Terkini | New

Samsung Electronics Melancarkan Samsung OLED di Malaysia

Samsung membawakan teknologi OLED serba baharu kepada barisan TV Pintarnya yang meluas, kini menawarkan pilihan skrin untuk pengguna hiburan terkini di rumah

Samsung Malaysia Electronics baru-baru ini telah melancarkan pelancaran Samsung OLED — kemasukan pertama jenama itu ke dalam dunia TV OLED yang menarik. Mempunyai visual yang luar biasa, reka bentuk bunyi yang murni dan rupa yang anggun dan canggih, Samsung OLED memanfaatkan status Samsung sebagai peneraju industri dalam teknologi paparan yang jelas untuk menyediakan skrin terbaik hiburan rumah.

“Pelancaran Samsung OLED baharu adalah kemuncak komitmen tanpa henti kami untuk mencipta pengalaman yang tidak dapat dilupakan dengan paparan TV kami yang mendalam. Sebagai peneraju global dalam industri TV, kami sentiasa mencari untuk menyampaikan produk berkualiti dan inovatif mengikut keperluan pengguna,” kata Edward Han, Presiden Samsung Malaysia Electronics. "Kini dengan teknologi Neural Quantum Processor 4K Samsung OLED, kami yakin produk kami akan sekali lagi meningkatkan tahap untuk pengalaman sinematik di rumah."

 

Menghidupkan Warna
Samsung OLED baharu dilengkapi dengan kualiti gambar yang sangat menakjubkan, dimungkinkan oleh Pemproses Kuantum Neural 4K baharu Samsung. Rangkaian saraf berbilang model TV mengoptimumkan kecerahan skrin pada tahap piksel melalui pemprosesan AI termaju, yang membolehkan penonton mengalami kontras visual yang sangat jelas. Nikmati pembiakan warna yang rapi yang menjadikan hitam lebih dalam, cahaya lebih terang.

Selain itu, pemproses AI terbina dalam Samsung OLED juga secara automatik meningkatkan apa sahaja yang ada pada skrin kepada 4K definisi tinggi yang akan membuatkan mana-mana peminat filem cemburu. Dengan kuasa 20 rangkaian saraf yang berbeza bekerja bersama-sama di belakang tabir, Samsung OLED secara automatik mengumpulkan adegan data demi adegan, dan mengoptimumkan gambar kepada pelbagai keadaan tontonan.

Untuk pemain yang gemar, Samsung OLED juga menampilkan kadar muat semula 4K@120 Hz yang tiada tandingan yang akan memastikan anda tidak terlepas satu saat pun permainan kegemaran anda. Keempat-empat port TV juga menyokong sambungan HDMI 2.1, yang bermaksud anda boleh memasangkan konsol permainan pilihan anda dengan pantas. Sama ada anda sedang bertanding dengan keluarga yang menyeronokkan, atau menyertai perlawanan dalam talian yang berperingkat emas, yakinlah bahawa Samsung OLED ialah paparan tanpa lag, tanpa tambahan yang boleh bersaing dengan refleks sepantas kilat anda.

 

Pemandangan Bunyi untuk Diingati
Sudah tentu, tiada pengalaman teater rumah akan lengkap tanpa skap bunyi yang mengasyikkan untuk melengkapkan visual yang memukau. Untuk memberikan pengguna pengalaman audio TV yang terbaik, Samsung OLED telah menggunakan teknologi Dolby Atmos® yang terkemuka dalam industri untuk skap bunyi 3D yang luar biasa seperti hidup yang bergerak di sekeliling skrin.

Tidak seperti TV konvensional yang hanya menampilkan sokongan maya untuk Dolby Atmos, teknologi Dolby Atmos Samsung dikuasakan secara fizikal oleh pembesar suara TV berbilang saluran khusus di sekeliling skrin. Lupakan pergi ke teater untuk merasai bunyi sekeliling apabila anda boleh memilikinya di ruang tamu anda sendiri! Pembesar suara khusus juga membolehkan teknologi penjejak gerakan AI Samsung yang berkuasa, Bunyi Penjejakan Objek (OTS), yang menganalisis setiap adegan untuk mencari skap bunyi yang optimum bagi setiap adegan. Dengan empat pembesar suara di bahagian atas dan bawah, arahkan diri anda dengan sempurna dalam aksi dengan sistem bunyi jarak penuh ini — tidak pernah sebelum ini hiburan di rumah terasa sebegini nyata.

Samsung OLED boleh dinaik taraf lebih jauh dengan Q-Symphony eksklusif Samsung, yang menggunakan Samsung Soundbar untuk memperdalam lagi rendaman penonton. Pembesar suara wayarles ini direka bentuk untuk berfungsi dengan TV Samsung untuk meningkatkan audio supaya memenuhi seluruh bilik. Dengan pengaktifan automatik dan persediaan yang mudah, nikmati orkestra manis sistem teater rumah yang dihidangkan dengan baik tanpa keluar dari pintu depan anda.



Dibina untuk Mereka yang Berhati Hati
Dengan pengalaman berdekad-dekad dalam menggilap dan memperhalusi produk, Samsung OLED mempunyai kemuncak fungsi estetik. Badan premium dan ultra langsingnya jauh mengatasi faktor bentuk TV OLED sedia ada yang lain, tetapi tanpa kompromi pada kefungsian dan kemudahan penggunaan TV. Menampilkan bezel minimalis, profil belakang rata yang nipis dengan penyelesaian pemasangan dinding padat siram setipis 7.5mm, Samsung OLED menjadikan iringan yang sempurna dan tidak menyusahkan mana-mana bahagian dalam.

Persediaan Tanpa Usaha, Hiburan Tanpa Kesudahan
Jika anda bimbang tentang proses persediaan TV yang rumit, Samsung OLED juga dilengkapi dengan ciri Penentukuran Pintar[2] serba baharu, yang menyediakan perkhidmatan penentukuran automatik yang disesuaikan dengan keperluan harian anda. Dengan hanya 30 saat persediaan, anda boleh menentukur TV dengan sempurna ke persekitaran dan persekitaran anda menggunakan sistem rumah SmartThings inovatif Samsung. Kini sesiapa sahaja boleh menikmati tetapan imej yang tepat dan pengalaman seperti pawagam, semuanya dengan ketik butang.

 

 

Harga dan Ketersediaan
Harga Samsung OLED bermula pada Harga Runcit Disyorkan RM10,499 untuk 55” dan RM14,499 untuk 65”. Sempena pelancaran itu, peminat Samsung yang membuat pra-pesanan sama ada Samsung OLED 55” atau 65” dari 21 November hingga 4 Disember 2022 akan menerima Soundbar HW-Q600B percuma bernilai RM2,599.

 

Jadilah salah seorang yang pertama mengalami tahap seterusnya hiburan rumah hari ini! Peminat Samsung boleh membuat prapesanan Samsung OLED di tapak web kami https://www.samsung.com/my/offer/tv/2022-oled-tv-pre-order/.

Untuk maklumat lanjut tentang Samsung OLED, sila lawati:
https://www.samsung.com/my/tvs/oled-tv/s95b-55-inch-oled-4k-smart-tv-qa55s95bakxxm https://www.samsung.com/my/tvs/oled-tv/s95b-65-inch-oled-4k-smart-tv-qa65s95bakxxm