Terkini | New

Kawkki Korean Flaming Chicken Semarakkan Tontonan Masakan Korea di IOI Mall Puchong

Kawkki Korean Flaming Chicken Semarakkan Tontonan Masakan Korea di IOI Mall Puchong

Perkenal 39 Hidangan Indah untuk Pengalaman Gastronomi Tidak Seperti Yang Lain.


Pasaran makanan Malaysia bakal mendapat sambutan dengan pengenalan restoran baharu di tanah air - Kawkki Korean Flaming Chicken. Terletak di IOI Mall Puchong yang sibuk, Kawkki menyasarkan untuk menjadi lebih daripada sekadar restoran lain. Dengan pelbagai perisa tradisional dan moden Korea, restoran ini menawarkan perjalanan kulinari yang mempamerkan warisan budaya masakan Korea yang kaya dan kerancakan inovasi masakan kontemporari.




Gabungan Tradisi dan Kemodenan

Kawkki berbangga dengan menunya yang luas dan disusun rapi yang merapatkan jurang antara kegemaran tradisional dan inovasi masakan termaju. Restoran ini menawarkan pelbagai hidangan Korea, setiap satu bukti kepada perisai yang kaya dengan perisa yang mentakrifkan masakan Korea. Daripada klasik abadi kepada ciptaan kontemporari seperti Spicy Tteokbokki dan Cheese Snow, Kawkki meningkatkan keseronokan gastronomi ke tahap yang belum pernah terjadi sebelumnya. Hidangan istimewa yang terkenal termasuk:


Ayam Merah Berempah Kawkki dalam sos amat pedas gochujang disertakan dengan nasi sumbat.


Ayam panggang perapan ala Korea asli Kawkki dihidangkan bersama nasi sumbat.


Ayam Panggang Keju Kuning Kawkki dalam keju cair quadraple dihidangkan bersama nasi sumbat.

Saga Masakan Tradisi, Inovasi dan Kecemerlangan Pasukan

Terletak di komuniti Puchong yang meriah, menu Kawkki yang luas berfungsi sebagai permaidani rumit yang menceritakan sejarah ayam yang kaya dalam masakan Korea. Ini termasuk peristiwa penting dari pengaruh rotisserie Amerika pada 1960-an hingga jejak budaya yang ditinggalkan oleh KFC dan K-Pop.

Hadir pada pelancaran itu termasuk Presiden Parti Ikatan Demokratik Malaysia (Muda) YB Syed Saddiq; Penginspirasi Usahawan Datuk Wira Calvin Khu, dan Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kawkki Ben Kuan.

Ben Kuan berkata, "Pasukan pakar masakan kami memastikan proses penyediaan yang teliti dalam masa 48 jam untuk setiap hidangan, merangkumi gabungan unik rempah dan intipati masakan Korea. Dengan visi yang menyeluruh untuk membawa Ayam Berapi Korea yang terbaik kepada pengunjung kami dan pelaksanaan yang mantap, Kawkki telah menjadi lebih daripada sekadar tempat makan—ia adalah perjalanan kulinari yang menggabungkan tradisi, inovasi dan kepintaran pasaran dengan indah.”

Isi Ruang Melangkaui Makanan: Susun Atur Restoran

Dengan suasana intim yang direka untuk 100 pengunjung, restoran ini berfungsi bukan sahaja sebagai ruang makan tetapi sebagai tempat perlindungan yang menggalakkan keseronokan komunal dan menghargai rasa Korea yang rumit.

Tidak berkompromi isu kualiti

Kawkki memberi tumpuan yang mendalam pada kualiti, memilih hanya bahan-bahan segar dan menggunakan teknik masakan terbaik. Setiap hidangan bertujuan untuk menjadi perayaan tekstur dan rasa, direka dengan teliti untuk memberikan pengalaman makan yang tiada tandingan.

Memandang ke Hadapan

Bagi rancangan masa depan, Kawkki Korean Flaming Chicken sudah pun mengintai peluang pengembangan di Kuala Lumpur dan Selangor. Jenama ini juga terbuka kepada kerjasama perniagaan yang selaras dengan nilai dan visinya.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang keajaiban masakan ini, Kawkki Korean Flaming Chicken membuka pintunya setiap hari dari 10 pagi hingga 10 malam. Untuk maklumat lanjut, ikuti @kawkki.asia di Instagram dan Facebook.