Terkini | New

Jabra lancarkan PanaCast 50 Video Bar System untuk memudahkan pengalaman mesyuarat hibrid yang terunggul

Jabra lancarkan PanaCast 50 Video Bar System untuk memudahkan pengalaman mesyuarat hibrid yang terunggul

Sistem Bar Video PanaCast 50 direka untuk menyesuaikan diri dengan pengalaman UC yang berkembang dan keperluan tempat kerja hibrid dengan platform yang ditakrifkan perisian berkuasa AI.


Kuala Lumpur, 5 Oktober, 2023 - Dengan suasana kerja hibrid menjadi kebiasaan, pernahkah anda bersusah payah untuk mengadakan mesyuarat dalam talian dan berharap ia dapat dilakukan dengan mudah?


Menurut sebuah laporan yang dibuat oleh Jabra, yang merupakan pelopor dalam penyelesaian bunyi peribadi dan pejabat, mendapati bahawa 80% mesyuarat adalah sama ada dalam talian sepenuhnya atau hibrid. 37% pekerja sering berasa tersisih daripada perbualan dalam mesyuarat hibrid. Ini adalah antara beberapa cabaran yang dihadapi oleh pekerja dalam keadaan hibrid kerana mereka perlu sentiasa menyesuaikan diri dengan pengaturan kerja hibrid.

Jabra, perintis dalam penyelesaian bunyi peribadi dan tempat kerja dengan lebih daripada 150 tahun pengalaman telah melancarkan secara rasminya Sistem Bar Video PanaCast 50 di Malaysia sebagai sebahagian daripada portfolio penyelesaian PanaCast 50 untuk bilik mesyuarat bersaiz kecil dan sederhana.


Sistem Bar Video Jabra PanaCast 50 ialah penyelesaian bersepadu yang merangkumi unit pengiraan berasaskan Android, serta System-on-a-Chip (SoC) terkini, pembesar suara, mikrofon, kamera video, dengan rangkaian dan paparan antara muka untuk penggunaan segera.

Penyelesaiannya datang dengan kawalan sentuh 10.1 inci untuk menguruskan pengalaman mesyuarat dengan lancar dengan hanya beberapa klik sebelum memulakan perbincangan penting. Sistem ini secara semula jadinya menjalankan Bilik Microsoft Teams dengan selamat di Android atau Bilik Zoom.

Portfolio yang lengkap memberikan pilihan penggunaan yang fleksibel dengan membawa pengalaman kerjasama terbaik sama ada penyelesaian bersepadu pada Android, modular pada Windows melalui Sistem Bilik PanaCast 50 dengan Lenovo dan Crestron atau, anda juga boleh membawa peranti anda sendiri (BYOD) untuk dipasangkan dengan PanaCast 50.




Pengalaman pertemuan tempat kerja hibrid terbaik

Sistem Bar Video PanaCast 50 menawarkan pengalaman pengguna berprestij, sama seperti dua penyelesaian lain dalam siri PanaCast.

Kapasiti Sistem Bar Video PanaCast 50 yang menyediakan medan pandangan 180° melalui liputan berbilang kamera Panoramic-4K di dalam bilik membolehkan perwakilan sebenar peserta di ruang tersebut.

Selain mempunyai empat pembesar suara berkuasa dalam persediaan stereo getaran sifar dan sejumlah lapan mikrofon gred profesional dengan pengesanan suara dan algoritma pintar, ia juga boleh mengenal pasti dan mengeluarkan sisa-sisa gema dan bunyi statik secara automatik. Sementara itu, peserta jarak jauh mungkin mendapati Pengalaman Bilik Mesyuarat Pintar (Intelligent Meeting Room Experiences), termasuk Pengarah Maya (Virtual Director), Zoom Pintar, dan Komposisi Dinamik, untuk menjadi pengalaman yang menarik bagi peserta.

Sistem Bar Video PanaCast 50 direka untuk menyesuaikan diri dengan pengalaman Komunikasi Bersepadu (UC) yang sentiasa berkembang dan keperluan tempat kerja hibrid dengan platform yang dikuasakan oleh perisian Kecerdasan Buatan (AI).

Antara semua, pemasangan, pengurusan dan pengendalian Sistem Bar Video PanaCast 50 adalah mudah. Semua yang diperlukan untuk mesyuarat video disepadukan ke dalam Kawalan PanaCast, bermula dengan satu sentuhan tanpa memerlukan peranti tambahan dan membolehkan penggunaan dan pengurusan yang mudah, selamat dan berskala di mana-mana bilik bersaiz kecil dan sederhana.

Tinjauan dalam talian Cara Kerja Hibrid Jabra yang telah dijalankan pada tahun 2022 terdiri daripada perkongsian yang dikumpul daripada sejumlah 2,800 pekerja pekerja pengetahuan di enam negara menyimpulkan bahawa kekitaan, motivasi, produktiviti dan kesejahteraan mental semuanya memberi impak positif dengan meningkatkan keupayaan pekerja untuk mengawal di mana dan bila mereka melakukan kerja mereka/untuk melakukan kerja mereka di mana-mana atau pada bila-bila masa.

Menurut Patrick Khor, Ketua Jualan, Singapura dan Malaysia, di Jabra, “Dalam melangkah ke hadapan, pemimpin mesti mencari cara untuk memaksimumkan autonomi pekerja sambil menangani halangan sosial, kesihatan dan teknologi untuk berjaya menavigasi model kerja hibrid berdasarkan peningkatan kebebasan pekerja.”

Penambahan Sistem Bar Video PanaCast 50 sebagai penyelesaian masalah dalam bilik kepada portfolio Jabra PanaCast - bersama BYOD dan penyelesaian sistem bilik yang sedia ada- dapat meningkatkan kualiti mesyuarat hibrid dengan ketara."

“Portfolio penyelesaian masalah dalam bilik Jabra PanaCast 50 menangani spektrum keperluan perniagaan untuk bilik mesyuarat bersaiz kecil dan sederhana. Kami mahu memudahkan perbincangan dan menggalakkan inovasi dalam kalangan ahlimesyuarat tidak kira lokasi mereka,” tambah Khor.



Ciri-Ciri Utama Sistem Bar Video PanaCast 50:

Bar video bersepadu yang menjalankan Bilik Microsoft Teams pada Android dan menyokong Bilik Zoom berlesen anda secara langsung tanpa memerlukan unit pengiraan luaran

Liputan penuh bilik dengan medan pandangan 180° yang unik dalam Panoramic-4K dengan tiga kamera 13 megapiksel yang mengekalkan skala manusia yang tersedia

8 mikrofon beamforming dan 4 pembesar suara berkuasa dengan pembatalan bunyi gema, penindasan bunyi, audio Dupleks Penuh dan audio Super Wideband.

Pengalaman berada di dalam bilik mesyuarat canggih untuk menyokong pengalaman mesyuarat hibrid imersif

Mula/Sertai mesyuarat hanya dengan satu klik pada pengawal sentuhan

Perkongsian kandungan berwayar HDMI, sambungan jarak dekat dan sokongan dwi paparan

Pantas dan mudah dipasang dengan kabel yang minima

Penderia alam sekitar untuk memantau kualiti udara di dalam bilik dalam masa nyata

Penderia gerakan ultrasonik yang mengesan orang di dalam bilik, membuatkan sistem terjaga dan sentiasa bersedia untuk mula

Pengiraan bilangan manusia dalam masa nyata mengira data dengan liputan penuh bilik untuk memantau penggunaan bilik

Sistem Bar Video PanaCast 50 kini sedia ada di Malaysia pada harga RM26,070.00

Untuk ketahui dengan lebih lanjut atau ingin meminta untuk demo, sila lawati Laman Web Rasmi Jabra. Pakar Jabra akan menasihati anda tentang produk, keserasian dan penggunaan UC untuk anda dan pasukan anda demi mendapatkan penyelesaian terbaik untuk organisasi anda atau kes penggunaan khusus.