Terkini | New

Ni Hsin Lancar Motosikal EV Berkuasa Tinggi Dan Menampilkan Legenda MotoGP Jorge Lorenzo

Ni Hsin Lancar Motosikal EV Berkuasa Tinggi Dan Menampilkan Legenda MotoGP Jorge Lorenzo

Ni Hsin EV Tech Melancarkan melancarkan motosikal EV berkuasa tingginya, TC Max dan CPx PRO bertempat di The Starhill, Bukit Bintang Kuala Lumpur.



TC Max dan CPx PRO motosikal EV berkuasa tinggi yang dikeluarkan oleh Nanjing Vmoto Manufacturing Co, Ltd (“VMOTO”) dan dipasang oleh NH EV TECH di Malaysia.


VMOTO ialah penyedia penyelesaian e-mobiliti tenaga baharu yang terkemuka di dunia, bersepadu sepenuhnya, sebagai pemilik jenama, pereka bentuk, pengilang dan pengedar kenderaan dua roda elektrik berkualiti tinggi dengan reka bentuk Eropah dan kualiti tanpa kompromi serta penyelesaian perniagaan EV yang berkaitan yang memanfaatkan teknologi yang inovatif.



Pelancaran eksklusif di The Starhill, Bukit Bintang KL, adalah usaha bersama antara VMOTO dan EBIXON, jenama EV NH EV TECH. Menambahkan keterujaan dan prestij, acara itu menampilkan Lagenda MotoGP, 5 kali juara MotoGP Dunia dan Duta Rasmi VMOTO, Jorge Lorenzo. Terkenal dengan kerjayanya yang cemerlang dalam perlumbaan motosikal, kehadiran Lorenzo pastinya menggembirakan peminat permotoran Malaysia. Sebagai ikon global dalam dunia sukan permotoran, sokongan Lorenzo terhadap skuter elektrik VMOTO menekankan prestasi dan kualitinya.



Acara itu juga termasuk penyerahan motosikal EV kepada pembeli awal oleh Jorge Lorenzo selepas itu beliau mengetuai perjalanan konvoi ke BLACKBIXON CAFÉ. Pengunjung akan dapat memutar roda gergasi untuk memenangi kopi BLACKBIXON atau croissant atau T-Shirt. Pengunjung juga boleh membeli atau menyewa basikal VMOTO dengan promosi. Pada 9 Mei 2024 Lorenzo akan mengetuai pembeli awal motosikal VMOTO EV dalam lawatan ke tiga destinasi, Taman KLCC, Dataran Merdeka dan Menara KL dan bertemu peminat di lokasi tersebut.



Khoo Chee Kong 邱基强, Pengarah Urusan NH EV TECH, berkata: “Kami teruja untuk bekerjasama dengan VMOTO untuk membawa produk elektrik tercanggih mereka ke Malaysia. Komitmen VMOTO terhadap kualiti, prestasi dan teknologi sejajar dengan nilai dan aspirasi kami. Bersama-sama, kami berharap untuk merevolusikan mobiliti bandar dan menyumbang kepada masa depan yang lebih hijau dan lebih bijak."

“Dalam konteks mobiliti mampan NI HSIN tidak henti-henti dalam membuat tanda untuk menggalakkan penggunaan besar-besaran pengangkutan sifar pelepasan di seluruh Malaysia.” Ujar Khoo 



"Kami sangat teruja untuk memperkenalkan kenderaan elektrik VMOTO ke pasaran Malaysia dengan kerjasama NH EV TECH. Misi kami adalah untuk menyediakan penyelesaian mobiliti berprestasi tinggi mesra alam yang meningkatkan kehidupan orang ramai dalam persekitaran bandar. Dengan sokongan NH EV TECH, kami yakin VMOTO akan bergema dengan pengguna Malaysia." kata Charles Chen, Pengarah Urusan VMOTO.




TC Max, CPX Pro yang dibekalkan dengan kuasa bateri masing-masing 72V dan 60V dilihat bakal menjadi pencabar kepada saingan jentera EV dua roda tempatan.

Bagi CPX Pro, ia didatangkan dengan empat warna pilihan dengan kuasa cas bateri hanya sekitar 3.5 jam. Manakala bagi TC Max pula hadir dengan tiga warna dipadankan dengan pengecas 83V yang mampu mengecas dalam tempoh 4.5 jam. CPX Pro mampu mencatatkan kelajuan maksimum 105 kilometer sejam (km/j) dengan jarak perjalanan 220 kilometer bagi sekali cas penuh.



NH EV TECH mempunyai rangkaian jualan dan pemasaran komprehensif Pengedar, Peniaga Utama dan Peniaga di seluruh Semenanjung dan Malaysia Timur. Model perniagaan kami termasuk skim jualan langsung, sewa untuk dimiliki dan sewa meliputi segmen pasaran B2B, B2G dan B2C. Berkongsi visi VMOTO tentang mobiliti bandar yang mampan, NH EV TECH bertujuan untuk memanfaatkan rangkaian dan kepakarannya yang luas dalam pasaran Malaysia untuk mempercepatkan penggunaan kenderaan elektrik VMOTO.





Pasaran dua roda elektrik Malaysia berada pada trajektori menaik, didorong oleh kesedaran alam sekitar, kemajuan teknologi dan dasar kerajaan yang menyokong. Pasaran Dua Roda Elektrik Malaysia diramalkan berkembang pada CAGR 15.4% dalam tempoh ramalan 2025 hingga 2030 dari segi saiz hasil. 



Pertumbuhan ini didorong terutamanya oleh inisiatif kerajaan yang dijangkakan dan keperluan untuk membendung pelepasan kenderaan. Pengenalan rebat RM2,400 kepada pembeli yang berpendapatan tidak melebihi RM10,000 sebulan melalui MARiiCas oleh kerajaan Malaysia dilihat sebagai pemacu utama.



Untuk maklumat lanjut sila layari  vmoto dan Ebixon Malaysia