Terkini | New

Atlit Sukan Negara Meriahkan Blackbixon Café dibuka secara rasmi di KL

Atlit Sukan Negara Meriahkan Blackbixon Café dibuka secara rasmi di KL.
terokai keanggunan kasual dan cita rasa enak di ruang makan taman


BlackBixon2Go Sdn. Bhd. (“BB2GO”), anak syarikat Ni Hsin Group Berhad, dengan sukacitanya mengumumkan pelancaran rasmi BlackBixon Café & Restaurant yang pertama hari ini di rumah banglo 3 tingkat yang direka menarik dengan taman atas bumbung.

Kafe dan restoran yang dihias menarik dengan grafiti dinding dan karya seni bertemakan BlackBixon, terletak di sepanjang jalan yang dibarisi pepohon rimbun di Jalan Inai, di luar Jalan Tun Razak, dipenuhi dengan banglo-banglo lama yang berselang-seli dengan pejabat. Kafe ini mempunyai keluasan keseluruhan 5,993 kaki persegi yang menduduki dua tingkat dan boleh memuatkan sehingga 200 orang manakala taman atas bumbung membuka kepada pemandangan latar langit Kuala Lumpur yang menakjubkan.


Kafe ini memenuhi keperluan keluarga serta pekerja pejabat yang mencari hidangan klasik Barat yang berkhasiat dan lazat seperti roti dan pastri yang baru disediakan kepada pelbagai pilihan sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam yang lazat disertai dengan kopi dan minuman istimewa BlackBixon yang mesti dicuba. Kopi istimewa BlackBixon dibancuh daripada biji arabika premium yang dipilih khas dari ladang-ladang kopi yang terbaik di Rwanda dan Brazil.


Pelancaran rasmi itu dihadiri oleh Yang Berhormat Senator Dato’ Sri Ti Lian Ker, Timbalan Menteri Belia & Sukan, Malaysia.

Encik Khoo Chee Kong, Pengarah Urusan BB2GO, berkata, “Berikutan perancangan bertahun-tahun, BlackBixon Café & Restaurant adalah kemuncak impian yang bermula dengan pengedaran minuman kopi yang sihat – varian tenaga, pemakanan dan asli – di bawah konsep kami café@home @office @anywhere membawa kepada pelanggan kami kemudahan menikmati secawan kopi sihat di mana-mana sahaja. Tidak berpuas hati dengan memberikan kemudahan kepada pelanggan kami untuk membancuh kopi mereka sendiri, kami mengambil langkah lebih jauh untuk menghidangkan kopi panas segar kepada mereka di lokasi yang sesuai di sekitar bandar. Di situlah penunggang motosikal barista BB2GO kami bersinar, menyajikan kopi daripada BB Coffee Bikes kami, iaitu motorsikal elektrik (EV Bikes) yang kuasa baterinya juga digunakan untuk mengendalikan mesin kopi. Ini menjadikan EV Bikes kami sebagai motorsikal kopi mudah alih serba lengkap yang hijau dan mampan alam sekitar.”

“Hidangan istimewa dan minuman istimewa dicipta oleh chef dan barista kami sendiri. Antara hidangannya ialah Burger Lembu Sanggul Arang, Lamb Schnitzel, Pasta Ketam Cangkang Lembut Cili dan Dakwat Sotong Hitam Truffle Carbonara, manakala minuman istimewa termasuk Charcoal Latte dan Monokrom. Kami akan mempunyai lebih banyak hidangan dan minuman yang lazat di masa akan datang semasa kami menubuhkan cawangan lain di Lembah Klang dan di seluruh negara.”


“Kami juga mengambil peluang ini untuk memperkenalkan Dewan Kemasyhuran Sukan BlackBixon kami di mana kami memberi penghormatan kepada ikon sukan Malaysia atas pencapaian dan sumbangan cemerlang mereka kepada negara kita. Bersempena dengan Pembukaan Besar BlackBixon Café & Restaurant, kami juga memasukkan beberapa ikon sukan hebat kami ke dalam Dewan Kemasyhuran Sukan BlackBixon kami. Mereka adalah Datuk Santokh Singh, Dato’ Minarwan Bin Datuk Haji Nawawi, Karamjit Singh, M. Kumaresan, Muhammad Roslin Hashim, Muhammad Hafiz Hashim dan Syaidatul Afifah.”

“Untuk melayakkan diri sebagai ahli Dewan Kemasyhuran BlackBixon, calon mestilah telah dipilih mewakili Malaysia sebagai Olympian, Juara Dunia, bersara daripada sukan aktif dan telah menyumbang kepada pembangunan sukan di peringkat senior dalam sukan yang diiktiraf oleh Kementerian Belia & Sukan.”

Waktu pembukaan BlackBixon Café & Restaurant adalah dari 08.00 pagi hingga 10.00 malam, 7 hari seminggu. BlackBixon Café & Restaurant hanya menghidangkan daging halal di premisnya.