Terkini | New

Program aktiviti khidmat masyarakat 'Sayangi Hutan, Warisan Kita' Lata Kolam Airderu Ecopark

Program aktiviti khidmat masyarakat 'Sayangi Hutan, Warisan Kita' oleh pihak lata kolam airderu ecopark, Jabatan Perhutanan, Tourism Malaysia dan Universiti Kolej Bestari.



Pelajar diberi peluang untuk menanam semula pokok-pokok hutan bagi memberikan kesedaran betapa pentingnya hutan untuk manusia.




Tahniah buat lata kolam airderu ecopark, Jabatan Perhutanan, Tourism Malaysia dan Universiti Kolej Bestari yang telah berjaya mengadakan satu program khidmat masyarakat bagi membimbing dan kesedaran  menanam semua pokok di Lata Kolam.



Taklimat diberikan oleh pihak pengurusan Lata Kolam dan pengenalan mengenai Lata Kolam kepada pelajar-pelajar.







Setelah di berikan penerangan oleh Jabatan Hutan aturan dan cara-cara menanam, pelajar di beri peluang menanam anak-anak pokok hutan pastinya akan membesar dengan baik suatu hari nanti.











Program ini di harapkan dapat di teruskan bagi menyemarakan sifat mencintai alam sekitar.
Untuk maklumat lanjut layari laman web dan sosial media mereka di :
Facebook : https://www.facebook.com/AirDeruEcopark

#LataKolamAirDeruEcopark #LataKolam #UniversitiKolejBestari #Kolejbestari #vm2020 #visittrulyasiamalaysia #visitmalaysia2020 #beautifulterengganu #setiuwetlandsfestival2019 #tourismmalaysia #tourismmalaysiawilayahtimur #motacterengganu #Dboystudio #Malaysiatravelblog #Travel #Travelblogger