Terkini | New

Nikmati Rasa Hidangan Daging Wagyu Yang Lazat Di Restoran Aburii Yakiniku TTDI Kuala Lumpur.

Nikmati Rasa Hidangan Daging Wagyu Yang Lazat Di Restoran Aburii Yakiniku TTDI Kuala Lumpur.


Bagi peminat makanan daging wagyu anda boleh menikmati kelazatan daging wagyu dari Aburii Yakiniku yang terletak di TTDI Kuala Lumpur. Restoran wagyu yakiniku telah diasaskan oleh Mr. Linchi Wong dan rakan kongsinya.


Bersama chef-chef hebat dengan pengalaman berdekad untuk anda menikmati daging wagyu yang lembut dan enak untuk anda menjamu selera.




Wagyu A5 Aburii diimport dari Prefektur Miyazaki, terkenal kerana menghasilkan beberapa daging lembu yang paling lazat di dunia. Proses pemilihan teliti chef memastikan setiap potongan Wagyu yang disajikan di Aburii mempunyai kualiti dan rasa yang terbaik.



Setiap hidangan dan masakan memberikan komitmen untuk menawarkan tetamu perjalanan gastronomi yang tidak dapat dilupakan bersama sentuhan hiasan mewah.




Aburii pakar dalam Wagyu yakiniku dan juga menawarkan makanan laut Jepun yang segar. Selain itu, Aburii ialah perintis Wagyu yakiniku di Malaysia, dengan pengalaman yang dipilih susun dan diterajui oleh Chef Zeniq.



Wagyu dihidangkan kepada pelanggan dan dilayan oleh chef yang menawarkan Miyazaki A5 Wagyu yang disahkan Halal dan diimport setiap dua minggu, memastikan hanya BMS11 atau BMS12 Miyazaki A5 Wagyu dihidangkan segar.


Sempena Ramadan ini, Aburii telah memasukkan menu hidangan tempatan ke dalam menunya, termasuk rendang daging lembu Wagyu Jepun A5, yang digemari pelanggan kerana rasanya dan teksturnya yang cair di mulut anda.






Konsep Aburii menampilkan pengalaman makan Jepun yang mewah namun menyeronokkan dengan dibakar hitam asli. 

Wagyu Yakiniku, turut mempunyai makanan shushi makanan laut dan pembuka selera yang lain yang lazat seperti salmon dan tuna.




Beberapa hidangan kegemaran Aburii termasuk kombo Wagyu (kombo Shibuya 400g dan kombo Ginza 600g), A5 Wagyu gyoza, Foie Gras unagi tempura dan ayam goreng arang.




Jom singgah bagi merasai sendiri pengalaman menikmati wagyu yang lazat. Apa yang menarik anda dapat merasai pelbagai jenis daging wagyu dalam pelbagai bahagian dalam satu set. Untuk maklumat lanjut sila layari laman web dan laman sosial media mereka di :

Open Hours:
Tue - Sun, 6 - 11pm
Sat - Sun, 12 - 2:30pm, 6 - 11pm
Closed on Mondays

📍 Lokasi :
5, Lorong Datuk Sulaiman 7, Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur