Terkini | New

Dumpling Kings dan Phuture Daging yang telah berjaya berkolaborasi menghasilkan Dumpling HALAL pertama di Malaysia dengan ramuan yang berasaskan tumbuhan (PLANT BASED)

Dumpling Kings dan Phuture Daging telah berjaya berkolaborasi menghasilkan Dumpling HALAL pertama di Malaysia dengan ramuan daging berasaskan tumbuhan (PLANT BASED)

Tahniah buat Dumpling Kings dan Phuture Daging yang telah mengadakan sesi mencuba makanan berasaskan tumbuhan kepada 20 blogger dan peminat makanan di Le Food cafe salah satu kafe berasakan sayuran.


Empat perasa Dumpling ( pedas, kimchi, chives, dan cendawan) disajikan dengan pilihan goreng dan rebus.

Daging berasaskan tumbuhan khas Phuture Daging dan diperakui halal dalam proses pembuatannya. Dumpling Kings bertujuan untuk menjadikan Dumpling makanan yang selesa yang boleh dikongsi di kalangan rakyat Malaysia, tanpa mengira larangan diet atau agama.



Kerjasama itu akan menyaksikan pembukaan outlet Dumpling Kings pertama di Malaysia yang menawarkan menu daging berasaskan tumbuhan halal pada tahun suku ke-4 tahun 2020.

Tagline dumpling untuk semua  untuk semua dipenuhi dengan membuat dumpling yang sihat (biasanya berasaskan daging) boleh diakses oleh semua rakyat Malaysia. Sesuai bagi rakyat Malaysia yang cuma makan sayur-sayuran ( vegeterian ).



Phuture Daging yang menghasilkan daging berasaskan tumbuhan dari bahan-bahan tempatan. Kerjasama dengan Phuture Daging memaksimumkan nilai pemakanan dalam dumpling dengan doh buatan tangan dan segar oleh chef ang pakar.



Lyn dan pengasas bersama Shawn merancang untuk memajukan kolaborasi dengan Phuture Daging model francais yang memberi peluang keusahawanan untuk calon usahawan muda di Malaysia merancang untuk meningkatkan kolaborasi dengan Phuture Daging pada tahun 2021, membuka Dumpling Kings jenama kepada usahawan muda yang memerlukan bantuan makanan daging berasaskan tumbuhan.



Datin Maziah Binti Omar, yang menyatakan bahawa perkongsian ini menandakan pengenalan halal dari Phuture Daging penyelesaian penyelesaian masalah pada pasaran Malaysia.



Daging berasaskan tumbuhan Phuture Daging diproses sesuai dengan standard halal, yang diawasi oleh Lembaga Penasihat Halal Phuture Daging yang diketuai oleh Pn. Norlia Binti Yusof.





Dengan amalan terbaik dalam pembuatan, pembiayaan, dan pemasaran dan disokong oleh pakar foodtech di Phuture Daging



Phuture Daging mempunyai pengalaman melakukan penyelidikan, pembangunan dan pasukan Phuture Daging akan terus menyokong dan membantu Dumpling Kings penyelesaian masalah daging berasaskan tumbuhan ke dalam menu mereka.



Perkongsian ini menawarkan dumpling baru sesuai untuk pengguna Muslim dan juga makanan yang mementingkan kesihatan. Bagaimanapun, halal bukan hanya mengenai kewajiban agama, tetapi juga merangkumi standard makanan yang tinggi, iaitu kualiti, keselamatan dan kesihatan.

Semua ramuan adalah halal, sumber dari ladang tempatan dan diproses sesuai dengan amalan halal. Phuture daging membantu pasaran industri tempatan dan peniga kecil dan sederhana (SMEs) yang ingin bekerjasama bersama mereka.

Untuk maklumat lanjut sila layari laman web dan laman sosial media mereka di :

website : https://phuturedaging.com.
Facebook : https://www.facebook.com/DK-Dumpling-Kings-137733404355833/