Terkini | New

Kamera Analog Segera Kualiti Kamera Analog Segera Kualiti Tinggi instax mini 99 TM

Kamera Analog Segera Kualiti Kamera Analog Segera Kualiti Tinggi instax mini 99 TM

-Menampilkan fungsi analog baharu – Bebas memanipulasi cahaya dan warna detik yang dirakam

-Memperkenalkan filem format mini "FOTO SLIDE" pada musim panas ini, menambah sentuhan tambahan kepada ekspresi cetakan


FUJIFILM Malaysia, Pengarah Urusan Kensuke Aragane mengumumkan bahawa instax mini 99TM model berkualiti tinggi dalam siri kamera analog segera instax*1, akan dilancarkan di pasaran tempatan pada 4 April 2024.

instax mini 99™ merupakan versi yang dipertingkatkan daripada instax mini 90™ (mini 90™) yang berjaya di peringkat global. Ia menampilkan beberapa fungsi baharu yang menggunakan teknologi analog untuk memperluaskan lagi jangkauan ekspresi cetakan, seperti 'Kawalan Kesan Warna', yang mengaplikasikan cahaya warna yang berlainan secara langsung ke filem untuk menghasilkan enam ekspresi warna yang berbeza, dan 'Mod Vignette', yang mengurangkan pendedahan di sekitar bahagian tepi untuk memberi fokus kepada bahagian tengah setiap gambar. Ekspresi cetakan boleh berubah berdasarkan keadaan penggambaran, membolehkan pengguna mencipta cetakan instax yang unik dengan gaya yang menarik.

Aragane dengan bangganya berkata, "Badan kamera ini mempunyai tekstur matte yang menyerupai kulit, memberikan rasa selesa ketika digenggam, serta reka bentuk klasik yang menyediakan penampilan dan tekstur premium sesuai untuk model mewah."

Beliau menambah, "Seiring dengan pelancaran mini 99TM, Fujifilm memperkenalkan filem format mini 'Photo Slide', yang diilhamkan oleh pelekap slaid foto, menyerlahkan rangkaian ekspresi cetakan yang mengagumkan yang boleh dilakukan dengan mini 99TM."


“Fungsi baharu mini 99TM: Kawalan Kesan Warna dan Mod Vignette boleh digabungkan dengan Kawalan Kecerahan, menggunakan butang dail di sisi badan kamera, untuk mengembangkan lagi julat ekspresi cetakan. Kamera baharu juga mewarisi fungsi daripada mini 90™, termasuk mod Landskap/ Makro/Dalam Bangunan*2 dengan kualiti imej yang dipertingkatkan, mod Sukan*2 sesuai untuk merakam subjek yang bergerak pantas dan Pemasa Kendiri untuk tangkapan sekumpulan gambar. Mod penangkapan untuk memanipulasi cahaya juga tersedia, termasuk mod Bulb dan Pendedahan Berganda,” kata Aragane ketika menjelaskan mengenai ciri-ciri kamera ini.



Untuk meningkatkan lagi daya tarikan instax, termasuk mini 99 TM, Fujifilm memperkenalkan versi terkini instax UP! pada 13 Mac. Ia adalah aplikasi telefon pintar instax*3 popular yang membolehkan pengguna mengimbas dan menyimpan cetakan instax dengan telefon pintar untuk penukaran digital yang mudah. Kemas kini ini meningkatkan lagi fungsi Album. Pengguna boleh membuat koleksi imej instax yang diimbas mengikut tema, menyediakan kaedah yang berbeza untuk menikmati instax. Fujifilm akan terus mengembangkan dunia sistem foto segera instax yang membolehkan orang ramai menikmati percetakan foto secara langsung.

Instax UP! ialah aplikasi percuma untuk peranti Android dan iOS. Ia tersedia untuk dimuat turun daripada Google Play untuk peranti Android dan daripada App Store untuk peranti iOS seperti iPhone. Android dan Google Play ialah tanda dagangan atau tanda dagangan berdaftar Google Inc. iPhone dan App Store ialah tanda dagangan Apple Inc. Tanda dagangan iPhone digunakan di Jepun di bawah lesen daripada Aiphone Co., Ltd. Tanda dagangan iOS digunakan di bawah lesen daripada Cisco dalam Amerika Syarikat dan negara lain.


Tambahan pula, kami juga bangga untuk mengumumkan kolaborasi eksklusif T-shirt edisi terhad dengan atmos KL bagi meraikan kejayaan luar biasa kamera ‘FUJIFILM X100VI’ (X100VI). “Kolaborasi ini menggabungkan teknologi kamera inovatif Fujifilm dengan gaya jalanan terkini atmos KL. T-shirt edisi terhad ini menampilkan X100VI bersama rekaan yang menghormati simulasi filem ikonik kamera tersebut. Kamera kompak premium X100VI melengkapi identiti jenama atmos, dan memperkuatkan keterujaan terhadap X100VI," kata Aragane.


Ciri utama INSTAX mini 99™

1. Pengendalian yang menekankan penggunaan analog dan reka bentuk klasik dengan pengalaman mewah

mini 99TM direka dengan menekankan pengendalian analog, cth. penggunaan cincin lensa untuk melaraskan kuasa dan jarak fokus, dan penggunaan dail sisi untuk menukar pencahayaan dan kecerahan. Badan kamera mempunyai tekstur matte seperti kulit yang selesa di tangan. Salutan Hammertone dan teks berwarna ditampilkan untuk menyerlahkan reka bentuk klasik dengan luaran premium serta tekstur yang sesuai untuk model mewah untuk siri kamera segera analog INSTAX.


2. Kawalan Kesan Warna, mengaplikasikan pelbagai warna secara langsung ke filem untuk menambahkan warna pada sesuatu detik penggambaran.

Badan kamera memuatkan empat lampu LED. Cahaya pelbagai warna, seperti yang ditentukan dalam tetapan untuk Dail Kesan Warna di sisi kamera, secara langsung diaplikasikan ke filem apabila gambar diambil, mencipta enam variasi dalam ekspresi warna. Enam variasi ini juga berubah bergantung pada kecerahan persekitaran, warna subjek, dan keadaan penggambaran lain, memberikan kebebasan kepada pengguna untuk mengekspresikan setiap detik yang dirakam.

3.Mod Vignette untuk mengecilkan bukaan lensa untuk melaraskan penurunan cahaya

Apabila Mod diaktifkan, pengguna boleh mengurangkan pembukaan lensa secara manual bagi mengurangkan cahaya di sekeliling tepi dan menumpukan perhatian kepada tengah imej untuk hasil yang artistik.

4. Kawalan Kecerahan lima langkah yang mudah untuk melaraskan kecerahan imej

Gunakan dail Kawalan Kecerahan di sisi untuk mencipta gambar kecerahan tinggi. Kecerahan boleh dilaraskan dalam lima tahap dari D- ke L+, dan digabungkan dengan Kawalan Kesan Warna atau Mod Vignette untuk memanipulasi nada dan kecerahan warna secara bebas.

5.Pelbagai mod pengambilan gambar untuk belbagai situasi

・The mini 99TM dilengkapi dengan mod Lanskap / Makro untuk gambar yang tajam mengikut jarak kepada subjek, mod Dalam Bangunan untuk mencerahkan latar belakang dalam keadaan cahaya rendah, dan mod Sukan yang sesuai untuk menangkap subjek yang bergerak pantas.

・Kamera memiliki Pemasa Kendiri, alat mudah untuk merakam acara atau foto berkumpulan. Tetapan Lampu Denyar boleh ditukar antara Tiada Denyar, Pembetulan Mata Merah dsb. bergantung pada lokasi penggambaran.

・Juga ditawarkan ialah mod Pendedahan Berganda, di mana pengatup boleh dilepaskan dua kali pada filem tunggal untuk tindihan dua imej, dan mod Bulb untuk memastikan pengatup terbuka untuk masa yang lama, menghasilkan imej misteri dan kreatif dengan penggunaan cahaya yang  baik.

(6) Pelbagai
・mini 99TM menggunakan bateri boleh dicas semula yang boleh ditanggalkan, mampu mengambil kira-kira. 100 gambar setiap caj. USB Type-C digunakan sebagai terminal pengecasannya (kabel pengecasan dibekalkan).

・ Kamera dilengkapi dengan pemegang bahagian bawah dengan tripod thread*4, untuk digunakan apabila ia perlu dan dipasang pada tripod. Cengkaman juga memudahkan untuk pengguna memegang kamera semasa mengambil 

The mini 99TM, yang dibangunkan dengan memberi tumpuan kepada teknologi analog, menghasilkan ekspresi foto yang berbeza secara analog dengan gabungan warna yang dicipta dengan Kawalan Kesan Warna dengan manipulasi cahaya yang dicapai dengan Mod Vignette dan Kawalan Kecerahan. Harapan kami adalah pengguna akan menikmati memanipulasi warna dan cahaya untuk mencipta gambar yang istimewa dan unik, tercermin dalam tagline promosi "Jadilah Unik dengan Cahaya dan Warna." Promosi ini, yang akan berlangsung terutamanya secara dalam talian, menerusi media sosial, dan di kedai-kedai, yang mana akan menyampaikan daya tarikan mini 99TM kepada seramai mungkin pengguna.

4. Peningkatan versi aplikasi instax UP!

・Aplikasi instax UP! telah dinaik taraf kepada versi baharu pada 13 Mac. instax UP! boleh menukar cetakan instax kepada data digital dengan mudah dengan mengimbas keseluruhan cetakan termasuk bingkai sekeliling, dan mengekalkan tonaliti khas instax yang lembut. Pengguna boleh melihat semula cetakan instax kegemaran mereka pada telefon pintar mereka pada bila-bila masa dan dengan mudah menyiarkan koleksi yang dibuat secara langsung dalam aplikasi media sosial untuk perkongsian serta-merta dengan rakan, menambah cara baharu untuk menikmati cetakan.

・Peningkatan versi terbaru menambahkan fungsi Album. Pengguna boleh mengelompokkan koleksi foto berdasarkan tema, dan menggabungkannya dengan latar belakang kegemaran dalam dua mod paparan (Tampilan Berkotak, Tampilan Senarai), untuk menghasilkan sejumlah album unik dengan sentuhan peribadi. Nikmati cetakan instax, yang diambil dengan pelbagai kesan dan mod yang tersedia di mini 99TM, disusukan mengikut album.