Terkini | New

Data Internet YES Percuma Kepada Pelanggan Shopee

Pembeli dalam talian di Malaysia kini mendapat lebih ganjaran untuk berbelanja dan memperolehi data Internet YES percuma apabila mereka membeli barang keperluan, aksesori fesyen, barang pembaikan rumah, produk kesihatan dan kecantikan dan banyak lagi di Shopee.


YTL Communications mengumumkan pelancaran inisiatif YES Kasi Up yang sedang berlangsung, YES DATABACK, yang akan tersedia secara eksklusif di Shopee.

YES DATABACK menawarkan data percuma kepada pengguna ketika mereka berbelanja di platform Shopee. Pelanggan Shopee kini boleh mula memperoleh 5GB data percuma dengan setiap RM50 yang mereka belanjakan untuk Shopee, dan menerima hingga 100GB setiap bulan. 

Untuk masa yang terhad, YES juga menawarkan paket YES Kasi Up Prabayar 15, yang berharga RM15 / bulan dan dilengkapi dengan 10GB data dengan tempoh sah 30 hari, dengan hanya RM1 untuk pembeli kad SIM YES kali pertama di Shopee . Pek kad SIM akan dihantar terus ke depan pintu pengguna Shopee secara percuma.

Pengarah Urusan YTL Communications, Dato 'Yeoh Seok Hong mengatakan bahawa pengalaman membeli pengguna semakit pesat sepanjang tahun ini memerlukan perniagaan yang berpandangan ke hadapan untuk meneroka cara baru untuk bertemu dan melebihi jangkaan pengguna di ruang digital, termasuk rakyat untuk menambah wang mereka lebih jauh.

 

"Misi kami untuk membantu negara mendigitalkan dengan rancangan paling berpatutan di pasaran bermula dengan pelancaran inisiatif Kasi Up minggu lalu. Kerjasama dengan Shopee yang memberikan data kembali kepada rakyat ketika mereka membeli barang keperluan harian mereka adalah ungkapan selanjutnya dari falsafah Kasi Up kami. Kami membuat kitaran penggunaan yang baik dengan membuat setiap ringgit yang dibelanjakan oleh rakyat memberikan nilai lebih banyak. Dan kita perlu menolong mereka merangkul ekonomi digital, untuk berada dalam talian. Ini mengenai menjadikan data dapat diakses dan berpatutan, dan mengenai pendemokrasian e-dagang. Mengambil yang terbaik dari telco, dan meletakkannya di ruang niaga, ”

 


Mengulas mengenai perkongsian itu, Ian Ho, Pengarah Urusan Regional Shopee mengatakan, “Pandemi Covid-19 dan pengenalan Perintah Kawalan Pergerakan Malaysia telah meningkatkan ketergantungan dan penggunaan internet oleh rakyat Malaysia dalam semua aspek kehidupan, termasuk membeli-belah dalam talian dan hiburan. Kepentingan kedua-dua data dan e-dagang yang semakin meningkat dalam kehidupan pengguna telah mendorong kita untuk bersama-sama dengan YA untuk menawarkan sesuatu yang sangat istimewa kepada rakyat Malaysia - program ganjaran pertama yang memberi insentif kepada pengguna dengan data percuma semasa mereka berbelanja pada pembeli. Data percuma ini kemudiannya dapat digunakan untuk pekerjaan, pendidikan, streaming video dan banyak lagi. Kami mengharapkan kerjasama yang bermanfaat dengan YA ketika kami bekerjasama untuk memberikan nilai dan kemudahan yang lebih besar kepada rakyat Malaysia. "


Pelanggan Shopee memperoleh dan menebus YES DATABACK, Ketua Pegawai Eksekutif YTL Communications Wing K Lee menjelaskan bahawa prosesnya mudah. Yang perlu dilakukan oleh pelanggan adalah untuk mendapatkan Shopee, membeli SIM YES dengan harga hanya RM1, dan menyerahkannya secara percuma ke rumah mereka. 

Setelah mereka mengaktifkan SIM melalui aplikasi MyYes, mereka dapat mulai merujuk rancangan YES Kasi Up kepada rakan dan keluarga, dan memperoleh pendapatan melalui program Kasi Up Refer & Earn, memberikan mereka dana yang sangat diperlukan untuk membeli barang keperluan sehari-hari.


Pendapatan yang mereka peroleh dari program Kasi Up Refer & Earn, ditambah dengan nilai pembeli yang hebat di Shopee, bermaksud mereka dapat berada dalam posisi yang lebih baik untuk memenuhi keperluan keluarga mereka. Dan apabila mereka berbelanja, mereka memperoleh data percuma. 

Data percuma menolong mereka untuk terus belajar, menjalankan perniagaan mereka, untuk berpartisipasi dalam ekonomi internet, dan berbelanja untuk keperluan mereka dalam talian. Ini adalah untuk mewujudkan aliran tunai dan data yang berterusan bagi setiap rakyat Malaysia. Semua orang mendapat penghasilan, semua orang masuk digital, semua orang berhubung, dan semua orang berbelanja.

YES Kasi Up yang dilancarkan minggu lalu - YES Kasi Up Prabayar 15, yang pada harga RM15 / bulan menawarkan rancangan harga terendah di pasaran dengan jumlah data tertinggi dan tempoh aktif paling lama.

Kasi Up Postpaid 49, yang berharga RM49 / bulan untuk 100GB data, dengan 6 bulan percuma dalam kontrak dua tahun, serta YES Kasi Up Refer & Earn, yang membolehkan pelanggan YES memperolehI sehingga RM50 setiap kali mereka merujuk YES kepada rakan dan keluarga, dengan pendapatan dan rakan mereka juga. 

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai YES DATABACK, tersedia secara eksklusif di Shopee, layari  https://shopee.com.my/m/yes-free-databack.