Terkini | New

Royal Selangor Dan Ombak Kitchen Bekerjasama Bagi Meraikan Hujung Minggu Seni Pertukangan Dan Masakan.

Sambutan Kecemerlangan Royal Selangor dan Ombak Kitchen bekerjasama meraikan hujung minggu seni pertukangan dan masakan. 



Royal Selangor, nama terunggul di dunia dalam pewter yang berkualiti, dan Ombak Kitchen, restoran makanan laut premium terkemuka yang terkenal dengan slogan makan Pakai tangan jer...  konsep Malaysia, telah berkumpul untuk menawarkan hujung minggu yang unik yang diperkaya oleh warisan seni pertukangan 135 tahun dan makanan laut terbaik.





Royal Selangor melancarkan A Weekend @ The Café, siri hujung minggu bertema di mana restoran Malaysia dijemput untuk mempamerkan seni masakan mereka di kafe dalamannya di Pusat Pelawat Royal Selangor.



Ini merupakan inisiatif kreatif untuk mengajak warga tempatan menghabiskan hujung minggu untuk menjelajahi sejarah, seni dan budaya Malaysia dengan makanan yang baik.



Di bawah kendalian Royal Selangor International adalah Pengarah Urusannya, Yong Yoon Li, yang juga keturunan generasi keempat pengasas Royal Selangor, Yong Koon yang memulakan krafnya 135 tahun yang lalu. Yoon Li berkata, 'Pusat Pelawat Royal Selangor membantu kami menceritakan kisah Royal Selangor dan warisan kaya dengan reka bentuk dan ketukangan timah. 

 

Kami bangga sebagai jenama Malaysia yang meminati apa yang kami lakukan dan kami suka menjangkau jenama tempatan lain dalam komuniti yang berkongsi dedikasi ini. Inilah sebabnya mengapa kami menjemput restoran seperti Ombak Kitchen ke kafe kami di pusat pelawat pada hujung minggu untuk mempamerkan hasil masakan masing-masing. '






Ombak Kitchen menjadi popular dengan restoran makanan laut ketika musim perayaan dan menikmati makanan bersama keluarga kerana konsep Pakai tangan jer.. yang menyajikan makanan laut premium segar laut, direbus dua kali ganda dan disiram dengan sos istimewa. 



Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulannya, Sharita Loo mengatakan, "Kami komited untuk menawarkan makanan laut dan ramuan berkualiti terbaik untuk mencipta pengalaman makan terbaik yang benar-benar terbaik. Semasa wabak ini, seruan untuk berkembang, bersatu dan bekerja bersama secara kreatif untuk menghidupkan semula perniagaan adalah sesuatu yang jelas. Semasa kami dijemput oleh Royal Selangor, kami tahu sudah waktunya untuk meraikan dan untuk meraikan tradisi seni pertukangan dan keunggulan kuliner bersama walaupun dalam keadaan tertentu.

Pusat Pelawat Royal Selangor menawarkan lawatan percuma ke muziumnya. Pengunjung boleh memilih untuk meneroka pelbagai aktiviti seperti bengkel pembuatan timah di School of Hard Knocks atau pengalaman sains pewter di Galeri Sains antara lain.



Ombak Kitchen akan menyajikan menu makanan laut premium pilihannya di kafe pusat pelawat pada hari Sabtu dan Ahad, 19-20 Disember dari jam 9 pagi hingga 7 malam. Untuk maklumat lanjut sila layari laman web dan sosial media mereka.

Royal Selangor : www.royalselangor.com



Royal Selangor 
Pusat pelawat Royal Selangor telah menjadi pemenang berturut-turut dari anugerah TripAdvisor berikut; Sijil Kecemerlangan (2012-2018), Hall of Fame (2014-2018) dan Anugerah Pilihan Pelancong (2014-2016).

Royal Selangor Visitor Centre
4 Jalan Usahawan 6, 53300 Setapak Jaya, Kuala Lumpur
Tel:+603 4145 6000