Terkini | New

Vivo Meraikan Hari Merdeka dengan Filem Pendek Hanya Menggunakan vivo X50 Pro Berjudul 'KITA'

Tayangan premiere filem berdurasi 9 minit berjudul 'Kita' ini di rakam hanya menggunakan 100% smartphone Vivo X50 Pro dengan built-in Gimbal Camera System.




Sebuah filem pendek yang berjudul Filem 'KITA' mengenai toleransi dan persahabatan rakyat Malaysia di ambil hanya dengan vivo X50 Pro.

vivo Malaysia menyambut Hari Merdeka dengan filem terbaru "Shot on X50 Pro" yang dirakam sepenuhnya pada vivo X50 Pro yang baru dilancarkan. Filem 'Kita' arahan pengarah oleh Pengarah Netflix Malaysia yang terkenal, Ho Yuhang.





Filem pendek sembilan minit berjudul "KITA" sebagai filem pertama di ambil sepenuhnya oleh vivo X50 Pro di Malaysia, yang bertujuan untuk memperingati pelbagai budaya Malaysia yang menampilkan sebenarnya peristiwa mengenai persahabatan antara empat pelajar dari pelbagai bangsa dan budaya.



Filem ini adalah mengenai perbezaan yang wujud antara orang dan bagaimana individu, tempat dan situasi dapat membantu memupuk hubungan dan persefahaman di antara mereka.
Mike Xu, Ketua Pegawai Eksekutif vivo Malaysia berkongsi bahawa vivo Malaysia dengan bangga menunjukkan peringatan kebangsaan dan mengingatkan rakyat Malaysia untuk berdiri tegak dan kuat bersama walaupun menghadapi cabaran dalam hidup.





Kesatuan di kalangan masyarakat inilah yang menjadikan Malaysia kuat dan unik. Walaupun terdapat perbezaan etnik dan budaya, kita bersatu sebagai rakyat Malaysia, kita mengumpulkan kekuatan, pengetahuan dan kepakaran kita untuk mengatasi naik turun, "kata Mr Mike. 


Shila Amzah juga mengambil bahagian dalam kempen ini dari lagu tema bersemangat tinggi untuk filem Hari Kebangsaan vivo yang dirakam dalam dua bahasa, Mandarin dan Melayu.



vivo telah memperhebatkan usaha pada sektor fotografi peranti mereka, dan usaha mereka telah terbukti berkesan dan inovasi telah berkembang dengan pesat dengan kehadiran terbaru vivo X50 Pro.

Dikenali sebagai telefon pintar utama fotografi, X50 Pro mengintegrasikan teknologi fotografi profesional dan terkemuka di industri.


Filem ini dibuat dengan menggunakan sepenuhnya vivo X50 Pro, seperti Sistem Kamera Gimbal bawaan yang menawarkan pengalaman videografi menyeluruh, yang memungkinkan pengguna untuk mengambil video yang jelas ketika bergerak walaupun pada waktu malam.



Dengan model gimbal profesional bersaiz penuh, modul gimbal miniatur bawaan X50 Pro bergerak ke arah yang berlawanan dengan gerakan goyang, memberikan kestabilan yang meningkat untuk kamera utama di mana ini berguna dengan kebanyakan adegan dalam filem pendek dimungkinkan.


X50 Pro membawakan kualiti yang luar biasa dengan ciri-ciri canggih lain seperti Extreme Night Vision (Super Night Mode), 60x Hyper Zoom, Professional Portrait, Super Wide Angle, Super Macro Functions dan lain-lain - membantu mencapai keperluan serba lengkap ketika mengambil gambar dengan sudut yang berbeza untuk pemandangan yang pelbagai.

vivo dengan pelancaran Siri X50 baru-baru ini, vivo berjaya mengeluarkan telefon pintar utama untuk mencapai jenama pengeluar telefon pintar Top 1 di Malaysia. Melalui pelancaran Siri X50, vivo berharap dapat menawarkan pengalaman fotografi yang paling halus untuk pengguna - mentakrifkan semula fotografi.


vivo Malaysia berharap dapat membangkitkan penonton pada saat-saat terbaik dalam persahabatan mereka dengan inisiatif ini yang dirancang berdasarkan konsep rakyat Malaysia yang bersatu, menyatukan budaya yang berbeza dengan latar belakang yang pelbagai.



Inisiatif ini, semua orang dapat belajar tentang toleransi dan persahabatan sambil mengingatkan mereka tentang persahabatan mereka yang paling berharga dalam hidup. 

Walaupun Merdeka tahun ini akan berbeza berbanding tahun-tahun lalu, ini lebih dari sekadar menunjukkan patriotisme; kita menerapkan kepelbagaian dan perbezaan antara satu sama lain.

Untuk maklumat lebih lanjut, sila lawati halaman Facebook vivo atau laman web rasmi di


#vivoKita2020
#vivoX50Series
#vivoX50Pro
#photographyredefined