Terkini | New

Firefly Airlines telah mengambil langkah pertama dalam mengitar semula kotak minuman mereka dengan kerjasama bersama Tetra Pak Malaysia. .

Firefly Airlines telah mengambil langkah pertama dalam mengitar semula karton minuman mereka dengan bekerja bersama Tetra Pak Malaysia. Walaupun ia adalah fakta yang diketahui bahawa ia adalah mencabar untuk mengitar semula perkara-perkara yang cerah, syarikat penerbangan yang mengikuti arah Discovery tahun ini, telah menemui cara untuk dapat membantu memelihara alam sekitar di samping menyediakan lebih banyak objek yang boleh digunakan untuk orang tanpa keperluan untuk sumber tambahan.






Firefly adalah syarikat penerbangan perkhidmatan penuh pertama di Malaysia yang memisahkan karton minuman terpakai untuk kitar semula. Difahamkan terdapat dua syarikat penerbangan perkhidmatan penuh lain di Malaysia yang melakukan kitar semula tetapi mereka tidak memisahkan sisa kitar semula mereka termasuk dalam Bekalan Minuman Kadbod (UBC).



"Setelah bermula dengan hanya karton minuman sekarang, kami akan beransur-ansur memulakan peralihan kepada inisiatif yang lebih mampan dalam masa terdekat kerana kami perlu menimbangkan tekanan ruang dan masa untuk krew kabin untuk mengumpul bahan secara berasingan," kata Ketua Pegawai Eksekutif Firefly, Philip See.

Karton kitar semula adalah cara yang baik untuk menyimpan sisa yang tidak perlu daripada tapak pelupusan sampah, tetapi sumbangan hijau anda boleh bermula sedikit apabila anda membeli-belah. Kotak Tetra Pak adalah 100% boleh dikitar semula.



UBCs yang dikitar semula dikumpulkan dan dikitar semula menjadi sesuatu yang baru dan berguna seperti kertas kitar semula, papan kadbod, jubin bumbung, perabot dan banyak lagi.



Tetra Pak Malaysia secara aktif mendorong kitar semula UBC melalui kerjasama dengan kerajaan, komuniti dan rakan kongsi lain untuk menggalakkan penyertaan awam dalam program dan aktiviti kitar semula.