Terkini | New

PEMEGANG SAHAM LEON FUAT LULUS DIVIDEN UNTUK TK2022

PEMEGANG SAHAM LEON FUAT LULUS DIVIDEN UNTUK TK2022

Pemegang saham juga lulus semua resolusi lain di AGM

SHAH ALAM, 23 MEI 2023 – LEON FUAT BERHAD (“Leon Fuat” atau “Kumpulan”), pengeluar dan peniaga produk keluli terutama dalam keluli bergulung panjang dan rata, mengumumkan bahawa para pemegang saham telah meluluskan semua resolusi di Kumpulan AGM ke-16 hari ini.

Pemegang saham juga meluluskan resolusi untuk membayar dividen satu peringkat akhir sebanyak 1.5 sen sesaham bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2022 (“TK2022”).

AGM itu juga turut meluluskan resolusi untuk memilih semula En. Ooi Seng Khong, manakala En. Ooi Kong Tiong dan En. Ng Kok Teong sebagai pengarah juga telah diluluskan termasuk dengan resolusi untuk mengekalkan En. Chan Kee Loin, En. Tan Did Heng dan En. Tan Sack Sen sebagai pengarah bebas.

Baker Tilly Monteiro Heng PLT juga telah dilantik semula sebagai juruaudit Kumpulan untuk TK2023, dengan pemegang saham turut memberi kuasa kepada pengarah untuk menetapkan imbuhannya.


Calvin Ooi Shang How, Pengarah Eksekutif Leon Fuat berkata, “Kami mengadakan AGM secara fizikal dengan lancar dan ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang menjayakan mesyuarat pemegang saham ini. Kumpulan berhati-hati optimis terhadap prospek untuk TK2023 dan akan terus mencari peluang untuk mempelbagaikan produk dan perkhidmatan serta asas pelanggan untuk memastikan kemampanan pendapatan. Kami juga akan terus memantau harga keluli serta mata wang asing yang berkaitan dan mengambil langkah proaktif seperti melalui rundingan kontrak hadapan dan pengurusan inventori berhemat untuk mengurangkan risiko kepada perniagaan.”

“Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada para pemegang saham kami yang menghadiri AGM fizikal kami yang membolehkan kami mengadakan penglibatan yang berkesan dan yang telah bersama kami melalui suka dan duka. Kumpulan menghargai kepercayaan dan keyakinan mereka dan akan terus berusaha untuk mencipta nilai walaupun menghadapi prospek ekonomi makro yang mencabar. Kami melihat secara positif pengumuman baru-baru ini mengenai pertumbuhan ekonomi Malaysia yang lebih baik daripada jangkaan 5.6% tahun ke tahun kerana ini merupakan petunjuk yang baik bagi kekuatan ekonomi negara yang kami ingin manfaatkan.”


Mengenai Leon Fuat

Leon Fuat Berhad (‘Leon Fuat’ atau Kumpulan’) terlibat terutamanya dalam perniagaan perdagangan, pemprosesan dan/atau pembuatan (secara kolektif dirujuk sebagai "pemprosesan") produk keluli, pengkhususan dalam produk keluli bergulung panjang dan rata.

Aktiviti perdagangan Kumpulan terdiri daripada portfolio produk keluli yang luas, yang termasuk produk rata seperti gegelung, plat, kepingan, tiub dikimpal, dan paip, bahagian segi empat tepat dan persegi yang dikimpal, dan produk panjang seperti bar, rod, aci, bahagian, sudut, saluran dan tiub dan paip lancar.

Perniagaan pemprosesan Kumpulan adalah sinergi kepada operasi dagangan. Sebagai sebahagian daripada aktiviti nilai tambah Kumpulan, Leon Fuat menjalankan aktiviti pemprosesan dalam bentuk pemotongan, perataan, ricih, pemprofilan, lenturan, kemasan dan pengeluaran paip keluli yang dikimpal dan logam kembang.

Sebagai nama perniagaan yang mantap, Leon Fuat mempunyai portfolio pelanggan yang kukuh melebihi 3,000 dan mempunyai hubungan yang terjalin lama dengan pelanggan. Untuk maklumat lanjut, sila layar www.leonfuat.com.my.