Terkini | New

Berbuka Puasa Dengan Citarasa Makanan Setiap Negeri Di Malaysia Bersama Destinasi Rasa Serantau Sofitel

Sofitel Kuala Lumpur Damansara akan menyambut Ramadhan 2022 dengan pelbagai pilihan masakan setiap negeri di Malaysia. Semarakkan semangat Ramadhan bersama keluarga, rakan anda dan raikan kegembiraan bulan yang mulia

Pada Ramadan kali ini bertempat di Kwee Zeen dan bilik tarian Wau Bulannya, Sofitel Kuala Lumpur Damansara akan menyajikan makan malam bufet Destinasi Rasa Serantau dengan persembahan yang makanan terkenal di Malaysia.



Chef utama menunjukkan kemahiran mereka dengan mempamerkan tujuh hidangan istimewa terbaik di Malaysia.

Perjalanan ke Negeri Sembilan melalui masakan Itik Salai Masak Lemak Cili Padi yang pedas – itik salai dimasak dalam kuah masak lemak berempah, atau ke Sabah dengan aroma sedap Manuk Pansuh – ayam dimasak dalam batang buluh.



Alami makanan popular negeri Perak melalui rasa Rendang Tok Batu Kikirnya – tulang rusuk pendek daging lembu yang direbus selama enam jam bersama santan dan rempah ratus Melayu, dan Udang Galah Masak Di Raja negeri Pahang yang dimasak bersama udang sungai gergasi yang diperolehi terus dari sungai utama negeri ini.




Perjalanan melalui sejarah Malaysia, Asam Pedas Ekor Lembu Melaka – ekor lembu yang lazat dimasak perlahan dalam kuah masam panas, atau Otak-Otak Johor yang irisan ikan bersama udang galah, dibalut dalam bungkusan daun pisang. Manakala di Selangor pastinya hidangan Kambing Bakar yang berempah dipanggang di atas api arang.











Sepanjang pengembaraan anda akan di persembahan tradisional Gamelan untuk meningkatkan rasa anda semasa anda menjamu selera di Kwee Zeen.

Bufet iftar Destinasi Rasa Serantau bermula dengan harga :
RM128 Dewasa and RM64 Kanak-kanak - April 3 to April 10 dan April 25 to May 1
RM178 Dewasa dan RM89 Kanak-kanak - April 11 and April 24 

Untuk tempahan Kwee Zeen menawarkan diskaun awal 20% untuk tempahan sebelum 1 April. Bufet makan malam Destinasi Rasa Serantau juga disediakan di Ballroom Wau Bulan mulai 11 April hingga 24 April dengan hanya RM98, menawarkan pelbagai makanan dengan pilihan masakan kerabu, sambal dan kuih.


Untuk rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri, Kwee Zeen menawarkan anda jamuan yang meriah untuk seisi keluarga dan rakan perniagaan. Tempahan berkumpulan dan pakej rumah terbuka boleh didapati dari RM108 Dewasa dan RM54 kanak-kanak di bilik majlis peribadi dari 3 Mei hingga 8 Mei.

Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan anda boleh layari laman web dan laman sosial mereka di 
https://www.facebook.com/SofitelKualaLumpur/   Hubungi  03-2720 6608 atau email kepada HA123-fb4@sofitel.com.