Terkini | New

BMW Group Malaysia Meraikan Hari Malaysia dengan Perhimpunan BMW M Terbesar Di Dalam Negara

BMW Group Malaysia Meraikan Hari Malaysia dengan Perhimpunan BMW M Terbesar Di Dalam Negara.

Lebih daripada 120 buah kenderaan berprestasi tinggi berasal dari portfolio BMW M telah berhimpun di Kuala Lumpur sempena dua sambutan yang istimewa pada tahun ini – Hari Malaysia ke-59 dan 50 Jahre M.


BMW Group Malaysia dan komuniti pemilik M di Malaysia telah memberi penghormatan kepada Hari Malaysia ke-59 pada tahun ini dengan perhimpunan serba unik melibatkan lebih daripada 120 buah kenderaan BMW M merentasi pelbagai generasi; menyemarakkan lagi cita BMW M dalam kalangan komuniti pemilik dan peminat tempatan.


Hans de Visser, Pengarah Urusan BMW Group Malaysia berkongsi, “Tahun ini, sementara kita meraikan sejarah BMW M selama lima dekad sebagai sebuah pasukan, kita juga perlu menyuluh semangat perpaduan yang dipamerkan oleh warga Malaysia sebagai sebuah negara selama 59 tahun.


Saya berasa amat gembira kerana berpeluang menyaksikan semangat yang dikongsi bersama oleh warga Malaysia terhadap jenama ini, yang bukan sahaja mendemonstrasikan kebanggaan dan cinta mereka ke atas divisyen sukan permotoran tersebut, tapi juga buat Malaysia pada hari yang begitu bermakna. Kami berharap Aksara Terunggul di Dunia ini akan terus memberi ilham kepada komuniti BMW M kita di sini.”




Atas sebahagian daripada sambutan Hari Malaysia, BMW Group Malaysia juga telah menghadiahkan para pemenang bagi pencarian jentera BMW M yang tertua di Malaysia bagi setiap siri model – sebuah peraduan nasional yang dianjurkan pada bulan Mei tahun ini, bersempena dengan 50 Jahre M. Tiga daripada enam model BMW M pemenang telah diperagakan di perhimpunan Hari Malaysia tersebut untuk tatapan umum.





Berikut merupakan senarai pemenang (bukan dalam turutan tertentu):
1. Han Kim Leng, 1981 BMW M535i (E12)
2. Harris Mah Kar Keat – 1988 BMW M3 (E30)
3. Lim Shin Tom – 1991 BMW M5
4. Gan Kian Yeh – 2006 BMW M6 (E63)
5. Tan Kai Che – 2015 BMW M4
6. Tee Yee Jiuh – 2017 BMW M2



“Kami benar-benar tersentuh dengan sokongan padu yang dicurahkan oleh para pemilik dan peminat BMW M di Malaysia, banyak daripada mereka yang telah bersama dengan kami dalam meraikan aspirasi jenama ini.

Sokongan tidak berbelah bahagi mereka telah menjadi tonggak kejayaan kami di sini, dan Hari Malaysia merupakan lambang perpaduan dan kebanggaan sebenar yang telah dipamerkan oleh komuniti BMW M Malaysia,” simpul Hans.





The BMW Group
With its four brands BMW, MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad, the BMW Group is the world’s leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also provides premium financial and mobility services. The BMW Group production network comprises over 30 production sites worldwide; the company has a global sales network in more than 140 countries.

In 2021, the BMW Group sold over 2.5 million passenger vehicles and more than 194,000 motorcycles worldwide. The profit before tax in the financial year 2021 was € 16.1 billion on revenues amounting to € 111.2 billion. As of 31 December 2021, the BMW Group had a workforce of 118,909 employees.

The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and responsible action. The company set the course for the future at an early stage and consistently makes sustainability and efficient resource management central to its strategic direction, from the supply chain through production to the end of the use phase of all products.

Website: www.bmwgroup.com
Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup
Twitter: http://twitter.com/BMWGroup
YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupView
Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroup
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/bmw-group/



About BMW Malaysia Sdn Bhd
BMW Group Malaysia is the representative of Bayerische Motoren Werke (BMW) AG in Malaysia with activities that cover the wholesale of BMW, MINI and BMW Motorrad vehicles, spare parts and accessories as well as the overall planning of sales, marketing, after-sales, and other related activities in Malaysia. The organisation’s presence in the country includes its National Sales Centre (NSC) in Cyberjaya and BMW Assembly Facilities at the Kulim Hi-Tech Park, Kedah which supports the Malaysian region as well as the BMW Group Data Centre (GDC), BMW Group Regional Training Centre (RTC) in Cyberjaya and BMW Group Parts Distribution Centre (PDC) at the Free Industrial Zone of the Senai International Airport in Senai, Johor which supports 22 markets in the Asia-Pacific region. BMW dealership network covers 39 outlets in various cities in Malaysia.

Website: www.bmw.com.my
Facebook: http://www.facebook.com/BMW.Malaysia
Instagram: http://www.instagram.com/bmwmalaysia
YouTube: http://www.youtube.com/bmwMYS