Terkini | New

Pelancaran Penerbangan Citilink New Direct Flight Kuala Lumpur - Bandung

Pelancaran Laluan Terbaru Syarikat Penerbangan Citilink New Direct Flight Kuala Lumpur - Bandung.





Syarikat penerbangan Indonesia Citilink Indonesia melancarkan laluan antarabangsa terbaru dari Bandung, Lapangan Terbang Antarabangsa Husein Sastranegara (BDO) ke Malaysia - Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).





"Bandung Indonesia adalah satu destinasi popular pelancong dari Malaysia apabila melancong ke Indonesia. Dengan adanya laluan antarabangsa terbaru dari Bandung, kami berharap agar lebuh ramai lagi pelancong ke dua-dua negara. Ini pasti menambah lagi keuntungan negara dan tourism." kata Citilink President & CEO - Juliandra 



Menurut Badan Perangkaan Kebangsaan (BPS), rakyat Malaysia berada di kedudukan tertinggi dalam senarai pelancong asing di Indonesia pada 2019 dengan jumlah kunjungan sebanyak 2.98 juta, meningkat 18.51% berbanding tahun 2018.



Laluan terbaru ini adalah laluan antarabangsa kesepuluh (10) untuk Citilink Indonesia dan laluan antarabangsa keempat (4) Citilink Indonesia ke Kuala Lumpur. Citilink Indonesia telah melakukan penerbangan komersialnya ke Kuala Lumpur dari Jakarta, Surabaya dan Denpasar.

"Bagi memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada semua penumpang, Citilink Indonesia beroperasi di KLIA1 yang dikenali sebagai pusat penerbangan antarabangsa dari mana-mana negara di seluruh dunia. Selain itu, Citilink Indonesia juga memberikan makanan percuma dan bagasi percuma 10kg. Ppenumpang dapat melakukan perjalanan yang lebih baik ketika terbang dengan Citilink Indonesia, " kata Juliandra.


Perkhidmatan baru ini boleh didapati setiap hari menggunakan Airbus A320. Menurut jadual, penerbangan Bandung-Kuala Lumpur, atau QG 538, akan berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Husein Sastranegara pada pukul 5:50 pagi waktu tempatan dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pukul 09:15 pagi. masa tempatan.

Sementara itu, penerbangan balik QG 539 dari Kuala Lumpur akan berlepas pada jam 03:20 pagi. waktu tempatan dan tiba di Bandung pukul 04:45 pagi. masa tempatan.

Untuk maklumat lanjut sila layari laman web dan laman sosial mereka di https://www.citilink.co.id/en .

Facebook : https://www.facebook.com/citilink
Instagram : https://www.instagram.com/citilink/
Twitter : https://twitter.com/citilink
Youtube : https://www.youtube.com/citilinkindonesia