Terkini | New

Amazfit Tingkatkan Teknologi Jam Tangan Pintar dengan mengemaskini OS Zepp 3.5 yang Dikuasakan AI

Amazfit Tingkatkan Teknologi Jam Tangan Pintar dengan mengemaskini OS Zepp 3.5 yang Dikuasakan AI

Zepp Health (NYSE: ZEPP), penyedia teknologi kesihatan global bagi peranti boleh pakai pintar, mengemaskini Zepp OS 3.5 yang menampilkan Zepp FlowTM berkuasa AI untuk model Amazfit Balance.


Kemajuan terkini itu ialah sistem pengendalian pertama yang menyepadukan Antara Muka Pengguna Bahasa Asli (LUI) yang dipacu oleh LLM (model bahasa besar) AI. LUI membolehkan pengguna berinteraksi dengan peranti boleh pakai secara semula jadi atau biasa melalui pertuturan.


Zepp FlowTM menerap kemajuan ke arah penggunaan AI dengan menggabungkan AI dan semua aspek Zepp OS 3.5, membolehkan peranti mengecam dan melaksanakan berdasarkan suara pengguna. Perkembangan berterusan dengan keupayaan yang diperluaskan dengan menawarkan pengguna pengalaman yang lebih diperibadikan, mengawal kesejahteraan mereka melalui penggunaan AI.

Ciri OS yang dikemas kini termasuk penjadualan, membalas pemberitahuan, menyemak cuaca dan banyak lagi.

Cik Chow Kar Mun, Pengurus Pemasaran-Malaysia berkata, “Zepp FlowTM akan merevolusikan teknologi kesihatan. Antara Muka Pengguna Bahasa Asli, dikuasakan oleh LLM AI, menawarkan cara penggunaan yang lancar dan mesra pengguna untuk memantau dan mengekalkan gaya hidup yang lebih sihat. Pengguna hanya menerangkan keperluan mereka, dan Zepp FlowTM akan mengenali dan memberikan respons yang paling sesuai.”

Ciri tambahan yang dikemas kini termasuk:

· Latihan Marathon: Sokongan untuk latihan maraton separuh dan penuh melalui Zepp CoachTM, dengan Indeks Keyakinan dan Kadar Penyiapan Pelan baharu untuk cerapan latihan.

· Rakaman HRV: Kebolehubahan Kadar Jantung Tidur (HRV) menjejaki variasi degupan jantung, memberikan maklumat tentang keadaan pemulihan pengguna, tahap tekanan dan pemulihan selepas bersenam. Rekod lengkap data HRV malam sebelumnya dipaparkan untuk kesedaran yang lebih baik tentang kesejahteraan holistik anda.

· Penyepaduan WhatsApp: Lihat mesej imej Whatsapp terus pada jam tangan pintar Amazfit Balance apabila diterima melalui WhatsApp untuk peranti Android.

· Peta Luar Talian: Navigasi dipertingkat dengan nama jalan intuitif untuk berlari, mendaki atau mencari tempat makan baharu dengan lebih mudah.

· Mod Sukan Baharu: Termasuk aktiviti terkini dalam senarai mod sukan - memanjat batu dan memanjat batu dalam dewan.

· Running Power tracking: untuk cerapan prestasi kuasa semasa larian.

· Sukan Musim Sejuk: Pengalaman yang dipertingkatkan untuk papan salji dan ski, dengan navigasi denai dan peta peranginan.



Malaysia akan menyaksikan pelancaran lebih banyak teknologi AI, pada Julai 2024, dalam bentuk pembantu kesihatan peribadi Zepp Aura. Zepp Aura akan menampilkan pengurusan tidur dan tekanan, pelaporan kesihatan, skap bunyi yang menenangkan dan analisis tidur. Digabungkan dengan Zepp FlowTM, Zepp Aura akan menjadi teknologi yang mengagumkan.


Mengenai Amazfit

Amazfit, jenama boleh pakai pintar global terkemuka yang memberi tumpuan kepada kesihatan dan kecergasan, adalah sebahagian daripada Zepp Health (NYSE: ZEPP), sebuah syarikat teknologi kesihatan. Menawarkan pelbagai pilihan jam tangan pintar dan band, intipati jenama Amazfit ialah "Up Your Game", menggalakkan pengguna untuk menyalakan minat mereka dan menyatakan semangat aktif mereka secara bebas.

Amazfit dikuasakan oleh platform pengurusan kesihatan milik Zepp Health yang menyampaikan cerapan dan panduan boleh tindakan berasaskan awan 24/7 untuk membantu pengguna mencapai matlamat kesihatan mereka. Dengan rekacipta yang cemerlang, jam tangan pintar Amazfit telah memenangi banyak anugerah reka bentuk, termasuk Anugerah Reka Bentuk iF dan Anugerah Reka Bentuk Titik Merah.

Dilancarkan pada 2015, Amazfit hari ini diterima oleh berjuta-juta pengguna. Produknya tersedia di lebih daripada 90 negara di seluruh benua Amerika, serta wilayah EMEA dan APAC.

Untuk maklumat lanjut tentang Amazfit, lawat www.amazfit.com.