Terkini | New

PETRONAS BUKA TIRAI EPISOD KEDUA DRAMA BERSIRI '366' SEMPENA AIDILFITRI AKAN DATANG

PETRONAS telah melancarkan episod kedua drama bersiri Asal '366', “Hari Ke-123" atau 'Day 123', sempena sambutan Aidilfitri yang akan datang. Siri '366', yang bermula dengan Zhi Yi dan usahanya untuk mencari ibunya, berakhir dengan penyangkut tebing dalam episod pertama.


Dalam “Hari Ke-123”, naratif beralih dan memfokuskan kepada Poji, watak lain yang diperkenalkan dalam episod sebelumnya, menerokai zaman kanak-kanak Poji, memberikan gambaran tentang wataknya, serta percintaan yang sedang berkembang dengan Ayu.


Poji bersedia untuk melamar Ayu apabila kehidupan tiba-tiba melemparkan dia bebola lengkung, dan Poji kemudian mula mempersoalkan makna segala-galanya.

PETRONAS berharap penonton akan seronok melihat bagaimana bahagian kedua drama bersiri tujuh (7) episod ini berlangsung ketika wataknya terus mengharungi kesukaran dan pengalaman hidup serta berkembang daripada cabaran ini.


Pengurus Besar Kanan Komunikasi Strategik Kumpulan PETRONAS, Datin Anita Azrina Abdul Aziz berkata: “Baru beberapa bulan memasuki tahun 2022, tetapi kita sudah boleh melihat rakyat Malaysia meneruskan kehidupan harian mereka dan mencari tujuan baharu, mengejar impian dan meninggalkan masa lalu. yang terbaik yang boleh kita lakukan ialah terus maju, secara individu, kolektif dan sebagai sebuah negara.


“Ketika kita bertemu semula dengan keluarga pada Hari Raya ini, marilah kita mengakui sejauh mana kita telah melangkah, keberanian kita dan pengorbanan yang kita lakukan dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Jangan kita ambil mudah dan hargai pergaulan orang yang kita sayangi.”



'366' diarahkan oleh pengarah filem yang memenangi anugerah Kabir Bhatia. Sebuah kisah yang penuh dengan cinta, persahabatan dan penerimaan, drama bersiri itu mengintegrasikan tema perayaan pusat PETRONAS 'Live Again' untuk 2022.


366 - 7 episod akan keluar pada:
Ep1: CNY Hari Ke-32
Ep2: Raya Hari Ke-123
Ep3: Kaamatan Hari Ke-150
Ep4: Gawai Hari Ke-152
Ep5: Hari Kemerdekaan Malaysia Hari Ke - 243
Ep6: Deepavali Hari Ke - 297
Ep7: Hari Krismas Ke - 365

Pelakon utama 366 ialah:
1. Zhi Yi - Lee Qi
2. Poji - Azri Sabri
3. Adam - Azwan Kombos
4. Margaret - Angeline Tan
5. Marilyn - Syarafina Abdullah
6. Vikram - Maheshwaran Manikam
7. Pakcik Lim - Kenji Sawahii


366 Ciri yang paling unik sudah tentu, ia adalah bentuk siri drama. Ia sesuatu yang PETRONAS sebagai jenama tidak pernah lakukan sebelum ini. '366: Hari Ke-123' boleh ditonton di saluran media sosial rasmi PETRONAS, mulai 27 April 2022.