Terkini | New

SAMSUNG A9 (2018) PERTAMA DI DUNIA DENGAN 4 KAMERA


Samsung Unpacked pertama di Malaysia dengan kejutan dalam pelancaran siri Samsung Galaxy A9 - 4 kamera belakang dan A7 - 3 kamera.

Samsung Electronics Ltd. hari ini mengumumkan Galaxy A9, sebuah telefon pintar yang dibina bagi mereka yang suka bergambar dengan memory yang luas. Perintis Galaxy A9 mendahului kamera quad belakang pertama di dunia dan penuh dengan ciri-ciri yang direka untuk membantu anda pada setiap hari sepenuhnya.







Galaxy A9 membolehkan anda menangkap gambar dinamik dan cantik dengan mudah. Dengan empat kanta, pengalaman lebih banyak cara untuk melancarkan kreativiti anda dan menangkap, membuat dan berkongsi imej yang menakjubkan.

Kamera dengan 2x Zoom Optik untuk zoom jauh yang luar biasa dan terperinci walaupun dari jauh.










 Lens Ultra Wide, dan ,mengambil gambar seperti pro dengan  pemandangan menarik. Terima kasih kepada Pengiktirafan Pemandangan AI, kamera  kini lebih pintar, dan dapat mengenal pasti subjek dan menyesuaikan tetapan sewajarnya untuk foto terbaik, dalam sekelip mata.

Imej yang jelas dan cerah dalam kedua-dua keadaan terang dan cahaya rendah dengan Lensa Utama 24MP Galaxy A9, bagi gambar yang cantik pada bila-bila masa sepanjang hari.




Ciri-ciri baru yang berkuasa untuk srestasi sepanjang hayat yang luar biasa  bateri 3,800mAh dan anda boleh menangkap segala-galanya, tanpa sekatan, menyimpan lebih banyak dengan penyimpanan 128GB Galaxy A9 dan sehingga 512GB memori yang boleh tambah.


Direka untuk menjadikan kehidupan lebih mudah, Galaxy A9 mempunyai Bixby, Samsung Pay dan kesihatan Samsung dan anda boleh mengambil kesempatan daripada banyak manfaat pelbagai tugas yang ditawarkan Galaxy A9, termasuk App Pair




Samsung dalam reka bentuk kelas pertama,
Galaxy A9 dihias dalam tiga warna yang unik;

Kaviar Hitam, Lemonade Blue dan Bubblegum Pink
dengan reka bentuk yang anggun dan ergonomik, yang sesuai di dalam genggeman dengan kaca 3D melengkung untuk rasa selesa yang berkualiti tinggi.





Samsung Galaxy A9 Product Specifications
Galaxy A9

Display  : 6.3” Full HD+ Super AMOLED, 1080x2220
*Screen measured diagonally as a full rectangle without accounting for the rounded corners

Camera Rear: quad camera
- Main Camera : 24MP AF, F1.7
- Telephoto : 2X optical zoom, 10MP AF, F2.4
- Ultra Wide : 120°, 8MP, F2.4
- Depth : 5MP, F2.2
Front: 24MP, F2.0 
M
Body
162.5 x 77 x 7.8 mm, 183g
AP
Octa Core (2.2GHz Quad + 1.8GHz Quad)
Memory
6GB RAM, 128GB + MicroSD Slot (up to 512GB)
*User memory is less than the total memory due to storage of the operating system and software used to operate the device features. Actual user memory will vary depending on the operator and may change after software upgrades are performed

Battery
3,800mAh (typical)
*Typical value tested under third-party laboratory condition. Typical value is the estimated average value considering the deviation in battery capacity among the battery samples tested under IEC 61960 standard. Rated (minimum) capacity is 3,720 mAh. Actual battery life may vary depending on network environment, usage patterns and other factors.

OS
Android 8.0 (Oreo)
Network
3CA, LTE Cat.9

Connectivity
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4/5GHz), VHT80 MIMO, Bluetooth® v 5.0 (LE up to 2Mbps), ANT+, USB Type-C, NFC, Location (GPS, Galileo*, Glonass, BeiDou*)

*Galileo and BeiDou coverage may be limited.

Payment
Samsung Pay (NFC)*
*The availability may vary by country, device, feature, card issuer and merchant

Sensor
Accelerometer, Fingerprint Sensor, Gyro Sensor, Geomagnetic Sensor, Hall Sensor, Proximity Sensor, RGB Light Sensor
Audio
MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA

Video
MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM





Galaxy A9 akan tersedia tidak lama lagi di Malaysia. Untuk maklumat lanjut tentang Galaxy A9,
lawati: www.samsung.com/my