seperti mana-mana Barista Starbucks, rakan kongsi Signing Store telah membuktikan keyakinan mereka untuk bekerja dan mengendalikan pelbagai peralatan pembuatan kopi secara profesional. Ini telah meningkatkan lagi kesedaran mengenai budaya Pekak di tempat kerja kepada masyarakat sekitar. Baristas Pekak membuat lebih daripada sekadar kopi tetapi juga berkongsi pendekatan Starbucks melalui perspektif mereka. The Deaf Coffee Masters di Malaysia boleh dibezakan dengan apron hitam mereka yang mempunyai sulaman khusus dengan 'Starbucks' .



Starbucks Malaysia telah mengumumkan rancangan untuk membuka Starbucks Signing Store yang pertama di Pulau Pinang seperti Starbucks Signing Store di Bangsar Village II, baristas pekak di Penang Signing Store akan mendapat peluang untuk membangunkan kemahiran , seperti etika kerja, kerja berpasukan dan sifat kerjaya. Kedai Signing Pulau Pinang dijadual dibuka menjelang akhir tahun ini.


Kaedah Pembancuh Pour Over boleh didapati di Signing Store bermula pada 25 Julai 2019 dan pelanggan kini boleh mengalami sesi menandatangani kopi pada asas yang dijadualkan oleh Advanced Coffee Masters. Starbucks Malaysia juga telah melancarkan satu siri koleksi barangan penandatanganan eksklusif baru sempena sambutan ulang tahun ke-3. Barang berharga RM25 dan hanya boleh didapati di Starbucks Signing Store di Bangsar Village II.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web Starbucks Malaysia di www.starbucks.com.my.