Terkini | New

Teduhan Kasih Mama Kisah Benar Perjalanan Hidup Juju

Teduhan Kasih Mama Kisah Benar Perjalanan Hidup Juju


Julianah Ishak menghasilkan lagu bertajuk Teduhan Kasih Mama sebagai tanda terima kasih dan penghargaan buat mereka yang telah banyak membantu beliau mengharungi kehidupan nya yang penuh cabaran.


Dibesarkan dalam sebuah 'broken family', tidak menghalang ibu tunggal berusia 42 tahun ini untuk menjadi seorang usahawan wanita yang berjaya.




Pada usia semuda 10 tahun Julianah atau Juju terpaksa mencari rezeki sendiri dengan berniaga 'roti john' di pasar-pasar malam untuk menampung kehidupan dan persekolahan. Dan pada usia 13 tahun, beliau telah menjadi penghuni sebuah rumah kebajikan di Johor Baharu.




Kehidupan dewasanya juga tidak menjanjikan kebahagian di mana beliau harus membesarkan 5 org anak secara bersendirian tanpa meminta bantuan dari mana pihak.



Namun beliau merasa bertuah apabila akhirnya bertemu dengan insan-insan yang dapat dianggap sebagai ibu dari keluarga angkat yang sanggup menerima beliau seadanya dan memberikan kasih sayang dan kebahagian yang dicari cari sejak kecil.


Lagu Teduhan Kasih Mama (TKM) ni memeterai kuwujudan seorang "mama" yang sangat prihatin, yang telah mencurahkan kasih dan sayang yang tidak berbelah bagi kepada beliau meskipun tanpa ikatan darah antara mereka.


Bait bait lagu TKM menceritakan bagaimana dalam mengaharungi liku liku hidup yang penuh keperitan Juju akhirnya dikurniakan sentuhan kasih seorang ibu sehingga beliau merasa bagaikan itu lah ibu yang melahirkan beliau ke dunia.


Sebagai tanda kasih sayang Juju turut meraikan Majlis pelancaran album bersama anak-anak yatim dari Sentuhan Kasih Anak-Anak Penyayang Nur Iman yang dirasmikan oleh Ibu Angkatnya YBhg Datuk Hajah Noor Aieni binti Mohd Ali selaku President Women Power.

TEDUHAN KASIH MAMA
VOKAL : JUJU
LAGU : PAPA JUP
LIRIK : ZAMZOY / JUJU
PAKAIAN REKAAN : RIZMAN RUZAINI
MAKEUP : JUE CATS