Terkini | New

MyCycleXpo 2022 Terbesar Menjemput Peniaga Sukan Berbasikal Dan Pencinta Basikal


RISE International Sports Exhibition Sdn. Bhd. menganjurkan ekspo sukan berbasikal terbesar seumpamanya di dalam negara. MyCycleXpo 2022 dijangka membuka tirainya pada 29 Julai 2022 dan akan berlangsung selama tiga hari berturut-turut sehingga 31 Julai 2022. Ekspo itu akan mempamerkan produk dan jenama sukan berbasikal dan dijangkakan akan mencecah 30,000 orang pengunjung.


MyCycleXpo 2022 bertujuan untuk menjadikan Malaysia sebagai salah satu hab berbasikal di rantau ini, dalam masa yang sama mendekati komuniti berbasikal, dan yang paling penting, bagi menyumbang kepada hasil perdagangan negara,” kata Nik Badrul Hisham Nik Aziz, Ketua Pegawai Eksekutif, RISE International Sports Exhibition Sdn. Bhd. Selain daripada tujuan utamanya sebagai pusat jualan dan litar ujian bagi penunggang basikal, MyCycleXpo 2022 akan menawarkan aktiviti untuk peserta dan pengunjungnya.


Pusat Jualan

Pusat jualan MyCycleXpo 2022 menawarkan 5 kategori berbeza termasuk basikal dan aksesori, fesyen, pelancongan, penjagaan kesihatan dan kafe gaya hidup. Segmen basikal dan aksesori sukan tersebut akan menampilkan peralatan dan teknologi basikal termaju dalam basikal, alat ganti basikal, aksesori dan gajet daripada jenama terkenal.

MyCycleXpo 2022 juga akan menjadi platform untuk mencari pakaian berbasikal dan pakaian sukan, yang direka khas untuk memaksimumkan prestasi penunggang basikal semasa dalam perjalanan. Kategori pelancongan pula terdiri daripada agensi pelancongan dan pusat peranginan yang menawarkan pakej pelancongan berbasikal dan aktiviti berbasikal.


Membantu penunggang basikal merancang percutian berbasikal impian dengan mudah. Gerai pameran penjagaan kesihatan akan menawarkan suplemen pemakanan dan peranti penjagaan kesihatan untuk meningkatkan prestasi sukan atau mengekalkan gaya hidup sihat. Pelawat juga boleh mempelajari petua berguna tentang pemakanan diet terkini, cara untuk mengoptimumkan pemulihan kesihatan dan cara meningkatkan prestasi berbasikal.

Akhir sekali, kafe lifestyle yang menjadi tempat komuniti berbasikal bertemu dan bersantai sambil menikmati konsep F&B bertema basikal yang terkini. MyCycleXpo 2022 akan menjadi titik pertemuan kelab berbasikal dan pempengaruh sukan berbasikal dan seluruh Asia.


Aktiviti

Pengunjung akan berpeluang menunggang basikal bersama Anuar Manan, bekas pelumba profesional dari Pasukan Berbasikal TSG dan juga bintang sukan berbasikal yang akan menyertai segmen Ride with Stars.

Aktiviti lain termasuk sesi Zumba jam bersama Kru Tari Nas Adila, Klinik Pro Cycling, Sudut Bacaan oleh Karya Seni, pameran “Fire Sale”, Cabutan Bertuah, Kejohanan Basikal Tolak Asean, Zon Kanak-kanak, Street Soccer, Pertunjukan Fesyen Berbasikal, acara derma darah, diikuti dengan ceramah dan seminar.

  

Hiburan dan Pameran

Salah satu tumpuan bagi pameran tersebut lalah Astaka Kementerian Belia dan Sukan. Tempat bagi mendapatkan maklumat terkini mengenai aktiviti akan datang dan berterusan yang ditawarkan oleh Kementerian Belia dan Sukan untuk orang ramai.

Hiburan dan pameran lain termasuk BMX Stunt Show, persembahan buskers, konsert mini, pelancaran produk, Hall of Fame yang memaparkan sejarah berbasikal yang menarik di Malaysia, dari zaman terawal penggunaannya, sehinggalah ke era moden hari ini termasuk pengiktirafan Malaysia di peringkat antarabangsa dalam industri berbasikal dan ekspo, mengetengahkan pihak penganjur acara berbasikal termasuk Le Tour de Langkawi, Jelajah Malaysia, Kejohanan Dunia GFNY dan banyak lagi.




Gerai Pameran

Kadar standard gerai pameran untuk peserta dari dalam negara ialah RM5,500.00 setahun, berkelayakan menyertai semua pameran anjuran MyCycleXpo dan kadar untuk peserta antarabangsa ialah USD2,500.00 (RM10,977.50). Peniaga Malaysia yang berminat untuk menyertai boleh merebut slot early bird dengan harga RM3,800.00 untuk masa terhad sahaja.

Peserta akan dibekalkan dengan gerai Skim Shell standard termasuk papan fascia dengan gerai pameran berukuran 9 meter persegi (3 meter x 3 meter) dengan paparan nombor dan nama syarikat, 2 unit lampu pendarfluor, 1 unit punca elektrik 13 amp, meja maklumat, 2 buah kerusi, 1 buah tong sampah dan permaidani dengan penebuk jarum dalam kawasan gerai.

Nik menambah bahawa MyCycleXpo 2022 menaruh harapan untuk menjadikan Malaysia sebagai hab berbasikal di Asia Tenggara, sebagai kesinambungan kepada Le Tour de Langkawi sebagai salah satu perlumbaan paling gah di Asia.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai MyCycleXpo 2022, sila layari laman web rasmi di mycyclexpo.com atau @mycyclexpo di Instagram, Facebook dan YouTube


Mengenai MyCycleXpo

RISE International Sports Exhibition Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat pengurusan acara dan pameran yang menjadi antara yang terbaik di rantau ini. Dianggotai oleh sekumpulan ahli yang bersemangat tentang karya dan acara kreatif, berpegang teguh pada kepercayaan untuk sentiasa menghasilkan yang terbaik dengan penuh semangat.



Kakitangan utama berpengalaman dalam mengatur dan mengurus acara sukan tempatan dan antarabangsa, berbekalkan kepakaran lebih sedekad yang dibangunkan melalui kejohanan berbasikal bertaraf dunia termasuk Le Tour de Langkawi, Tour de Banyuwangi ljen Indonesia, Tour de Taiwan, Tour de Korea, Lawatan ke China dan banyak lagi.



RISE berharap untuk membawa industri berbasikal ke tahap yang lebih tinggi dengan menyediakan satu  lagi platform untuk peminat berbasikal bagi meningkatkan gaya hidup melalui berbasikal dan pada masa yang sama meluaskan pengetahuan tentang perkembangan terkini dalam berbasikal. Selain itu, dapat menjadi hab bersepadu yang menyumbang kepada pengkomersilan sukan di Malaysia dan Asia dan untuk menyediakan persekitaran yang kukuh bagi perniagaan terutamanya dalam industri sukan.

#MyCycleXpo2022 #MyCycleXpo #MalaysiaInternationalCycleExpo #PecintaBasikal #PeniagaSukanBerbasikal #KomunitiBasikal  #RiseInternationalSportsExhibitionSdnBhd