Terkini | New

Sosial Media Tourism Conference 2020 Bersempena "Meet In Malaysia" di Malaysia Business Events Week (MBEW) 2020.

Sosial Media Tourism Conference 2020 Bersempena "Meet In Malaysia" di Malaysia Business Events Week (MBEW) 2020.

Dalam menghadapi cabaran baru dalam industri pelancongan yang dipengaruhi oleh COVID 19 , peranan netizen. pengamal media sosial perlu dikukuhkan dan diperkuatkan untuk memastikan Malaysia tourism kukuh dan berterusan. 



Oleh itu, Biro Konvensyen dan Pameran Malaysia (MyCEB) bekerjasama dengan majalah Santai Travel dan Majlis Pelancongan Malaysia sedang mengadakan Sosial Media Tourism Conference 2020 pada 26 Ogos 2020 di Shangri-La Hotel Kuala Lumpur.


Penganjuran Sosial Media Tourism Conference 2020 ini dilihat sebagai inisiatif segera untuk memberantas industri pelancongan domestik secara kreatif dan inovatif.



Objektif utama program ini adalah untuk memperhebatkan peranan pengamal media sosial untuk membantu membina semula industri pelancongan domestik secara berkesan.



Persidangan ini dianjurkan bersama oleh Santai Travel, Majlis Pelancongan Malaysia dan MyCEB sempena Meet in Malaysia @ Malaysia Business Event Week (MBEW 2020.



Persidangan ini akan dijalankan di lokasi dan Facebook Live di Santai Travel Channel. Sejajar dengan hasrat kerajaan untuk mempromosikan kempen pelancongan domestik yang komprehensif sehingga membina semula industri pelancongan.


Santai Travel membawa selebriti tempatan seperti Maya Karin, Dato 'Norman Abd Halim. Fara Fauzana dan Kartini untuk berinteraksi dengan peserta bengkel bertajuk 'Jom Jadi Influencer' juga akan dikendalikan oleh Fara Fauzana dan Kartini penyiar radio dan pengacara TV.


YB Datuk DR.  Jeffrey G. Kitingan  Menteri Pelancongan, Kesenian dan kebudayaan
menggesa semua pemilik perniagaan yang hadir untuk merebut peluang yang ada dengan menyerap sebanyak mungkin pengetahuan dari para perbincangan bersama Dato 'Norman, Kartini, Fara Fauzana dan Maya Karin yang bukan sahaja selebriti berbakat, mereka juga berusaha sendiri dan mempunyai perniagaan lain. Saya percaya bahawa mereka bukan sahaja dapat memperoleh maklumat menarik tentang bagaimana membina, mengurus dan mengekalkan media sosial anda, "kata Datuk DR Jeffrey G. Kitingan. 


Uzaidi Udanis, Presiden Majlis Pelancongan Malaysia, program ini kuat untuk membantu membina semula industri pelancongan negara secara kreatif untuk menempatkan Malaysia sebagai negara terunggulan dalam sektor pelancongan.


"Saya harap semua pihak, terutama mereka yang berpengaruh di arena media sosial dapat mencetuskan fenomena baru di dunia dengan norma baru ini dalam usaha membangun kembali industri pelancongan. "





Menyedari kehebatan media sosial, saya percaya bahawa media, blogger, dan lain akan dapat menyebarkan keindahan negara kita terutama bahagian tourism kita dengan termasuk kemudahan  tempat tinggal, tempat dan hotel sebagai destinasi  untuk pelancong tempatan, "kata Dato' Sri Abdul Khani Daud Ketua Biro Konvensyen & Pameran Execulive Oflicer of Malaysia (MYCEB)



Pada sesi petang pula melibatkan peranan hotel Shangri-La yang bersama-sama bekerjasama bagi menjayakan Sosial Media Tourism Conference 2020 Bersempena "Meet In Malaysia" di Malaysia Business Events Week (MBEW) 2020.



Ucapan telah di laksanakan oleh Gonzalo D. Silva, General Manager of Shangri-La Kuala Lumpur.
Beliau menyatakan peranan sosial media penting bagi membantu menaikkan industri pelancongan malaysia.



https://www.facebook.com/567661343/videos/10157632367596344/  -KLIK FOR VIDEO





Pihak Hotel Shangri-La Kuala Lumpur bersedia dalam keadaan norma baru bagi membawa pengunjung dan rakyat Malaysia satu pengalaman baru di Hotel Shangri-La Kuala Lumpur. Pelbagai aktiviti boleh di lakukan bersama Hotel Shangri-La Kuala Lumpur.

Untuk maklumat lanjut layari laman sosial mereka di :

Malaysia Convention and Exhibition Bureau
Santai Travel Channel Shangri-La Hotels and Resorts
.
#MIMMBEW #IPPMyCEB #MyCEB #myMOTAC #MeetinMalaysia #LetsMeetLocally #LetsMeetTomorrow #BEGreaterTogether #Santai #SantaiTravel #ShangrilaKL #MalaysiaTrulyAsia
#MeetinMalaysia #Mbew2020