Terkini | New

SUBANG PARADE ADAKAN PERTUNJUKKAN FESYEN SEMASA MERDEKA FIESTA

SUBANG PARADE ADAKAN PERTUNJUKKAN FESYEN SEMASA MERDEKA FIESTA

Pertunjukan fesyen hebat Calvin Thoo dan pereka tempatan di Pertunjukan Fesyen Batik, Tenun & Songket


Subang Parade, sebuah hartanah teras milik Hektar REIT, sukacitanya mengumumkan permulaan hujung minggu Subang Parade Merdeka Fiesta dengan pertunjukan fesyen sulung yang menampilkan pereka tempatan petang ini.



Acara pembukaan menyaksikan barisan fesyen yang diperkenalkan oleh pereka tempatan Calvin Thoo, Toods, Deez, My Syakirin, Tengku Kery, ByTwoo dan Bujins. Pelancaran Merdeka Fiesta diserikan dengan kehadiran YAM Tengku Temenggong Perlis Dato’ Seri DiRaja Syed Amir Abidin Jamalullail, YM Che Puan Temenggong Perlis Datin Seri DiRaja Farinawati and Johari Shukri bin Jamil, Ketua Pegawai Eksekutif Hektar REIT. Turut hadir ialah rakan perniagaan, tokoh korporat dan wakil penyewa Subang Parade.




Pereka fesyen antarabangsa Calvin Thoo, yang terkenal kerana minatnya terhadap fabrik halus dan sulaman rumit baju kurung moden, dan diraikan kerana pengkhususannya dalam pakaian tradisional dan keratan, mempamerkan barisan fesyen istimewanya yang mengingatkan penonton tentang semangat Merdeka.




Beliau berkata, "Inspirasi saya untuk barisan fesyen hari ini adalah ekspresi bebas tradisi bertemu abad ke-21, tetap memikat, mengingatkan zaman dahulu." Thoo telah menyertai pertunjukan fesyen di Paris, Australia, China, Thailand dan Indonesia dan telah mereka bentuk untuk Keluarga Diraja Pahang, Terengganu, Kelantan, Johor dan Perlis. Butik yang dinamakan sendiri terletak di Jalan Imbi, Kuala Lumpur.



Selebriti termasuk Ifa Raziah, Yasmin Hani, Dynas Mokhtar dan Suki Low turut hadir dengan gerai jualan barangan buatan tempatan di bazar tersebut. Gerai lain dengan barangan menarik termasuk Moore Authentic, Pretty Suci dan Inner Sejuk.



Mengulas mengenai acara hujung minggu itu, Johari Shukri berkata, “Sebagai penaja dan rakyat Malaysia yang bangga, Subang Parade berbesar hati untuk mempersembahkan Fiesta Merdeka dan Pertunjukan Fesyen Batik, Tenun dan Songket hari ini. 




Kami amat berbangga mempamerkan budaya kita dan yang terbaik dari Malaysia. Kami tidak sabar-sabar untuk bekerjasama dengan bakat tempatan untuk mempersembahkan lebih banyak pengalaman fesyen yang tidak dapat dilupakan dalam beberapa bulan akan datang dan menjadikan pusat beli-belah kami kembali meriah dengan aktiviti dan acara menarik untuk mengalu-alukan pembeli.”


Subang Parade Merdeka Fiesta dari 27 Ogos hingga 31 Ogos 2022 mempunyai aktiviti yang disediakan, termasuk pertunjukan fesyen, persembahan oleh selebriti tempatan, bazar yang menampilkan barangan buatan dan keluaran tempatan, demonstrasi memasak masakan tempatan, demonstrasi hobi dan zoo belaian untuk membawa keluarga, jiran dan kawan bersama.