Terkini | New

SCIB Mengumumkan Peletakan Jawatan di Peringkat Lembaga Pengarah

SCIB Mengumumkan Peletakan Jawatan di Peringkat Lembaga Pengarah

Syarikat sedang berubah apabila ia berkembang ke Semenanjung Malaysia dan menekankan projek bersaiz kecil hingga sederhana.



KUCHING, 9 NOVEMBER 2022 – Pakar kejuruteraan awam Sarawak Consolidated Industries Berhad ("SCIB" or the "Company”, Bursa: SCIB, 9237) hari ini mengumumkan peletakan jawatan Datu Haji Soedirman bin Haji Aini (“Datu Soedirman”) sebagai pengarah syarikat.

Datu Soedirman ialah pengarah bebas bukan eksekutif SCIB.

Pengerusi SCIB, Encik Shamsul Anuar bin Ahamad Ibrahim berkata, “Lembaga Pengarah mengucapkan selamat maju jaya kepada Datu Soedirman dalam usaha beliau pada masa hadapan. Kami juga ingin merakamkan penghargaan kepada beliau atas bimbingan dan perkhidmatan beliau kepada Syarikat.”

“SCIB sedang berubah dengan memanfaatkan kekuatan kami sebagai pengeluar konkrit pratuang dan Sistem Binaan Berindustri terkemuka di Malaysia Timur serta pakar kejuruteraan, perolehan, pembinaan dan pentauliahan (“EPCC”) untuk berkembang ke Semenanjung Malaysia dan mencari peluang di Kalimantan, Indonesia. Khususnya, kami memberi tumpuan kepada projek EPCC kecil hingga sederhana yang berkaitan dengan pembinaan, pembesaran, penyelenggaraan atau naik taraf penjagaan kesihatan, logistik, kemudahan pendidikan dan utiliti dan, infrastruktur luar bandar seperti jalan raya.”

"Kami juga mendesak penggunaan teknologi dalam pembinaan dengan pelancaran rumah sampel yang dibina menggunakan sistem percetakan 3D baru-baru ini dan penggunaan automasi dalam perniagaan pembuatan kami sebagai sebahagian daripada fasa pertumbuhan seterusnya dalam industri pembinaan."



MENGENAI SARAWAK CONSOLIDATED INDUSTRIES BERHAD

Sarawak Consolidated Industries Berhad (“SCIB”) ditubuhkan pada 1975 dan telah berkembang daripada sebuah perusahaan kecil kepada Kumpulan syarikat terkemuka yang tersenarai di Pasaran Utama Bursa Malaysia Securities Berhad. Pada masa ini, SCIB mengendalikan tiga kilang di Kuching, Sarawak iaitu satu kilang di Kawasan Perindustrian Pending dan dua kilang di taman perindustrian Demak Laut.

SCIB terkenal dengan pengurusan profesional dan mempunyai sejarah panjang idea inovatif dan kemajuan teknologi. Ditambah dengan kekayaan pengalaman dan penyelidikan yang diperoleh selama lebih tiga dekad, SCIB menawarkan pelanggannya kepakaran mendalam melalui gabungan teknologi, kecekapan dan kepantasan. Untuk maklumat lanjut, lawat scib.com.my.