Terkini | New

Penyelidikan OGAWA Malaysia Dan Universiti Malaya Mendapati OGAWA Master Drive AI 2.0 Mampu Membantu Melancarkan Peredaran Darah Dan Meningkatkan Kualiti Tidur.

Hasil kajian turut mendapati dari OGAWA Master Drive AI 2.0 mampu membantu melancarkan peredaran darah dan meningkatkan kualiti tidur.

OGAWA Malaysia bekerjasama bersama Universiti Malaya untuk mengenal pasti kesan kerusi urut automatik terhadap peredaran darah dan kualiti tidur seseorang dan mendokumentasikan kemajuan dalam peredaran darah, kualiti tidur dan kecekapan tidur melalui penggunaan model keluaran OGAWA Master Drive AI 2.0.



Tahniah di atas kerjasama yang menarik dan OGAWA Malaysia telah mengumumkan penemuan penyelidikannya yang dilakukan dengan kerjasama dengan Universiti Malaya bahawa urutan yang cekap juga boleh didapati dalam bentuk kerusi urut dengan menilai kecekapan terapi kerusi urut dan untuk mengkaji potensi peningkatan peredaran darah dan kualiti tidur ketika kajian penyelidikan baru-baru ini dilakukan dengan OGAWA Master Drive AI 2.0.





Berkomitmen untuk membawa kesejahteraan dengan inovasi produk untuk meningkatkan gaya hidup di seluruh dunia, OGAWA Malaysia bersama Universiti Malaya melakukan penyelidikan bertajuk ' Kesan OGAWA Master Drive AI Automated Massage pada Peredaran Darah dan Kualiti Tidur' untuk meningkatkan lagi kesedaran mengenai pentingnya urut untuk mendapat semula kesegaran badan sambil memberi individu tidur selesa yang diperlukan.

 


Datuk Lim Mee Ling, Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif OGAWA Malaysia berkongsi bahawa kesan kumulatif dari kehilangan tidur dan gangguan tidur menyebabkan peningkatan risiko hipertensi, diabetes, obesiti, kemurungan, serangan jantung dan strok.




Selain itu, menurut Kajian Kesihatan dan Morbiditi Nasional, jumlah rakyat Malaysia yang mengalami kemurungan dan gangguan kecemasan meningkat dari 12% pada tahun 2011 kepada 29% pada tahun 2017.

"Melalui Pusat Penyelidikan Bersama ini, kami berharap kajian yang dilakukan dapat memberikan harapan yang lebih mendalam yang akan meningkatkan lagi proses pengembangan produk kami, pada masa yang sama kami dapat mendidik masyarakat umum mengenai manfaat kesihatan yang terdapat di kerusi urut OGAWA mampu memberikan, ”kata Datuk Lim.

 



Berdasarkan kajian yang dilakukan oleh sekumpulan individu ketika menggunakan produk OGAWA, OGAWA Master Drive AI 2.0. Menyediakan perkakasan, idea dan sokongan teknikal yang diperlukan untuk memastikan kajian yang berjaya.


Kajian ini mendapati bahawa 100% peserta menunjukkan peningkatan yang signifikan dalam peredaran darah: 81.32% dengan menggunakan program OGAWA Master Drive AI 2.0 M6 Deep Tissue dan 43.48% melalui Program Peredaran Darah, sementara 100% peserta mencatat peningkatan kualiti tidur, dan hingga 88.73% mengalami peningkatan dalam efisiensi tidur melalui program Sweet Dream.




Dr. Saad Mekhilef, CEng (UK), SMIEEE (USA), FIET (UK), Dekan, Fakulti Kejuruteraan, Universiti Malaya menyatakan bahawa universiti berminat untuk menjadi sebahagian daripada penyelidikan untuk tidak hanya menyumbang pengetahuan mereka kepada kajian penting ini yang mungkin berguna untuk kajian masa depan, tetapi untuk membantu meningkatkan kesejahteraan negara secara keseluruhan dan berpotensi meningkatkan jangka hayat rakyat Malaysia.

 



"Kesejahteraan tidak hanya merangkumi diet yang sihat dan senaman yang konsisten, tetapi urut secara berkala dapat menyumbang lebih banyak pada jiwa manusia - dari membetulkan tekanan postur hingga meningkatkan imuniti. Melalui kajian ini, kami ingin menyampaikan faedah kesihatan utama kerana melakukan urutan biasa dan bagaimana ia harus dianggap penting untuk kesihatan kita secara keseluruhan - sama ada untuk melegakan sakit otot, mengurangkan tekanan atau bahkan meningkatkan sistem imun anda, urut akan memberi kesan positif memberi kesan kepada kehidupan seharian anda, ”kata Prof Dr Saad.



Dibangunkan dengan hingga 5,184 kombinasi urut untuk memberikan penyelesaian kesihatan yang luas, OGAWA Master Drive AI 2.0 menampilkan Kecerdasan Buatan (AI) yang canggih termasuk pengecaman wajah, Penjejak Kesihatan dan Scanner ™, dan Penganalisis Automatik Bertenaga AI yang menggunakan algoritma untuk mengumpulkan dan mengurus data untuk menyesuaikan kerusi urut anda sendiri dengan senarai penyelesaian yang disyorkan yang diprogramkan yang tepat sasaran kawasan masalah anda.





 

OGAWA juga akan mengadakan promosi khas dengan Pelan Pembayaran Mudah 0% sehingga tempoh 68 bulan untuk produk terpilih. 

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai tawaran ini atau OGAWA Malaysia, sila layari https://www.ogawaworld.net/.