Terkini | New

An Autumn Retreat di Sunway Velocity Mall dan pertama kalinya mengadakan pesta lantern

An Autumn Retreat di Sunway Velocity Mall sedang berlansung pertama kalinya mengadakan pesta lantern dari 21 Ogos sehingga 13 September 2019 @Sunway Velocity Mall.



Atrium Sunway Velocity Mall  juga dilengkapi dengan unsur-unsur Mid-Autumn seperti tanglung dan buluh untuk suasana tradisional Cina. Tema tahun ini diilhamkan dalam perayaan bulan purnama yang diiringi oleh lampu-lampu, makanan, dan yang paling penting, orang yang disayangi.







Dalam budaya Cina, perayaan Mid-Autumn menandakan berakhirnya tempoh penuaian dan permulaan musim luruh. Oleh itu, Sunway Velocity Mall menganjurkan 'An Autumn Retreat' dengan harapan dapat membawa keluarga dan kawan-kawan bersama-sama melalui aktiviti menarik dan bengkel yang menyeronokkan serta pelbagai vendor mooncake yang berkumpul untuk kempen ini.





Mooncakes adalah unsur penting semasa perayaan ini. Bentuk mooncake bulat mewakili perpaduan dan perjumpaan keluarga dan watak-watak seperti 'panjang umur' dan 'kebahagiaan' dicetak di atas mooncake.



Pengunjung dapat mencari pelbagai mooncake di banyak gerai yang terdapat di Sunway Velocity Mall untuk membeli-belah seperti di Grand Imperial, Overseas, Pullman Hotel, Haagen Daaz, Tai Thong, and Inside Scoop. Terdapat juga mooncakes yang halal turut di jual.



Selain daripada 20 vendor mooncake yang terletak di Atrium Utama dan di tingkat Basement 1, pembeli juga boleh menemui pelbagai mooncake di kedai-kedai yang berlainan di pusat membeli-belah seperti Dragon-i, Canton Kitchen, Tea Garden, Purple Cane, Bread Story, Esquire Kitchen, Nyonya Leaf dan banyak lagi.



Semasa kempen 'An Autumn Retreat', Sunway Velocity Mall telah menganjurkan banyak persembahan dan bengkel untuk anak-anak. Bengkel dan persembahan tidak hanya menyeronokkan malah melibatkan seluruh keluarga seperti bengkel membuat mooncake, bengkel bunga kertas, persembahan wushu, cina diabolo, dan orkestra cina. Sunway Velocity Mall juga telah menganjurkan Peraduan Makan Malam Mooncake bagi menceriakan lagi suasana.



Sunway Velocity Mall juga menyumbangkan bantuan kepada beberapa badan kebajikan serta mengumumkan pemenang lantern tercantik. Terdapat pelbagai hadiah menarik dan hadiah utama tiket penerbangan ke Jepun.

Untuk maklumat lanjut layari laman sosial mereka di :
https://www.facebook.com/SunwayVelocityMall/