Terkini | New

Peningkatan 148% dalam Jualan Affiliates untuk Penjual Prabayar Tempatan di Shopee

Peningkatan 148% dalam Jualan Affiliates untuk Penjual Prabayar Tempatan di Shopee.

Rakyat Malaysia membantu penjual tempatan untuk mencapai hasil yang nyata dengan Program Shopee Affiliate


Internet, media sosial, dan pasaran affiliates telah berubah secara dramatik sepanjang tahun lalu. Diaktifkan secara menyeluruh dan melibatkan banyak kategori produk, tiga produk paling popular dalam kalangan Shopee Affiliates merangkumi kad prabayar telco, diikuti dengan telefon bimbit dan jam tangan wanita.

Shopee menyaksikan peningkatan 148% tahun ke tahun dalam kad prabayar telco tempatan yang dijual melalui Program Shopee Affiliate di seluruh Malaysia antara Januari hingga Ogos 2022 berbanding tahun lepas. Tempoh antara 1 Julai dan masa ini menunjukkan bahawa penjual tempatan yang menjual kad prabayar telah mencatatkan peningkatan trafik sebanyak sekurang-kurangnya 6.1 juta klik daripada Shopee Affiliates.

Menurut Shopee, trend ini sejajar dengan data pasaran ke arah peningkatan dalam perbelanjaan oleh golongan milenial dan kadar penembusan telekomunikasi. Para pengguna telah menjadi lebih celik teknologi dan sedang giat mencari perkhidmatan yang sesuai dengan gaya hidup digital mereka, daripada cara menambah nilai prabayar mudah alih kepada cara membayar bil mereka. Ini mencerminkan keperluan pengguna untuk mendapatkan alternatif yang lebih berpatutan dan mudah di pasaran.

Huiyan Pan, Ketua Pemasaran Jenama di Shopee Malaysia, berkongsi bahawa kad prabayar telco adalah popular di kalangan Shopee Affiliates untuk dipromosikan dan agar pemain industri mampu terus maju dengan lebih banyak aktiviti promosi. Dengan perkembangan banyak saluran baharu dan peningkatan Affiliates dalam pengetahuan dan pengaruh mereka terhadap khalayak khusus, mereka telah menjadi saluran penting untuk mencapai jualan dan kesedaran bagi penjual di Shopee.

“Kami ingin memberi lebih banyak peluang kepada Affiliates untuk memperoleh pendapatan sampingan dengan mengoptimumkan pengikut media sosial mereka sambil meningkatkan jualan dalam talian penjual. Memandangkan pasaran terus berkembang, manfaat program ini lebih ketara kepada penjual dari semua saiz, dan kami menjangkakan untuk melihat lebih banyak penglibatan Shopee Affiliates pada tahun-tahun akan datang,” tambah Pan.

Shopee berusaha memperkasakan Affiliates untuk menunjukkan kreativiti mereka dan membina hubungan yang tulen sambil membantu penjual tempatan meningkatkan kehadiran sosial mereka dan memacu hasil yang nyata.

Program Shopee Affiliate ialah inisiatif percuma untuk Affiliates memperoleh insentif tunai bagi setiap pesanan yang disempurnakan melalui pautan peribadi mereka. Program tersebut pada masa ini tersedia untuk mereka yang tidak mempunyai kedai di Shopee untuk memperoleh pendapatan tambahan daripada pengikut media sosial mereka.

Untuk maklumat lanjut mengenai Program Shopee Affiliate, layari https://affiliate.shopee.com.my/.