Terkini | New

LARIAN PINK PERTAMA WATSONS MALAYSIA 2023

LARIAN PINK PERTAMA WATSONS MALAYSIA 2023

Tersenarai dalam Rekod Malaysia untuk Pembentukan Reben Merah Jambu Terbesar dengan lebih daripada 3,000 Peserta.


Sempena kempen 'Janji Merah Jambu' Watsons Malaysia pada Oktober untuk meningkatkan kesedaran pergerakan Kanser Payudara kepada Persatuan Kebajikan Kanser Payudara (Malaysia), Watsons menganjurkan Larian Keluarga PINK pertamanya dengan lebih 3,000 peserta daripada semua peringkat umur.


“Sebagai peruncit kesihatan dan kecantikan dalam talian dan luar talian terkemuka di Malaysia, Watsons menggalakkan gaya hidup sihat untuk pelanggan dan ahli kami melalui program Get Active. Selain itu, kami berhasrat untuk menekankan kepentingan kesihatan payudara dan kepentingan pengesanan awal sebagai bentuk pencegahan terbaik,” kata Caryn Loh, Pengarah Urusan, Watsons Malaysia & Pengarah Eksklusif Serantau Watsons International.



Larian PINK Watsons 2023 telah diadakan dengan suasana festival yang lengkap di mana para peserta turut dihidangkan dengan pelbagai aktiviti menarik sepanjang hari. Acara tersebut merupakan acara kemuncak kempen Watsons Pinky Promise di mana sepanjang bulan ini, Watsons mempromosikan kesedaran kanser payudara melalui pelbagai platform. 

Ini juga merupakan tahun keenam Watsons bekerjasama dengan Persatuan Kebajikan Kanser Payudara (BCWA) Malaysia untuk memastikan kejayaan kempen ini. Semasa Watsons PINK Run 2023, para peserta turut menerima pemeriksaan kesihatan percuma daripada pasukan Farmasi Watsons dan pemeriksaan payudara daripada BCWA.



Semasa Watsons PINK Run 2023, para peserta dapat bersama ke Bazar Kesihatan dan Kecantikan yang menyaksikan 20 gerai daripada jenama yang mengambil bahagian yang menawarkan produk pensampelan kesihatan dan aktiviti penglibatan sambil menikmati pemeriksaan kesihatan percuma daripada pasukan Ahli Farmasi Watsons dan pemeriksaan payudara daripada BCWA. Untuk terus menyemai mesej yang jelas mengenai kanser payudara, Watsons PINK Run turut menyaksikan para peserta diberikan petua sihat di sepanjang laluan larian.

Catatan rekod telah dicapai dalam Malaysia Book of Records semasa Watsons' PINK Run 2023 apabila semua peserta berkumpul untuk membentuk pembentukan reben merah jambu terbesar, mengatasi rekod sebelumnya.



Caryn menambah, “Adalah menjadi tanggungjawab kami untuk membantu komuniti kami berkembang menjadi masyarakat yang lebih memupuk dan penyayang. Kami berharap dengan program ini, pelanggan dan ahli kami akan mendapat manfaat yang paling banyak, kerana ia berfungsi sebagai peringatan bahawa kekal sihat dan cergas adalah jalan menuju masa depan yang lebih baik.”

Selain itu, Watsons Malaysia menyampaikan sumbangan kepada BCWA atas usaha berterusan mereka untuk meningkatkan kesedaran dan sokongan kanser payudara di kalangan rakyat Malaysia.


Tonton video Watsons Pinky Promise di Saluran YouTube Rasmi Watsons Malaysia di: https://www.youtube.com/watch?v=FBT6Xrb69cA&list=PLszltdCAFQVXvNwqvFpB05Hdo0WwfefvW

Watsons' PINK Run 2023 ditaja oleh Hospital Pantai Kuala Lumpur, Sangobion, dan IOI City Mall Putrajaya. Untuk maklumat lanjut, layari www.watsons.com.my