Terkini | New

OB Holdings Berhad Membantu 68 Keluarga Kurang Berkemampuan dengan Sumbangan RM50,000 kepada Food Bank

OB Holdings Berhad Membantu 68 Keluarga Kurang Berkemampuan dengan Sumbangan RM50,000 kepada Food Bank

Memberi bantuan kebajikan sebahagian daripada initiatif CSR dan ESG


OB Holdings Berhad ("Kumpulan"), sebuah syarikat yang pakar dalam pembangunan produk, pendaftaran, perolehan bekalan, dan perkhidmatan pembuatan untuk makanan berkhasiat dan makanan tambahan diet, mengumumkan hari ini sumbangan sebanyak RM50,000 kepada Bank Makanan, program bantuan makanan yang dianjurkan secara bersama oleh HOPE Ministries dan Pertubuhan Kebajikan Destiny Metro, sebagai sebahagian daripada usaha tanggungjawab sosial korporat (CSR) dan usaha persekitaran, sosial, dan tadbir urus (ESG) berterusan Kumpulan.

Sumbangan OB Holdings Berhad terdiri daripada RM20,000 dalam bentuk tunai dan 400 tin Susu Kambing Tulen Premium Purenat Bonlife, bernilai RM30,000.

Encik Teoh Eng Sia, Pengarah Urusan OB Holdings Berhad, berkata sejak penubuhan perniagaan kami lebih dari 28 tahun yang lalu, sebahagian misi utama kami adalah untuk meluaskan akses kepada makanan ini kepada komuniti yang rentan dan kurang bernasib baik.

Terima kasih dengan sokongan pelanggan kami dan usaha HOPE Ministries, kami kini berpeluang untuk membuat perubahan dalam kehidupan 68 keluarga. Kami berharap sumbangan ini dapat membantu memberikan sedikit kelegaan kepada cabaran harian mereka.”

Encik David Teoh, Pengerusi HOPE Ministries, berkata kami berterima kasih atas sokongan OB Holdings Berhad untuk Food Bank. Ianya akan memberikan perubahan yang bermakna dalam kehidupan 68 keluarga ini, membantu mereka mengharungi masa sukar dan berdiri di atas kaki sendiri semula."


Ditubuhkan pada tahun 2011, projek Food Bank bertujuan untuk membantu mengurangkan bebanan dan cabaran yang dihadapi oleh keluarga berpendapatan rendah di sekitar Lembah Klang, dengan menyediakan keperluan penting, termasuk beras, tepung, minyak masak, susu tepung dan makanan dalam tin

Walaupun HOPE Ministries dan Pertubuhan Kebajikan Destiny Metro, sebuah NGO berdaftar, bergabung dengan gereja Metro Tabernacle AG, pintu Food Bank terbuka kepada keluarga dari semua lapisan kaum tanpa mengira latar belakang agama mereka.

Food Bank akan membantu keluarga ini selama 6 bulan, untuk melengkapi mereka dengan keperluan harian dan membantu mereka menghadapi kos sara hidup yang semakin meningkat di kawasan bandar.

Apabila keadaan kewangan mereka bertambah baik, penganjur Food Bank akan beralih untuk membantu keluarga lain. Lebih daripada 300 keluarga telah mendapat manfaat daripada program Food Bank, sejak program itu dilancarkan.

Buat masa ini, 68 keluarga menerima bantuan daripada Bank Makanan. Mereka akan mendapat manfaat daripada sumbangan Kumpulan, dengan bekalan susu tepung yang mencukupi untuk tempoh 4-5 bulan.